• s fia

Bebisar i Borås hösten 2010

Bra initiativ gumman Kände mig lite efter i aug/sept tråden:-P hahha nästa så ja skulle fejka bf..haha!

• s fia

ahh precis:-P eller så ärver bebis Hoffes "blonda" gener tittar ut tidigare:-P

• s fia

hej hej tjejjer! JAg kan inte komma till nästa veckas fika, har inte hunnit flytta tillbaka till Borås ännu då, men efetr 1april blir de annat *längtar*

• s fia
    cizza skrev 2010-03-12 16:04:35 följande:
    Tråkigt att du inte kan komma =( men förstårligt med flytt och så.Men ser fram mot när vi träffas nästa gång då fler hänger på =)Vart flyttar du i från just nu, om man får fråga?
    Ahh attans JAg flyttade ifrån Norrköping i början av mars, flyttade dit p.g.a jobb men även då pojkvännen bodde där, men barnens pappa bor kvar i Borås så efter massa åkande fram o taebax i 6mån, o rättegångskrångel så bestämde ja o pojkvännen att vi skulle flytta tillbaka till Borås, för barnens skull.. SÅ just nu har jag mellanlandat o  bor hos mina föräldrar i som bor en bit ifrån Falkenberg .... mitt ute i skogen.. blir tokig.. men som sagt 1april flyttar vi till Druvefors.. tebax till civilisationen!

vart bor ni??
  • s fia
    cizza skrev 2010-03-12 16:23:49 följande:
    Hör att det vart fullt upp för eran del :S verkligen.Men skönt att det snart är 1 april ;)Vi bor på sjöbo sen i somras innan var det en lägenhet i dalsjöfors.Men vill så gärna ha hus =D men får vänta :(
    JAså på Sjöbo, där bodde ja innan ja flyttade, så mina barn går fortfarande på dagis där, letade lya där nu oxå men hittade inget bra.... åhh hus hade inte varit så tokigt! har inte kikat igenom tråden ordentligt, jobbar du?
  • s fia
    cizza skrev 2010-03-12 16:30:30 följande:
    Jag är tyvärr arbetslös , därav min rastlöshet kommer smygandes:)Om jag fatta rätt så går dina barn fortfarande på dagis på sjöbo?Felicia går på trollgården 15 timmars.Vi bor vid vattenverket på sjöbo och trivs väldigt bra =)Men hus hade som inte vart fel ;D
    åhh kan vi byta Jjag e arbetslös/sjukskriven fram tills 22mars då börjar jag jobba på nytt jobb i Borås,,o fyyy ja fasar för de,,mår så illa o kräks undrar hur de ska gå på jobbet.. du kan ju hoppas in åt mig:-P va vill du helst arbeta med??
    Ja du förstod rätt:-P fast mina går på Skattkistan, fast de har juh bara gått varannan vecka där då de varit hos deras pappa..
    skulle oxå vilja köpa hus men först måste ja bli rik,,:-P eller iaf få en stabilare konomi..sambon e arbetslös...
    Men du o din kille spanade redan lite va?? hus alltså Skönt för er o bo så nära vattenverkt/almenäs nu till sommarn. när jag väntade andra barnet, då va ja oxå arbetslös o vi va jämt på almis då...så mysigt!
  • s fia
    cizza skrev 2010-03-12 18:00:40 följande:
    Vart är det nya jobbet? Hoppas det går bra och att kräkningarna avtagit.Dom arbeten jag vill jobba med är jobb jag måste läsa mig till. Barnmorska är något jag vill bli och inredning arkitekt.Skattkistan hade jag som första val för min dotter och hade hoppats på att hon skulle få komma in där men det blev som sagt trollgården.Vi spanar efter hus men som sagt det får bli när jag har stadigare inkomst helst fast jobb.I vilken ålder är dina barn?Ja älmenäs är mysigt. Har vart nere nu under vintern och hösten och grillat , matat änderna nu under kylan. Jätte mysigt att grilla under höst dagarna där =)
    De e på en salong i stan.. ahh hoppas oxå de, har varit inlaggd me dropp 2ggr förrra veckan fick me mig lite nya piller emot illamåendet,, så ja hoppas de ska göra nytta

Barnmoska låter mysigt, men jisses så sugen på bebis man skulle bli,, iof kanske man blir mättad på att s e bebisar varje dag   blir stoor familj annars! Inredningsarkitekt låter oxå skojjigt, älskar inredning, dock sätter plånboken eller killen alltför ofta stopp långt före mig:-P JAg skulle vilja öppna en egen lite butik o sälja lite barnsaker, barnkläder kanske lite egen designat,, osså även sälja tårtor  o cupcakes dekorerade för olika tillfällen. Gillar att pyssla o grejja

ja just de, vår dotter gick på nävergården först, men den och ett annat dagis slogs ihop o blev skattkistan så vi hade tur som "råkade" hamna där,,, men trollgården ska nog oxå vara helt ok va ja vet iaf, har nog funnits rätt länge, min mamma e upp vucen på sjöbo, o hennes mamma lurade i henne att de bara gick trollungar på de dagiset

Mina barn är födda  dottern Thilia januari 2006 och sonen Tiger i augusti 2007.  JAg läste på din sida att din tös skulle fylla 4år, va säger hon om att bli stora syster?

Grillning låter ju jätte mysigt! åhh nu e de inte lika fasligt kallt heller..
  • s fia
    tindratindra skrev 2010-03-12 17:48:18 följande:
    Jag kräktes också mycket i början, och var så sjuuuukt trött... Och jag började jobba heltid i måndags, är i vecka 12, och det går mycket bättre än jag trodde.. Illamåendet börjar avta och tröttheten också :) Blir det fika kl 17 på tisdag? :) Och var?Förresten, har ni berättat på era arbeten?
    Va skönt att ditt illamående börjar försvinna inget kul o jobba om ens knappt möjligt om man ska springa o spy.. uscha!  Va jobbar du me för något?  jag har inte berättat för min nya chef ännu,, inte vågat:-P har du berättat?
  • s fia
    Lilla JJ skrev 2010-03-12 19:26:29 följande:
    Så nu har jag uppdaterat mig. Vid gula örat kl.17. Perfekt. ag ha haft gäster sedan igår och är helt slut. De hade barnen med sig. Dom är 4 och 6. 4 åringen vaknade kl.6.15 pust. Sen har jag världens halsbränna fortfarande. Hur har ni andra det?
    Hihi:-P va skönt o få vila lite nu när de åkt   Jag har som tur inga halsbränna symptom, men ja mår fasligt illa o kräks... o inte nog me de så verkar ja åkt på nogot som heter gbs ,,streptokocker i urinen... alltid e de något men för övrig mår ja o bebis bra    e de ditt första barn?
  • s fia
    cizza skrev 2010-03-12 20:06:13 följande:
    Då är vi inne på samma där med att vilja starta eget med kläder och tårtor m.m=) gillar eller rättare sagt älskar att pyssla =) Felicia är född 1 augusti -06 , Hon tycker det ska bli kul, brukar säga godnatt (om hon kommer ihåg) till trollet i magen=)
    Åhh så gulligt ska ni ta reda på vad det blir denna gången?  Min tös tycker de ska bli en lillasyster, annars så  får Hoffe(min kille) honom. :-P men vi ska nog ta reda på va de blir denna gången.. så vi kan förbereda henne ifall de blir en lillebror så hon inte blir för besviken  
Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010