• Tusentand

Tandproblem hos katt

Upptäckte igår att våran ena hankatts tänder verkligen inte ser bra ut, han har börjat lukta illa i munnen med så jag misstänker tandröta (eller vad det heter hos djur). Lever just nu på ekonomiskt bistånd av socialen och har ju inga pengar över direkt. Någon som vet hur mkt det kostar ungefär om dom behöver söva ner och dra ut tänder? Vill inte att han ska behöva lida en sekund mer, men vågar inte riktigt boka en tid heller hos vetrinär innan jag har löst pengaproblemet.
    Någon som vet vad det kostar, ungefär att som sagt dra ut tänder och sånt på en katt?

• Svar på tråden Tandproblem hos katt
  • Firehead

Min katt har en tandsjukdom så vi går regelbundet till veterinär och kollar hans tänder. De tar alltid tandsten på honom och ibland drar de ut tänder. Som mest drog de ut fyra tänder på en gång och då gick det på 1200 har jag för mej. Sist drog de ut två till och då gick det på ca 800.

• skorpionen80

Det beror ju på veterinär och sjukdom. Kanske är det bara tandsten och inflammation? Då kan det gå på några hundralappar. Är det tex Forl så lär röntgen behövas och så blir det någon hundring till.

Hos distriktsveterinären kan du få faktura, då får du 2-3 månader på dig att skrapa ihop pengarna. Enligt lag har du skyldighet att ge ett sjukt djur vård.

• Tusentand

Tack för era svar, har bokat en tid nu för undersökning, hoppas allt går bra.

Svar på tråden Tandproblem hos katt