• MsLili

Dagis stängd på skärtorsdag? 1april

Någon som vet? Eller är det olika på dagis.

• Svar på tråden Dagis stängd på skärtorsdag? 1april
  • carola1977

hoppas jag verkligen inte för vi jobbar då min man och jag. Det har inte varit det tidigare år heller, men det kan säkert vara olika. Är det privat vet man väl aldrig.

• Vasen

Skärtorsdagen är ju ingen helgdag så det verkar konstigt om det är stängt. Vanligen vill de väl ha så få barn där som möjligt, så kort tid som möjligt när det är dagen före en helgdag. Men helt stängt verkar konstigt.

• LillaJag76

Det är inte stängt men i avtalen som pedagogerna har står det att man har arbetsplikt till kl 12.00, så efter tolv  är  förskolan bara behovsöppen, dvs för de som arbetar.  de pedagoger som jobbar efter 12 får tiden i komp som ska tas ut UTAN att vikarier behövs..

Föräldra lediga och arbetslösa får bara ha sina barn till kl 12.

• solida
    LillaJag76 skrev 2010-03-11 19:15:57 följande:
    Det är inte stängt men i avtalen som pedagogerna har står det att man har arbetsplikt till kl 12.00, så efter tolv  är  förskolan bara behovsöppen, dvs för de som arbetar.  de pedagoger som jobbar efter 12 får tiden i komp som ska tas ut UTAN att vikarier behövs..Föräldra lediga och arbetslösa får bara ha sina barn till kl 12.
    Det beror på vilken kommun och förskola det handlar om.

Här har vi öppet som vanligt, det brukar dock vara färre barn och färre personal än vanliga torsdagar. Men förskolan är öppen sina vanliga öppettider och vi jobbar heldag (om vi inte tar ut komp eller semester så klart).
  • paloma84

Dotterns förskola är stängd, men jag tror att de slängt in en planeringsdag där.

• tipptopp

Där jag arbetar har vi öppet som vanligt, möjligen att det blir färre barn men det tror jag inte.

• CCA

Här är det öppet som vanligt. Det är dock ganska vanligt att lägga t.ex. en planeringsdag en sådan dag.

• monaco

Öppnar som vanligt, stänger 16.00, dagen innan röd dag. Så är det iaf där vi är!

• annica10

min förskola har 12-dag på skärtorsdagen =)

Svar på tråden Dagis stängd på skärtorsdag? 1april