Inlägg från: Smurfis82 |Visa alla inlägg
  • Smurfis82

Bebisar i Borås hösten 2010

wow håller helt med va mycket ni har skrivit under natten. Tack veronika för att du tog tag i detta med tråden. Nu har jag raderat dom andra så hoppas att ni håller er här nu

Va skönt att allt va ok på ultraljudet! De gör ju att man längtar extra mycket.

Blev också nyfiken på huset i d-fors ska klicka in och kolla på de. Men de blir nog inget hus här innan nästa år heller. Är ju också en inredningstok faskt kanske inte med så mycket färg här går de mesta i vitt och slitet.

Kom vi fram till vart vi skulle ses på tidag? Fast de beror ju på vart man ska gå? Gula klumpen brukar ju va ett ganska lätt ställe annars.

Ne de dax att starta dagen både freddan och gurra har varit och hoppat på mig för att vi ska komma iväg. Första dagen på säkert 2 veckor vi e lediga samma dag.

Kram på er

Mamma till skrutten Gustav
  • Smurfis82

blir en snabbis jätte fint hus förstår verkligen varför du gillade de.

• Smurfis82
    cizza skrev 2010-03-12 09:12:58 följande:
    Ja huset är jätte mysigt=) va kul med fler som brinner för inrednig :)Vi flyttade ganska nyss till denna lägenheten , i juli/augusti 2009 flytta vi in så det känns som sagt lite dumt att ge sig iväg nu när man precis  gjort som man vill ha det :) Vart bodde ni någonstans?tisdag bestämt, alla verkar kunna, klockan 5.Ja du menar gula klumpen vid viskan :) det hade jag inte ens tänkt på ;)Jag satt och tänkte på bak gården eller orion kanske tant grön, men som sagt det får ju inte vara helt överdrivet med folk ;) det är det enda jag och min dotter och tobbbe då vi har velat ta en mysig fika en söndag, men har aldrig gått då det vart såm mycket folk:SVa mysigt att ni ha en dag tillsammans, Då får ni ha en riktigt mysig dag ihop :D
    De va de verkligen även om budet hade kommit upp lite väl mycke för oss.  Vi flyttade hit aug 08 så de va inte så längesen vi bor på tullen. Ok ja de kanske e mycket folk eller folktomt brukar ju va de ena eller andra i borås på caferna tänke jag. Jo vi har haft en riktig slö dag i dag varit på biblioteket ,knalleland och ut och hälsat på far min.

VI SOM SKA MED PÅ FIKA TISDAG 16/3!

Cizza
    Ulrika
    Jenny aka smurfis82
  • Smurfis82
    cizza skrev 2010-03-12 18:03:14 följande:
    Är det stor lägeneht på tullen? Gött med slö dagar också=) Men biblan är alltid mysigt att gå till och låna barn böcker =)Ja det är antingen det ena eller andra, vissa cafe ställen är mer populära än andra.Hitta ni något i knalleland?
    Jo den e väl ganska stor 100m2 så vi får väl klara oss. Men i dag va jag och hälsa på kompisar som hade byggt nytt hus och fasen va sugen man blev så snyggt och frächt. Ne köpte en dvd tillpojken han kan ha på resan.

Jag går hos samma bm som förragången Mia Andersson tycker hon e toppen. Skönt att ha samma hon känner ju typ mig nu.

Inköp och vagn nja gurran valde en body till bebisen när vi va i gällstad för några dagar sen. Men hade ju tänkt att jag skulle göra ett könsultrajud så efter de kanske det blir mer kläder om de inte blir en pojk till. Och vagn ska vi bara lyfta på liggdelen på den vi har nu en bugga 08 älskar den så inget nytt där heller.

Ska fråga e de någon som börjar känna av gravid hormonerna? Jag kan bli skit sur över minsta lilla gubben tycker att de e värre denna gången humm
  • Smurfis82
    Lilla JJ skrev 2010-03-14 00:31:54 följande:
    Oj vad ni skriver. Vad gäller vagn så har jag tänkt att köpa min jobbarkompis vagn. Det enda jag vet är att den är svart och grå och har 4 hjul. Jag täänker nämligen försöka klara mig med bärsjal istället för vagn. Känner två tjejer som aldrig skaffade vagn utan använde bärsjal och de tyckte att det fungerade toppenbra. Är det någon av er som har barn som provat med bärsjal? Åh cizza låter som att jag kommer att få roligt på Ge-Kå´s på måndag. Har tänkt att shoppa nästan allt som jag behöver i babyväg.

Jo jag hade bärsjal till pojken de funkade jätte bra tills han va 6 mån den ville han ha koll på va som hände runt och vände jag på han kändes de som han va på väg ur. Men jag kommer definitivt att avända en sjal nu med från och till, vi har även en babybjörn som funkade bättre efter 6 mån.

cizza skrev 2010-03-13 20:32:56 följande:
    Skönt att ha en vagn man trivs med=)Hade dom mycket i gällstad? Mina graviditets hormoner har märkts väldigt tydligt, är så j***a lättirriterad och kan lätt bli sur ;) Men ska väl inte säga för mycket för det har lagt sig lite. Oh har väldigt lätt till att vara helt gråtfärdig till raka motsatsen såklart *haha*. hur gamla är dina barn? om jag nu inte frågat det ännu :S
    Jo det är en toppen vagn, vet en tjej som syr sufletter och sittdynor och andra tillbehör så man kan anpassa den som man vill. Nja kanske inte så mycket baby baby förutom lundmyr, fanns mer till din dotter skulle jag gissa. Min pojk e 2 år blev de för typ en månad sen.
  • Smurfis82
    sofia charlotta skrev 2010-03-14 16:36:05 följande:
    Hej hej!har varit i Falkenberg i stugan över helgen så nu har jag läst allt ni har skrivit!Hormoner ja!! Ojojoj inte alls som under min första grav. Då va allt frid och fröjd, hade nog aningen lättare till tårar bara, men nu blir jag förbannad på en halv sek och vill bara smälla till nån. Som tur är går det över ganska fort så jag har kunnat hejda mig.Vi ska nog köpa en Phil & Teds syskonvagn. Beg eller ny, beroende på pris och hur mycket jag får tillbaka från skatten ;) Min sambo är nämligen inte så sugen på en ny vagn igen eftersom vi redan har 2 nya vagnar som vi köpte till Gunnar! Men jag ska dra runt på 2 och då vill jag ha EN vagn ;) Funderade ett tag på att bara ha bärsele till bebisen och vagn till Gunnar, men nu har jag bestämt att det får bli en ny vagn och så försöka sälja den andra!
    åhh jag skulle också vilja ha en p&t men då får ju inte de älsta barnet väga för mycket de e lite trist dom e sååå snygga.

ops rasten slut dax att jobba
  • Smurfis82

slänger in en snabbis lundmyr fanns i gällstad på 157.

nu e de sängen wow inte ens 9 jaja vi ska upp vid 5 och jag e redan trött dygnet runt puhh. ses i morgon.

• Smurfis82

litet kort så ni vet att jag lever, har fortsatt att gått på kl 5 till jobbet så nu e jag helt genom trött men i dag tog jag helg så i morgon kommer de ett längre inlägg. kram

• Smurfis82

Hej puh nu har jag fått uppdatera mig i hemmet städat och fixat så nu kan man äntligen njuta av helg. Vet inte hur mycket jag har gått upp vill helst inte veta de heller eftersom jag e lite överviktig sen innan gick upp 20 kg med pojken och allt va inte riktigt borta{#lang_emotions_dreamer} Men sötsug finns de här med. 

Åhh va roligt shoping i sthlm du får säga om du hitta något ska upp om en vecka.

Härligt att allt e klart med lägenhetsförsäljningen. Bara att flytta nu då{#lang_emotions_wink}. Själva va vi och kolla på ett hus i går men ne de va verkligen inte för oss.

Fick nästa veckas bokingar i dag så jag hoppas att jag kan komma.

Fika tisdag den 23/3 klockan 18:00 hemma hos cizza!
    Cizza
    LillaJJ
    Veronika
    Powerpill
    TindraTindra
    Sofia Charlotta
    Smurfis82

• Smurfis82

Hej hej tack för i går de va trevligt. Angående nästa fika kan jag inte för nu åker jag på 2 veckors semester på fredag drar vi i väg. känns såååå välbehövt. E helt slut! precis jätte trött även efter jobbet i dag så de blir mer i morgon från mig.

• Smurfis82

Så nu e jag tillbax i civilisationen igen. Har varit en riktigt skön påsk helg i hälsingland, som tyvärr har slutat i en förkyllning när vi hade kommit hem. Som nu har satt sig på stämbanden jäkla skit. Så med andra ord har jag ingen varken röst eller ork för att följa med på fika i dag utan ska vila mig för jobb i morgon.

Men annars är allt helt toppen och blå skrimmrande va på ul i dag på morgonen och eftersom jag då har världens bästa bm fick vi också reda på att vi väntar en lite pojke!! E så lycklig!

• Smurfis82

Annahp:ne bm på södra torget, men jag har en lite uddarelation till min bm som gjorde ultraljudet så jag tror inte att de e så vanligt att man får reda på de.

• Smurfis82

Vågar inte lova något men den 13 ska funka om de inte kommer jobb bokning. Telefon nr byte låter ju som en bra ide! Urs min röst e inte bättre i dag heller så nu har jag varit duktig och varit hos doktorn fick en hostmedicin som skulle göra mig trött men humm undra om de kan bli värre än den graviditets trötthet jag redan har.

Mamma till älskade Gustav och lillebror i magen
  • Smurfis82

ska skriva mer när orken e tillbax har spendetat veckan på lilla jj s jobb, 8 vån mycket spännande bra personal och trevliga rum, inget om man har höjdskräck bara och hoppas att jag slipper åka dit igen på lääääänge.

• Smurfis82

tack för fikan i dag tjejer, även om jag hoppade på lite sent så va de trevligt.

• Smurfis82
    Annahp skrev 2010-04-28 09:01:06 följande:
    Tack tjejer, hoppas verkligen lilltösen Alva frisknar till idag. Man känner sig så orolig när dom små är jsuka. :(Cizza - Haha, nej, hoppas klara mig helskinnad till nästa fika. Ska bli så kul att träffa er.  :) Powerpill - Vi ska dit den 12e maj kl 09, så 2 dagar efter er. Spännande och en himla kul möjlighet. Inte fel att få tjuvkika på bäbisen en gång till och veta att lilla hjärtat är friskt. :)Förresten, var det någon av er som lyckades se vad det var för kön på ultraljudet? Hon som gjorde vårat ville inte säga nått... när Mille frågade sa hon att det är för tidigt att se, men det vet vi ju att det inte är.. Jag har hört att man ser 2 mörka "prickar" om det är en kille, testiklarna och det såg jag inga, men det e ju himla svårt att se, ibland undrar man ju vad som är vad.. :)Skulel vara så kul att ah en av varje, men två töser är ju inte fel det heller. :) Jag e SÅ nyfiken!!!! Nästan mer denna gången än förra. :)Nu ska jag jobba här, så ha en trevlig dag allihopa! Puss o kram!
    Jo vi fick reda på att de va en pojk på rul men de va mer att vi såg höftkulorna och så en vit båge i mitten. Men hon sa också att de va en pojke. Vi gjorde vårat ul på mvc och inte sjukhuset tror att dom e lite mer medgörliga på mvc.
    tindratindra skrev 2010-04-28 09:04:15 följande:
    Jobbigt med halsbränna :( jag har också problem med det... Idag ska jag åka in till göteborg en sväng och gå på stan lite bara...Funderar också på att köpa en vagn som jag hittat där på barnvagnscentralen (heter det så?) En 09 crescent som var billigare just för att det var en 09... tror den kostade 3995 kr istället för typ 5400 kr... Jag vill ju egentligen ha en Bugaboo men dom är så dyra... Men denna var också lätt att köra och så.
    Nej inte en crescent de köpte vi först och de krånglade bara, de e inte värt de, hjulen lossnar och de e verkligen skit vagnar och man får ingen hjälp när dom börjar gå sönder heller. visst en bugga e dyr men de finns jätte fina begagnade och jag ångrar verkligen inte att vi byte från crescent till en bugga för de e helt toppen.
  • Smurfis82
    Annahp skrev 2010-04-29 08:26:13 följande:
    Smurfis 82 - Jaha, så det kan man se om man ser en vit båge... Hur ser man det på höftkulorna?  Nu måste jag hem och titta på bilderna!!! :)
    ne de va bara när hon visade så kom hon precis under och för att vi skulle fatta så visa hon höftkulorna som runda vita prickar. så att vi skulle veta vart hon hade kameran eller ja ultraljuds grejen. tror annars att de inte har med va de e för kön.
    tindratindra skrev 2010-04-29 18:45:39 följande:
    Ja det såg verkligen ut så.. Får se om det är så :) Jag var på Novastars utförsäljning idag, hittade tre plagg. Jag funderar nu på att köpa en begagnad brio go, brio sing eller bugaboo... Vet ni nåt om dom?
    åhh va roligt att bli flyttat åt rätt håll. ja kan ju som sagt bara prata för bugaboo och jag älskar den jätte skön att köra och lätt att packa ihop väger inte så mycket och snygga grejer till där kan du typ få en special designad suflett de e ganska roligt.
Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010