• Sophiebysophie

Tips på bra 1 års present till sonen, vilka leksaker tycker era barn är roligast?

Våran son fyller snart 1 år, skulle vilja ha tips på bra leksaker som man kan ge honom i present? Vad tycker era barn är roligt i den åldern? Säg inte kastruller ect för det ska han inte få!

Han kommer få Lego duplo, plocklåda, stapelbara plastkoppar, dragleksak, nalle, pekbok som jag vet nu i alla fall (av släkten)

Han har bultbräda och stapeltorn sedan tidigare.
    Och maracas dom älskar han.

Funderar på att köpa något instrument av nått slag, bjällror/tamburin, trumma eller xylofon? Vi spelar (min sambo spelar gitarr) och sjunger mycket hemma vilket han älskar.

Tips mottages!

• Svar på tråden Tips på bra 1 års present till sonen, vilka leksaker tycker era barn är roligast?
  • galnevale

fisher price "little people" är klart det bästa barnen har. båda leker med det och det är ingen skit som går sönder. Finns många delar att köpa så våra barn "samlar" på det.

• allakantralla

Pussel brukar barn i den åldern gilla, med få men stora bitar med "knappar" på. annars allt som går att stoppa i/plocka ur saker, tex en låda med olikformade hål i locket där man ska lägga i klossar som passar.

En docka kanske också är roligt? Många barn kan ju bli helt fascinerade av andra barns och vuxnas ansikten i den åldern. En vagn (typ lära-gå-vagn) eller en liten bil att skjuta framför sig/klättra upp i kan också vara roligt.
  • CCA

min dotter fick en gunghäst när hon var 1år. å den använder hon flitigt fortfarande (är nu 3,5)

• maxlis

bobbycar och lära gå vagn tycker jag är fantastiska. Används fortfarande varje dag nu när han är två år. I ettårspresent fick han också en buss från fisher price som spelar musik. Den används också nästan dagligen och den verkar vara extremt hållbar.

• Sophiebysophie

Han har redan en typ av bil, som är den röda bilen från filmen Cars. Och den tycker han är rolig och åker på med hjälp av oss förstås.
    Lära gå vagn fick han i julklapp och den använder han också.
    En buss "little people" från Fisher price har han också redan.. fick av en kusin i julklapp.

Vi va på öppna förskolan igår och då hade dom ett sådat där hopp djur som är en rellativt ny leksak vad jag har förstått.. som man sitter på och håller typ fast sig i öronen, så kan man stussa och gunga fram o tillbaka, den tyckte han va jätte rolig i alla fall..

Någon som har ett sådant hoppdjur?

• Mammatillmitthjärta

Min dotter fick vid 6 månader en hund från Fischer Price som sjunger och talar. Kostar runt 300kr. Den är fortfarande en favorit och hon är nu 17 månader. :) Brio hunden som har ett snöre gillar hon med. Att den går efter henne. Träklossar, pussel är en stor favorit,

• Helene OSV

Valter fick en nattinatt-docka (kalikå) och en dammsugare bla.

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥ Fyran 1009 ♥
  • Puma87

den där klassiska telefonen från Fisjer preice tror jag att det är. Dottern absolut älskar den =)

Kitty 081003
  • MarleneJ
    Sophiebysophie skrev 2010-03-16 10:01:34 följande:
    Han har redan en typ av bil, som är den röda bilen från filmen Cars. Och den tycker han är rolig och åker på med hjälp av oss förstås. Lära gå vagn fick han i julklapp och den använder han också.En buss "little people" från Fisher price har han också redan.. fick av en kusin i julklapp. Vi va på öppna förskolan igår och då hade dom ett sådat där hopp djur som är en rellativt ny leksak vad jag har förstått.. som man sitter på och håller typ fast sig i öronen, så kan man stussa och gunga fram o tillbaka, den tyckte han va jätte rolig i alla fall.. Någon som har ett sådant hoppdjur?
    Vår minsta fick ett sådant hoppdjur (en ren) i 1-årspresent och den är/var mycket uppskattad. Den har nu fått punktering... Det enda är väl att i 1-årsåldern har de inte riktigt koll på läget och kan hoppa in i saker eller ramla lite. Men det hör väl till åldern.

Annars skulle jag rekommendera "Little People" parketingsgarage. Otroligt uppskattat här, även bondgården är rolig. Sedan böcker med ljudknappar, gärna djur.
  • m med tre stjärnor
    galnevale skrev 2010-03-11 13:24:24 följande:
    fisher price "little people" är klart det bästa barnen har. båda leker med det och det är ingen skit som går sönder. Finns många delar att köpa så våra barn "samlar" på det.
    precis mitt tips.
    mina barn leker inte i närheten så mycket med något annat som med little people (har tre tjejer och en pojke) samtliga leker massor de är mellan 1-8 år.
    Little people är det enda min lille kan sitta och leka med ett tag annars rör han isg hela hela tiden.
    Supergrejer helt enkelt!!!!

(vi har garage, lekplats, ladugård, skolbuss och flygplan samt lite smågrejer)
  • Elsans

Bobby car fick min dotter då och hon älskar den fortfarande, är 1.5år nu. Fischer price kassaapparaten fick hon också och Briotaxen och Briogiraffen som hon också älskar fortfarande.

• Linastrumpan

Min dotter fick en FicherPrice Laugh and learn phone som hon älskar. Massor med knappar att trycka på som man kan lära sig bokstäver o siffror med så småningom. Överlag gillar jag FischerPrice leksaker då de är både roliga o pedagogiska.

Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
Svar på tråden Tips på bra 1 års present till sonen, vilka leksaker tycker era barn är roligast?