Inlägg från: MammaVeronika |Visa alla inlägg
  • MammaVeronika

Bebisar i Borås hösten 2010

Hej!

Då har vi nu blivit några som ska ha bebis i borås hösten 2010. Så nu är det dax att slå ihop våra trådar till en då det började bli rörigt med alla trådar.

Ja nu är vi som sagt några med bf hösten 2010 som dragit igång en egen mammagrupp. Dem flesta har bf i augusti/september så vi tänkte hålla ihop nu och längta, vänta, tjata, och gnälla av oss ihop

Vi tänkte försöka hålla ihop och lära känna varandra lite bättre så man kan fortsätta umgås även när dem små har anlänt. Så en hel del fikastunder och kanske lite pysseldagar hoppas vi få ihop. Försöka ses lite regelbundet.

Vi är ju ett gäng som precis har börjat löra känna varandra men vi hoppas ju på att fler hittar hit såklart

Så alla med bf i höst, kom igen, nu tjatar vi på

Home is where my heart is
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:19
    Här är vår bf-tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-11 21:20
    Länken då med ja www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51317715.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010
  • MammaVeronika

haha ja gå över tiden med typ en månad haha

håller även på att fixa en bf tråd med så vi har lite koll på när bebbarna kommer... återkommer med den tråden i ts snart!

• MammaVeronika

Nu har vi en bf-tråd med... länken ligger i ts

• MammaVeronika

hihi japp, hoppas nu alla hänger med hit

• MammaVeronika

mig passar det jättebra!

• MammaVeronika

Vilken tur att allt var bra!!! skönt att få se den lille med

• MammaVeronika

Ja nu tycker jag allt att du kan åka och lägga undan vagnen, nu vet du ju att allt är okej med den lille...

haha ja man blir liote skadad av familjeliv men det är bara för killarna att acceptera min sambo tyckte vi var knäppa som startat en mammagrupp såhär långt innan bebisarna beräknas anlända. men enligt mig är det bara bra då vi hinner lära känna vrandra ordentligt

Dagen har vart kanonbra men har vart lite trott så enda aktiviteten förutom tvätt, disk å städ var att hjälpa mamma hitta nya gardiner till hennes sovrum... fick vara smakråd på gubbens jobb hihi...

haha ne inte jag heller, var riktigt trött där i slutet igår kväll... får bli lite tidigare sänggåmg ikväll tror jag ( om man nu kan då sambon å grannen sitter å kollar hockey) *ler*

• MammaVeronika

haha vi har inte heller dem kanalen men grannen var snäll nog att ta med sitt com hem kort *ironi* hehe ne men det är väl lugnt, bättre dem kollar hockey hemma än ränner på krogen hihi...

Ingen aning om hur många som kommer på måndag, vet att mäklaren sa att det var några som anmält sig att komma men sen så kan det ju komma fler iom att det är en öppen visning. Är redan 2 som kollat i måndags då dem inte kunde komma på måndag men vi har bett dem vänta med ev bud till efter visningen så allt går rätt till...

japp den ligger på hemnet (dammsvedjan, tingsgatan 45)

Ja visst är det kul att kolla, kollar fortfarande på hus för å kika inredning mm fast vi redan köpt hus haha.

• MammaVeronika

jasså vilket hus är det du fallit för? dalsjöfort är ju ett mysigt ställe, jag hade med kunnat tänka mig att bo där men gubben min som är uppväxt inne i stan vill inte flytta längre ut hihi men jag är nöjd ändå, efter mycket letande hittade vi vårt drömhus...

Ja helt underbart att få flytta nu innan bebisen kommer... var sambons systers tack lite med... hon har 3 barn och flyttade till stor villa när hon väntade sista barnet, renoverade när han vart spädis om jag fattat det rätt så hon sa att har ni råd och hittar nåt ni vill ha så köp för sjutton!! hihi men jag har ju inget jobb å så heller men som tur var löste det sig ändå...

haha ja visst undrar man ibland vad folk tänker med när dem inreder hihi

ja jag såg ditt svar idag... men tur i oturen att han var så ung när det hände för då måste han ju ha anpassat sig rejält och lärt sig att man kan göra det mesta ändå bara att får göra en del saker annorlunda...

• MammaVeronika

hihi tack jag vi har vart nöjda, gillar att köra med basfärger som svart vitt och grått och kunna lägga till detaljer i färg ist... just nu är favoriten limegrönt men lätt att byta och få stor förändring... ska bli kul å se om vår stil passar i huset sen eller om det blir nya tapeter eller nya möbler hihi

Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010