• pesha

Varför fåra era döttrar/söner inte sova över hos sina pojkänner/flickvänner?

Hej! jag vill gärna veta varför det är så att man inte får sova över hos sin pojkvän, jag är nu 17 år och får knappt sätta foten i min pojkväns hus. Jag får inga förklaringar av mina föräldrar utan får bara ett stort NEJ. Vi har snart varit tillsammans i 5 månader och vi har känt varandra rätt så bra i drygt ett år.
    så..vad är era anledningar?
    är det sex? litar ni inte på honom/hans föräldrar? annat?

• Svar på tråden Varför fåra era döttrar/söner inte sova över hos sina pojkänner/flickvänner?
  • Majsan70

Till det finns det nog lika många förklaringar som det finns föräldrar o frågan ställes bäst till de föräldrar det handlar om.

• talare

jag tror man inte vill att ens barn ska bli vuxna utan dröja det så länge det går eller minimera chanser till sex (mellan ungdomarna).

• caaroooline

Då tkr jag att du ska be dom en förklaring och inte bara ett nej! Och ge dig inte förens du får ett svar! Jag tycker de är fel, Jag har aldrig haft några problem om det. För sex kan man väl ha fast man inte sover över? Så den anledningen kan de inte vara tkr jag! ta ett riktigt prat med dom, och be om en bra förklaring!!

• viseversa

Dom är rädda för att ni ska ha SEX{#lang_emotions_surprised}. HUGA HUGA!!!För av någon anledning så tror vissa föräldrar att man BARA kan ha sex om man sover över hos sin pojkvän/flickvän. Ha,ha dom skulle bara veta hur fantasifull man kan vara som tonåring. 

Sen kanske dom är rädda för att du ska bli gravid. För har man sex kan man bli gravid. Sen kanske det är så att dom inte riktigt vill släppa taget om sitt barn och inse att du börjar bli stor. Dom vill ha något dom kan bestämma över så dom känner att dom har kontroll.
    Kan säga att alla föräldrar är inte så. Min mamma har aldrig varit så alls. Och det är jag glad för!
  • talare
    caaroooline skrev 2010-03-11 19:41:09 följande:
    Då tkr jag att du ska be dom en förklaring och inte bara ett nej! Och ge dig inte förens du får ett svar! Jag tycker de är fel, Jag har aldrig haft några problem om det. För sex kan man väl ha fast man inte sover över? Så den anledningen kan de inte vara tkr jag! ta ett riktigt prat med dom, och be om en bra förklaring!!
    jag hade aldrig heller problem med det, sov borta redan när jag var 14 och mig har det minsann inte skadat (or has it? ). sex kan man som sagt ha ändå!
  • Platano

Tror att många förbjuder pga av sex. Vilket är löjligt eftersom de kommer ha sex ändå. Var öppen istället och prata om sex, kondomer eller p-piller tidigt.

• pesha

De vet faktiskt att jag har haft sex, med honom. men ändå får jag inte?

• caaroooline
    talare skrev 2010-03-11 19:43:51 följande:
    jag hade aldrig heller problem med det, sov borta redan när jag var 14 och mig har det minsann inte skadat (or has it? ). sex kan man som sagt ha ändå!
    Jo precis! Jag umgås hellre med killar än tjejer faktiskt, Jag tkr att tjejer försöker vara så förstående, Så jag har sovit vid många killar ( Som kompis och inget mer) Och jag sov vid min granne mkt när jag va liten.. så jag har sovit borta nästan hela mitt liv mer elr mindre :P
    Och ja, Sex har man väl även på ljusa dagen? Man gör väl inte sånt bara på natten.!

Ja men jag tror nog mer dom försöker ha dig som barn så länge som möjligt som någon ovan reda skrivit! Försök få ur dom de! Jag skulle aldrig stå ut :O
  • Lena

Jag och en killkompis jag var kär i fick sova över i mammas tomma lägenhet när jag var 17...

Min första pojkväns pappa (som han inte bodde med) var nästan sådana vi stannade över där en natt och var tvugna att sova i olika rum. Fast klart att vi lyckades ha sex iaf. (han var 17 och jag 18 vid tillfället)

• talare
    pesha skrev 2010-03-11 19:48:13 följande:
    De vet faktiskt att jag har haft sex, med honom. men ändå får jag inte?
    de vill inte att du växer upp.
Svar på tråden Varför fåra era döttrar/söner inte sova över hos sina pojkänner/flickvänner?