Bebisar i Borås hösten 2010
Vad bra :)
Vad bra :)
Jag kräktes också mycket i början, och var så sjuuuukt trött...
Och jag började jobba heltid i måndags, är i vecka 12, och det går mycket bättre än jag trodde.. Illamåendet börjar avta och tröttheten också :)
Blir det fika kl 17 på tisdag? :) Och var?
Förresten, har ni berättat på era arbeten?
Jag har Lena Forsberg som barnmorska. Tycker att hon är bra!
Jag shoppade faktiskt två bodys igår på HM, även fast jag bara är i vecka 13...
När började ni shoppa sånt?
Okej =) Jag beställde faktiskt en på internet igår med... Kändes så kul :)
Hej.
Så tråkigt att jag inte kunde följa med igår, är så förkyld... :( Idag ska jag iaf på KUB ultraljud i gbg. Kände att jag ville göra det, blir kul att se den lill* också :)
Jag kan vilken dag som helst nästa vecka, bara det är på eftermiddagen/kvällen. Jobbar på förskola så jag slutar senast kl 17.
Jag var på ett vanligt 2D ultraljud på Mama Mia i Göteborg. Har hört att dom ska vara lite mindre trevliga än dom på t.ex. emma ultraljudskliniken, men på Mama Mia kostade det 1500 och på Emma 2500 kr... Ganska stor skilland tyckte jag, och jag tror ändå att dom är ungefär lika bra. Så det blev Mama Mia. (Jag hittade dit sen innan också)
Vi fick en BM som hette Lena, hon var helt ok. Trevlig och rak, lite äldre. Ingen som jag kände var sådär jätte mysig, men inte dålig heller.
Jag gjorde ju ett sånt KUB test, för att titta om barnet har downs syndrom eller andra avvikelser. Innan testet så får statistiskt sett 1 av 1000 av dom i min ålder ett barn med downs syndrom.
Men nu efter testet så var det vara 1 på 9000 att just mitt barn ska ha en sådan avvikelse. Så det kändes skönt att veta. Dom tittar på näsan, nacken och gör ett blodbrov på mig, sedan multiplicerar dom det med min ålder typ, och får fram ett svar.
Dom ser också att hjärnan ser bra ut, tarmarna och allt i magen är inuti magen, den rörde också mycket på armar och benen och det var också väldigt bra. Blev så glad såklart :)
Vi fick försöka i ca 1 timma innan hon hade fått alla mått hon ville ha.. Bebisen ville inte riktigt ligga åt rätt håll, den låg mest upp och ner så jag fick gå upp och gå och hoppa runt för att den skulle vända på sig haha :) Den sprattlade jätte mycket, och la armarna framför ansiktet hela tiden.
Jag fick BF 24 september.
Jag vill gärna följa med! Jag var ju inte heller med i veckan... Ska bli jättekul :)
Fika tisdag den 23/3 klockan 18:00 hemma hos cizza!
Cizza
LillaJJ
Veronika
Powerpill
TindraTindra
Jag har gått upp två kg än så länge... Min mamma är jätte smal, men hon gick upp 25 kg när hon väntade mig. Är det ärftligt? 25 kg på mig är ca 50 % av min kroppsvikt och känns väldigt mycket för mig.... Men det viktigaste är ju såklart att barnet mår bra :)
Ja just nu äter jag som vanligt tycker jag. Har ett himla sug efter frukt och bär bara... Men det är ju inte så farligt :) Kroppen samlar nog på sig mycket vätska också.
Jag är nu påväg till Stockholm för en shoppinh helg med min mamma :)