• join

Igångsättning?

Jag har nu gått över BF-datumet med 7 dagar & ska på v 41 kontroll i morgon.
    Jag har en extrem rädsla inför förlossningen. När jag födde mitt 1a barn så gick det så otroligt fort så han kom nästan ut i bilen,hade inga förkänningar utan det sa bara PANG så kom värkarna & jag han knappt andas ut förens en ny värk kom,det blev som en schok för mig & jag han ju såklart inte med bedövning så det gjorde fruktansvärt ont! Nu är jag rädd för att jag knappt ska hinna in denna gången & det har jag tagit upp med min barnmorska men hon sopar bara allt under mattan & säger ungefär att: ja men om det går så fort så går det oftast bra att föda hemma om man inte hinner in. Det är ju inte så roligt att veta att man kankse inte hinner in!
    Nu är det ju så att 2a förlossningen brukar gå fotare & vi ska hinna fixa barnvakt & hoppas på att någon kan vara det just när det händer! Vi har mina & sambons föräldrar som såklart ställer upp men om dom är på jobbet kvällstid så kan dom inte lämna.
    Jag är så rädd att det drar i gång på natten & att jag inte hinner åka in & jag vill verkligen inte sätta mig i en bil & åka i 30 min för att komma till BB med risk att föda i bilen & jag klarar inte av smärtan! Har varit in en gång på förlossningen med värkar som gick över när vi kom in men då hade jag sån panik & var dö rädd så min puls låg på 110 :O Försöker förklara med ingen tar mig på allvar & säger bara att det ska gå bra!

Nu till min fråga: Om jag nu i morgon berättar hur jag verkligen mår att jag knappt vågar sova på nätterna för jag är rädd för att det sätter i gång & allt jag skrivit här,tror ni jag på något sätt kan få bli igångsatt i morgon? Just för att det skulle kännas så fruktansvärt mkt tryggare att redan vara på plats när värkarna kommer & jag förhoppningsvis hinner med smärtlindring. Jag har hört att på dom flesta förlossningar vill dom helst att förlossningen startar av sig själv & helst inte vill sätta i gång? Men om man verkligen är så äkla rädd så man mår så dåligt tror ni jag kan få bli igångsatt? El tror ni det är helt stopp?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Igångsättning?
  • join

Okej,tack för ditt svar! Då låter det inte som jag hinner med någon igångsättning ändå. Kommer ju att dra i gång på riktigt när som helt,kanske i natt el kanske om någon dag. Gick över 10 dagar med min son & tror inte jag går över mera med denna bebis.

• join

Usha! Jag ångar mig så att jag inte stått på mig mera. Inte ens aurorasamtal funkade sist för att rädsla skulle försvinna lite :( Nästa gång blir det kejrsnitt,annars blir det nog inga flera barn här :( Har ju iaf gjort vad jag kunnat & har till & med fött vaginalt trots min stora rädsla så.

Svar på tråden Igångsättning?