• Lilla Li

Känner mig sjuk i v. 7

Har hittills mått väldigt bra, med endast molvärk och ömma bröst som symptom, men idag känner jag mig kass. Är varm och har huvudvärk, känner mig olustig liksom. Tror ni detta kan vara av graviditeten eller håller jag helt enkelt på att bli sjuk? Jag är i början av v. 7.
    Hur går det om man blir sjuk tidigt i en graviditet?
    Tacksam för lite hjälp,

• Svar på tråden Känner mig sjuk i v. 7
  • Alva S

Vänta och se. Det kan vara graviditetsillamåendet som ger sig till känna nu, eller så är du sjuk. Själv började jag må illa i vecka 7 och det höll i sig till vecka 14. Hoppas att det bara är att du är sjuk... så att du snart blir frisk igen. Lycka till!

• krümmel

Lilla Li! Det kan vara både och. Kan trösta (eller inte) dig med att jag har mått så där hela tiden. Kännt mig febrig och olustig mest hela tiden. Dygnet runt. Det ända som inte fått mig att tappa modet helt var att jag hade nåt att se fram emot. Nu i v.32 har jag andra krämpor som inte heller är så roliga. Vissa får allt, medans vissa går lyckliga och mår hur bra som helst hela tiden.

Men jag hoppas att det är en influensa så att du slipper må dåligt i gravideten.

Krya på dig

• after eight

Det kan mycket väl vara graviditeten. Jag var hängig vecka 7-9. Mådde illa konstant, frös, jättetrött och kände mig allmänt olustig, som du säger.

Det är ingen fara att bli sjuk, så länge du äter och dricker. Du ska också se till att inte ha hög feber under en längre tid, utan få ner tempen med Alvedon.

Men jag gissar på att det är vanliga graviditetskrämpor.

• ahlcec

Och jag var supersjuk!
    Jag fick influensa TVÅ ggr på raken och trodde jag hade cancer och allt möjligt (alltså för att mitt immunförsvar var så dåligt), men tydligen är det ganska vanligt att man blir sjuk i början.

Ta bara inga Ipren, Treo är faktiskt bättre, och Panodil..

• Lilla Li

Tack alla!! Det är nog som ni säger, det kan vara både och, jag avvaktar. Hade hört att feber var farligt så jag blev orolig. Men som sagt det är ju inte konstigt om det är graviditeten som ger sig till känna
    Tack för hjälpen och lycka till med era egna magar och krämpor
    Kram

• libero

Vad skönt att höra att det finns någon mer som känner sig som jag. Jag är också i vecka 7 och har nu 3 dagar i sträck legat mest. Känt mig febrig, lustig, fryser och med en sån otrolig huvudvärk. Jag orkar kanppt med mig själv just nu. Hoppas att det snart går över för oss för så här vill jag verkligen inte må hela graviditeten. Satt just och försökte peta i mig lite mat men det var inget vidare.

• Lilla Li

Libero, nej då du är verkligen inte ensam. Man får väl försöka lyssna på kroppen och vila så mycket som möjligt. Panodil ska man väl kunna ta? Det kanske hjälper lite.
    Krya på dig!!
    Kram

• Julianna

Hej! Det kan bero på graviditeten. Jag känner mig olustg mest hela tiden. Illamående också samt orkeslös. Är i V 9. Hoppas vi känner oss bättre snart! Kram

• ahlcec

Och angående farligheten i att ha feber: När jag mådde så dåligt i början av min grav. så ringde jag sjukvårdsupplysningen. Sköterskan som svarade sa att Ööh, man kan få feber även om man är gravid, och det är inte skadligt för barnet alls.
    Mörjligen kan man börja känna sig lite orolig om man haft hög feber i mer än två dagar, då ska man ringa sin bm. Men lite feber är ingen fara.

Bara så nui vet.

• Lilla Li

Julianna: Det ska väl gå över om några veckor får man hoppas, men det är så diffust tillstånd, jag kan inte riktigt sätta fingret på vad som gör att jag mår dåligt. Man känner ju bara till Illamående-symptomet men jag hade inte väntat mig att jag skulle känna mig så håglös. Men jag skall nog inte klaga, för jag har inte kräkts eller nåt än.
    Ta hand om dig!
    Kram

• Lilla Li

Ahlcec: det låter ju bra, jag tror inte jag har hög feber om jag ens har nån. Man är väl varmare än vanligt av en graviditet ändå.
    Kram

• ahlcec

Lilla Li: Jaa, det kan du tro! Ibland är jag så varm att jag misstänker att mitt ansikte ska smälta..

Det allr avärsta är att eftersom jag har foglossning så ska jag inte gå barfota. Givetvis har jag ju samma skor hela tiden då (alltså, sandlaer är det) eftersom jag är så lat och sloppy, och nu har de börjat lukta fotsvett! Bläää!

Svar på tråden Känner mig sjuk i v. 7