• Johanna S

Gravidklänning på bröllop?

Hej!

Jag ska på ett bröllop i mitten på juni och kommer då vara gravid i 6:e månaden.

Dresscode: Kavaj.

Är det någon som har någon idé på var man kan hitta fina klänningar för gravida som man kan ha på ett bröllop? 

/ Johanna

• Svar på tråden Gravidklänning på bröllop?
  • annelie i
    Michisen skrev 2010-03-11 20:09:58 följande:
    Vet ju inte vad du gillar. Jag funderar på den här från Mamastore.se www.mamastore.se/product_info.php?products_id...
    fast den va ju fin till bra pris
    men nu ska min lill* ut när som helst och det blir nog inga fler gravidmagar hos mig, inte på länge länge länge iaf.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Mamma till världens finaste Mira (¯`°?.¸ ღ♥
  • Michisen

Kom på att du kan ju faktiskt kolla på fina kjolar och toppar också, så utbudet blir lite större. Det ska nog jag göra också, kan bli lite roligare då. :)

• Johanna S

Vombell: Ja, du var verkligen stor :) Det var en jättefin klänning som du hade på dig.

Sjögurka: Ska absolut googla på det :)

På mamastore hade de många fina klänningar tyckte jag, det måste jag kolla lite mer på.

Jag har försökt att leta i "vanliga" affärer men jag tycker att utbudet är ganska tråkigt, men de kanske kommer in finare klänningar till sommaren?

• Johanna S

Snabbmakaronen: Den var jättefin :)

Michisen: Ja, jag tänkte också kolla det. Det finns väldigt många fina toppar. Jag har aldrig klänning så jag tänkte komma dit och chocka folk lite :) Så det vore kul att hitta en riktigt fin klänning.

Vad mycket det finns när man verkligen börjar kolla runt. Nu kanske man får beslutsångest i stället.

• Umm Elias
    Johanna S skrev 2010-03-11 20:05:00 följande:
    Umm: Ja, jag är glad att jag inte kommer att vara i 9 :e månaden i alla fall :) Jag var på begravning veckan innan min son föddes och det var inte lätt att hitta kläder till det. Men det känns ändå lättare att hitta svarta fina klänningar än klänningar som passar på bröllop... Har du surfat runt och tittat på klänningar? Vilka sidor har du varit inne på i så fall? Jag behöver alla tips jag kan få :)
    jag var också på begravning dagarna innan sonen föddes...men jag hade vanliga svarta mamabyxor o svart skjorta bara.. Svårare att hitta muntra fina kläder till bröllop... Har inte letat riktigt än, tycker det är svårt...är i v 16 nu och har en ENORM mage redan så börjar fundera på hur stor jag egentligen kommer bli... vågar inte köpa riktigt än!
  • Michisen

Hade det inte varit för att jag hade den här klänningen på mitt eget bröllop som min bästa väninna var vittne på så hade jag haft den igen.
    Fast nu känns det tråkigt att ha samma klänning från två år sen på hennes bröllop.

Men den är ju himla fin, bara att köpa ett lila sidenband att sätta under bysten istället, så hade jag matchat hennes bröllopsfärger.
    Kanske någon form av bolero också, beroende på värme, men i kyrkan vill jag täcka axlar och armar.

För visst skulle man väl kunnat ha den som gäst på ett kavajbröllop, den är ju inte helvit och borde inte konkurrera med brudens klänning?

• Johanna S

Jag tycker att den är jättefin, jag tittade på en liknande när jag surfade runt. Nu kom jag inte ihåg vilken sida det var...

• nurken
    Michisen skrev 2010-03-11 20:52:10 följande:
    Hade det inte varit för att jag hade den här klänningen på mitt eget bröllop som min bästa väninna var vittne på så hade jag haft den igen. Fast nu känns det tråkigt att ha samma klänning från två år sen på hennes bröllop. Men den är ju himla fin, bara att köpa ett lila sidenband att sätta under bysten istället, så hade jag matchat hennes bröllopsfärger. Kanske någon form av bolero också, beroende på värme, men i kyrkan vill jag täcka axlar och armar. För visst skulle man väl kunnat ha den som gäst på ett kavajbröllop, den är ju inte helvit och borde inte konkurrera med brudens klänning?
    Nej den här funkar absolut på ett kavaj bröllop. Jag ska på bröllop 3 veckor innan BF.  Vet inte helt hur det ska gå till med kläder och allt. Men det får lösa sig. Har pratat med brudparet och dom blir glada bara jag orkar komma. Men man vill ju vara fin ändå, fast man ser ut som en elefant. Jag väntar barn nummer 2 och förra gången började folk fråga när jag skulle ha i typ v30. alla blev chockade för de trodde jag skulle ha vilken dag som helst.
  • Michisen
    nurken skrev 2010-03-13 19:21:23 följande:
    Nej den här funkar absolut på ett kavaj bröllop. Jag ska på bröllop 3 veckor innan BF.  Vet inte helt hur det ska gå till med kläder och allt. Men det får lösa sig. Har pratat med brudparet och dom blir glada bara jag orkar komma. Men man vill ju vara fin ändå, fast man ser ut som en elefant. Jag väntar barn nummer 2 och förra gången började folk fråga när jag skulle ha i typ v30. alla blev chockade för de trodde jag skulle ha vilken dag som helst.
    Borde kanske lägga ut den på nån annonssida då, så jag kan glädja någon annan gravid bröllopsgäst med en fin klänning till kavajbröllop! :D
  • Lillaa83

Hej. Ska med på bröllop i sommar och har letat över allt efter en fin klänning och i går hittade jag den!!! =) På kappahl.
    En blommit klänning som är tajt över brösten och sedan utsvängd. Kappahl hade många icke gravidklänningar som vi gravida är jätte fina i.
    Hoppas jag kan hjälpa någon. kram på er!

• j 3 n N y
    Lillaa83 skrev 2010-04-29 09:08:25 följande:
    Hej. Ska med på bröllop i sommar och har letat över allt efter en fin klänning och i går hittade jag den!!! =) På kappahl. En blommit klänning som är tajt över brösten och sedan utsvängd. Kappahl hade många icke gravidklänningar som vi gravida är jätte fina i. Hoppas jag kan hjälpa någon. kram på er!
    Tack för tipset! Ska ut och leta i helgen och då får det bli en tur förbi kappahl (för första gången på säkert femton år...)
Svar på tråden Gravidklänning på bröllop?