• jagoduoentill

sammandragningar var 5e minut typ????

vad är det som händer,har hela dagen haft mkt sammandragningar o nu fram mot kvällen har dem varit typ var 5e minut.dem gör inte ont el så men dem kommer ju välldigt tätt... bf om 6 dagar...inte kan de väl vara ett tecken på att nåt e på G EL???

• Svar på tråden sammandragningar var 5e minut typ????
  • MissLillan
    jagoduoentill skrev 2010-03-11 21:14:23 följande:
    varför har jag alltid problem med sånthär...vet att det är deras jobb men uuush va jobbigt det blev nu...ska upp o lägga mig i sängen o se om de avtar...om inte så ska jag verkligen klocka dem o i så fall ringa....
    Ja gör så! Få in i dit huvud att de är ju där för dig! De väntar ju på dig=) Lycka till och hoppas att du har din bebis hos dig snart!
  • emmaguldkorn

jag har också haft så sedan igår sammandragningar var ca 6 minut. men nu har det också gåtå över i att det gör så ont i ryggen och att det strålar på sidan av magen och ner mot jumskarna...kan ju knappt gå, men är som du drar mig för att ringa ;) väntar på att mer ska hända.

• jagoduoentill

falskt larm el vad man ska kalla det...gick o lade mig igår me sammandragningar var 5e minut...sen blev det glesare o glesare... var 10e minut o var 20e minut...vaknade nån enstaka gång på natten av sammandragningar men inget mer...

har känt liiiiite liiite förvärkar men känns som de e långt ifrån förlossningen ändå...
    hur gick d för dig emma?
  • emmaguldkorn

precis som för dig. sd kom allt glesare och nu på morgonen så känner jag inget. får se hur det går idag. håller på att förbereda en 40 års fest för min man i morgon. så jag vet inte om jag ville eller inte vill att den kommer ut nu. kanske är lika bra att det väntar till söndag. men känns ju lite surt också eftersom man har verkligen längtat att någonting ska starta.

• jagoduoentill
    emmaguldkorn skrev 2010-03-12 10:02:45 följande:
    precis som för dig. sd kom allt glesare och nu på morgonen så känner jag inget. får se hur det går idag. håller på att förbereda en 40 års fest för min man i morgon. så jag vet inte om jag ville eller inte vill att den kommer ut nu. kanske är lika bra att det väntar till söndag. men känns ju lite surt också eftersom man har verkligen längtat att någonting ska starta.
    ooo men då är du iaf sysselsatt,jag bara ligger hemma o väntar :)
    hur som helst...kanske inte idag,kanske inte imorgon...men de e så nära så igentligen spelar det ingen roll känns det som :)
  • emmaguldkorn
    jagoduoentill skrev 2010-03-12 10:10:24 följande:
    ooo men då är du iaf sysselsatt,jag bara ligger hemma o väntar :) hur som helst...kanske inte idag,kanske inte imorgon...men de e så nära så igentligen spelar det ingen roll känns det som :)
    ja nog är jag sysselsatt ;) och som du säger man är så nära målet nu så inget annat spelar roll.

när är du beräknad?? jag är beräknad till den 16 mars..
  • mammanmalla

En till det stannade av för inatt:( hade fixat iordning med allt och kan ju säga att man blir lite besviken när det tydligen inte var dax än...e beräknad till den 17:e

• emmaguldkorn
    mammanmalla skrev 2010-03-12 14:09:41 följande:
    En till det stannade av för inatt:( hade fixat iordning med allt och kan ju säga att man blir lite besviken när det tydligen inte var dax än...e beräknad till den 17:e
    ja vad är det som händer med oss?? med mitt första barn så var det inget velande fram och tillbaka utan det satte bara igång. nu känns det bara som en uttragen process som aldrig vill komma till skott.
  • Matillin

ts
    Jag hade såna sammandragningar fler månader före förlossningen blev till och med sjukskriven för det i vecka 28.
    Så länge dom inte gör ont så är det vanligtvis inget tecken på att bebisen är på g.
    Men snart är det väl dags ändå, du har ju bara 6 dagar eller 5 dagar kvar till bf

• mammanmalla

Ja nu vill jag ha ut illbattingen;) har fortfarande blodigt slem som kommer när jag varit på toa efter svepningen igår, hoppas det betyder att det fortfarande har någon verkan

• jagoduoentill
    emmaguldkorn skrev 2010-03-12 12:38:54 följande:
    ja nog är jag sysselsatt ;) och som du säger man är så nära målet nu så inget annat spelar roll. när är du beräknad?? jag är beräknad till den 16 mars..
    beräknat till den 18e :) första barnet men nåt säger mig att det är nära nu.känns inte som jag kommer gå över tiden...max med 1 dag isf :)
  • jagoduoentill

då väntar vi 16 3,17e o 18e...ska bli intressant o se :)

varför har du gjort en hinnsvepning mammanmalla?
  • emmaguldkorn
    jagoduoentill skrev 2010-03-12 14:45:18 följande:
    då väntar vi 16 3,17e o 18e...ska bli intressant o se :) varför har du gjort en hinnsvepning mammanmalla?
    ja verkligen :) kul att se hur det kommer gå.
  • mammanmalla
    jagoduoentill skrev 2010-03-12 14:45:18 följande:
    då väntar vi 16 3,17e o 18e...ska bli intressant o se :) varför har du gjort en hinnsvepning mammanmalla
    Vär på läkarundersökning igår och då sa hon att jag var öppen och hade mjuka kanter och att tappen började mogna så hon frågade om hon skulle göra ett försök för att sätta igång det, hinnsvepning e ju det ända sättet dom vill göra det på innan v. 42
  • jagoduoentill
    mammanmalla skrev 2010-03-12 16:53:27 följande:
    jo men jag menar att du har ju inte gått över tiden,hur kommer det sig att dem vill sätta igång det?
    här gör dem inget sånt om man ej gått över tiden..
  • mammanmalla

Jo men hade jag inte varit öppen så hade hon inte gjort de tror jag

• jagoduoentill
    mammanmalla skrev 2010-03-12 18:03:18 följande:
    Jo men hade jag inte varit öppen så hade hon inte gjort de tror jag
    ok ok
Svar på tråden sammandragningar var 5e minut typ????