Inlägg från: lindamartina |Visa alla inlägg
  • lindamartina

Utan trosor i tajts/leggins?

Hej!

Var hos en vännina härom dagen. Hennes 6 åriga dotter skulle byta till kjol med tajts under. Då säger min väninna till sin dotter "hoppa ur trosorna och ta på dej dina tajts nu" och flickan gör så. Och sedan tar på sig kjolen.  Mina flickor har aldrig varit utan trosor i tajts eller leggins förut men kanske är vanligt, jag vet inte.

Är det någon som har gett sina flickor tajtsen/legginsen utan trosor under någong gång?

• Svar på tråden Utan trosor i tajts/leggins?
  • lindamartina
    Miss Maya skrev 2010-03-11 16:31:13 följande:
    Mina barn kommer då alltid få ha trosor under sina leggings. Men visst, tvättar hon leggingsen varje dag så. Fast det måste ju vara rätt obekvämt med en söm mitt mellan bena... Och rätt ofräscht ju mer jag tänker på det, faktiskt. Vi får väl hoppas att mamman inte säljer de där leggingsen på Tradera eller något sedan.
    Det får vi hoppas att hon inte gör, men visst hon kanske tvättar dom ofta
  • lindamartina
    010306 skrev 2010-03-11 17:18:08 följande:
    Nej mina döttrar brukar ha trosor under leggins & alla andra kläder med
    Jo det är väl det mest normala, men en del ser väl det andra alternativet som normalt också.
  • lindamartina
    Singelpappa77 skrev 2010-03-11 17:30:57 följande:
    Min dotter är inte tillräckligt gammal för att den frågan skulle bli aktuell, men när den blir det så för mig skulle frågan vara vilket material plagget var gjort av. Det känns som att tights i konstgjort material borde skava om hon inte hade ett underplagg. Eller tänker jag fel?
    Vet inte men vanliga bomullstajts skulle säkert gå att va utan underkläder i kanske
  • lindamartina
    mkvp skrev 2010-03-11 17:35:17 följande:
    min dotter är utan trosor i pyjamasbyxorna, för att få det lite luftigt för snippan. men hon har alltid trosor i andra byxor och tights
    Jo i pyjamasbyxorna så ska det ju inte vara trosor under.
  • lindamartina
    enannan skrev 2010-03-11 17:34:34 följande:
    Ännu värre tycker jag det är när vuxna människor har bara tajts och topp/t-skjorta... usch! Sry, lite OT, måsta bara få kommentera ;) Fallet du beskriver vet jag inte.. om ungen hade valt det själv kanske det inte sku vara så stor skillnad men att en förälder säger att de ska va så? Konstigt tycker jag...
    Jo det kan tyckas vara konstigt, men min vännina är världens underbaraste så jag tror inte att hon tänker att det är något fel, det kanske inte ens är fel utan bara vi som tycker det inte ska vara så..
  • lindamartina

Någon mer som har någon åsikt..?

• lindamartina

Någon mer som tycker detta är rätt eller fel?

• lindamartina
    010306 skrev 2010-03-11 17:18:08 följande:
    Nej mina döttrar brukar ha trosor under leggins & alla andra kläder med
    Ja mina med. Men jag vet inte hur det är när sommaren kommer om det är fler som tycker det duger med endast tajts eller legginsen.. ?
  • lindamartina

Ja jag har haft en annan tråd i ett liknande ämne ja, det står jag faktiskt för. Men nu är grunden för båda trådarna inte riktigt samma sak. Min andra tråd är avslutad för min del. Och jag har faktiskt trådar som handlar om helt andra saker också som veckopeng, bästa låten osv. Tycker inte du ska hänga ut mig utan har du ont av denna tråden så skriv inte här. Jag tvingar heller ingen att skriva i tråden. Jag ville bara ha en åsikt vad folk tyckte, är inte intresserad av vad folk har eller hur dom gör.

• lindamartina
    Förväntansfull0406 skrev 2010-04-16 17:53:27 följande:
    nja rätt eller fel, jag tycker det är mysko faktiskt. Min dotter får lätt skav så hon skulle aldrig fixa utan trosor, och nej usch Hon har aldrig trosor i sitt nattlinne, om hon inte sover borta. Men hon hoppas i dom direkt efter hon vaknat.
    Ja det är bäst. Visst i nattlinnet spelar det ju ingen roll.
  • lindamartina
    MinaSmåLiv skrev 2010-04-28 14:29:32 följande:
    Mina barn har alltid underkläder på sig oavsett vad dom har för byxor på sig, förutom under pyjamas. Men jag tvättar alltid alla kläder efter dom är använda en gång oavsett om de är kläder dom har på dagen eller pyjamas och skulle även göra de om dom hade underkläder på sig under pyjamasbyxorna. Men den älsta sonen som snart är 7 år vill ha kalsonger på sig under pyjamasen nu, men dottern som snart är 3 år har inga trosor på sig under pyjamasbyxorna.Skulle aldrig få för mig att låta barnen gå utan underkläder i nått annat än pyjamas.
    Det är samma här, tycker att underkläder ska det vara förutom på stranden då om dom har shorts eller badkläder så klart.
Svar på tråden Utan trosor i tajts/leggins?