Michisen skrev 2010-03-11 20:52:10 följande:
Hade det inte varit för att jag hade den här klänningen på mitt eget bröllop som min bästa väninna var vittne på så hade jag haft den igen. Fast nu känns det tråkigt att ha samma klänning från två år sen på hennes bröllop. Men den är ju himla fin, bara att köpa ett lila sidenband att sätta under bysten istället, så hade jag matchat hennes bröllopsfärger. Kanske någon form av bolero också, beroende på värme, men i kyrkan vill jag täcka axlar och armar. För visst skulle man väl kunnat ha den som gäst på ett kavajbröllop, den är ju inte helvit och borde inte konkurrera med brudens klänning?
Nej den här funkar absolut på ett kavaj bröllop. Jag ska på bröllop 3 veckor innan BF. Vet inte helt hur det ska gå till med kläder och allt. Men det får lösa sig. Har pratat med brudparet och dom blir glada bara jag orkar komma. Men man vill ju vara fin ändå, fast man ser ut som en elefant. Jag väntar barn nummer 2 och förra gången började folk fråga när jag skulle ha i typ v30. alla blev chockade för de trodde jag skulle ha vilken dag som helst.