• lindamartina

Utan trosor i tajts/leggins?

Hej!

Var hos en vännina härom dagen. Hennes 6 åriga dotter skulle byta till kjol med tajts under. Då säger min väninna till sin dotter "hoppa ur trosorna och ta på dej dina tajts nu" och flickan gör så. Och sedan tar på sig kjolen.  Mina flickor har aldrig varit utan trosor i tajts eller leggins förut men kanske är vanligt, jag vet inte.

Är det någon som har gett sina flickor tajtsen/legginsen utan trosor under någong gång?

• Svar på tråden Utan trosor i tajts/leggins?
  • MariaKsk88

Usch! Min son har alltid på sig kalsonger, även om han har långkalsonger... men men.. spelar väl inte sån stor roll. Men då måste man ju tvätta oftare?

• La Lola

Men blä......

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Miss Maya

Mina barn kommer då alltid få ha trosor under sina leggings. Men visst, tvättar hon leggingsen varje dag så. Fast det måste ju vara rätt obekvämt med en söm mitt mellan bena... Och rätt ofräscht ju mer jag tänker på det, faktiskt. Vi får väl hoppas att mamman inte säljer de där leggingsen på Tradera eller något sedan.

• danei

Nä mitt barn har alltid trosor på sig...jag med när jag har tajts

• Miss Cee

Har aldrig hört talas om någon som gjort så faktiskt.

Minns tråden som var för någon månad sedan om en dotter som idrottade utan trosor eftersom shortsen hade innerbyxor. Det däremot har jag sett/hört att många gör, och det kan jag även förstå.

Men inte utan trosor i vanliga byxor/leggings.

• lindamartina
    Miss Maya skrev 2010-03-11 16:31:13 följande:
    Mina barn kommer då alltid få ha trosor under sina leggings. Men visst, tvättar hon leggingsen varje dag så. Fast det måste ju vara rätt obekvämt med en söm mitt mellan bena... Och rätt ofräscht ju mer jag tänker på det, faktiskt. Vi får väl hoppas att mamman inte säljer de där leggingsen på Tradera eller något sedan.
    Det får vi hoppas att hon inte gör, men visst hon kanske tvättar dom ofta
  • lindamartina
    010306 skrev 2010-03-11 17:18:08 följande:
    Nej mina döttrar brukar ha trosor under leggins & alla andra kläder med
    Jo det är väl det mest normala, men en del ser väl det andra alternativet som normalt också.
  • Singelpappa77

Min dotter är inte tillräckligt gammal för att den frågan skulle bli aktuell, men när den blir det så för mig skulle frågan vara vilket material plagget var gjort av. Det känns som att tights i konstgjort material borde skava om hon inte hade ett underplagg. Eller tänker jag fel?

Bättre begagnad man bortskänkes till trevligt fruntimmer
  • enannan

Ännu värre tycker jag det är när vuxna människor har bara tajts och topp/t-skjorta... usch! Sry, lite OT, måsta bara få kommentera ;)

Fallet du beskriver vet jag inte.. om ungen hade valt det själv kanske det inte sku vara så stor skillnad men att en förälder säger att de ska va så? Konstigt tycker jag...

Svar på tråden Utan trosor i tajts/leggins?