Inlägg från: MammaVeronika |Visa alla inlägg
  • MammaVeronika

Bebisar i Borås hösten 2010

Lilla JJ: ja det ska bli såå roligt! känna alltid bra att få se att den lever och allt är ok även om den sparkar i magen numera till och från hela dagarna Det är på sjukhuset, samma ställe som rul. Är ju som sagt inte säkert man får se hela bebisen men lågon liten glimt lät man ju säkert få, ja föruton hjärtat då

Home is where my heart is
  • MammaVeronika

Tindra tindra: Vi har beställt en brio happy med separat ligg och sittdel. Gick på 6790:- totalt. Jättesvårt med vagnar men jag har alltid gillat brios vagnar

• MammaVeronika

ne inte än hihi, kan vara för att vi bor mitt i flyttlasset... flyttar till hus den 28 april hihi sen lär det boas för fullt

• MammaVeronika

ja det kommer bli riktigt mysigt, vi har bara fransk balkong i vår lägenhet så nu när det fina vädret börjar komma så längtar man verkligen ut!

Skönt att ha några månader på sig att fixa i huset med innan bebisen kommer, möblera och få iordning hihi... läängar, bara 12 dagar kvar nu!

• MammaVeronika

Vi ska bo kvar på dammsvedjan där vi trivs, flyttar bara en gata bort hihi. Ja bygga hus har alltid vart en dröm men nu lyckades vi hittat ett toppenhus iaf

hihi tack!

• MammaVeronika

Skönt att fått städat ur bilen och fixat. Bytte däck igår, var inställd på sista april så fick reda på dessa nya regler för 2 veckor sedan, hade beställt nya däck och fälgar till slutet av april men nu vart jag tvungen att byta däck för att byta igen om ca 2 veckor... suck!

Oj vad jobbigt det låter med sammandragningar och värkar, såhär tidigt med! kan känna av lite om jag haft en väldigt aktiv dag men inte när jag håller igång utan mer efteråt när jag slappnar av och ska röra mig efter det...

tråkigt att inte känna av bebisen ännu heller kan jag tänka mig, men sånt beror ju helt på hur dem ligger i magen oftast. Är säkert ingen fara men vet själv hur man gick och var orolig att något skulle vara fel innan jag började känna av den. Självklart kan mycket ännu gå fel på olika sätt men att känna sparkar är ju ändå en bekräftelse att den iaf lever. Är du orolig så prata med din bm. Påpeka att du verkligen är orolig så hoppas jag att du får komma in. Är troligtvis inget fel på bebbe men kan lugna en mamma lite iaf. Vet att det var svårt att hitta hjärtljuden när jag var inne (bebbe ville inte ligga still) så var beredd att det kan vara svårt. Mitt hjärta satt i halsgropen till dem hittade rätt. Så förstår varför dem inte vill leta efter dem för tidigt men nu ör det ju vara lätt för dig med, du är väl beräknad 1 vecka efter mig menar jag...

Hur är det annars då?

• MammaVeronika

Ja det är verkligen perfekt tajming med flytten... vill verkligen börja fixa å dona inför bebbes ankomst! Skönt i sommar när man är stor och otymplig att bara kunna gå ut på altanen ist för att sitta inne juh

• MammaVeronika

En fika ute i helgen låter väl mysigt... om det fina vädret håller i sig med andra ord

• MammaVeronika

Annahp:

Vad roligt med ul! en vecka kommer gå så fort även om det känns som en evighet!

Jag kan nästa vecka måndag eller tisdag om du kan då, vi får nycklarna på onsdag morgon nästa vecka och lär ju ha fullt upp med flytt mm resten av veckan.

Hade vart kul att ses, är ju några man inte träffat än och er andra var det ett tag sedan jag såg nu juh...

• MammaVeronika

fia: vad blidde de för vagn? ska me till fikan nästa vecka så kan ju ta sällskap om du vill hihi

• MammaVeronika

Ja men den är ju fin juh! Bättre lutning på ruggen med än på brio sing som du kollade på först, man välter inte hela sittdelen juh utan fäller bara liggdelen som på vanliga vagnar hihi...

Men knas att den kom så tidigt, blir mycket övningsköra innan bebbe hehe...

Vad fick du ge för vagnen förresten, alltid nyfiken juh

• MammaVeronika

Mena ryggdelen hihi...

• MammaVeronika

ahh oki... urban e med fin men tycker det e en nackdel att man måste ha bebisen framåtvänd så fort den växt ur liggdelen... annars jättefin! det var ju inte så jäkla farligt ändå...

• MammaVeronika

Lilla JJ: kommer du på nästa träff? tänkte ta med babyskyddet då så dlipper jag släpa på det i flytten hihi

hur är det med er andra då?

• MammaVeronika

Hej!

Fick mms av dem som äger huset vi köpt med en bild på den nyuppsatta tapeten jag valde till barnrummet... riiiiiiiktigt bra! såå nöjd, nu vill jag bara flytta in och börja pilla hihi

• MammaVeronika

ahh jag har bil! ska vi hämta vagn? hihi... ska kolla efter passet med... ska bort till ann nu bara å kolla nåt som coffe tyckte jag skulle kolla men hör av dig på mess så kommer jag förbi dig efteråt hihi har oxå paket å hämta ut...

• MammaVeronika

hittade passet nu gumsan...

• MammaVeronika

Heej!

Annahp! vi ska också dit den 12:e kl 9:30 så kanske ses vi där hihi.

Förlåt att jag helt missade fikan, strulade till sig med massa papper så blev ett besök hos sambons advokat igen för skrivande av samboavtal (då sambon köpt huset själv då han haft massa sparande så vi slipper massa lån) bra att ha sådant på papper om ifall att... drog ut på tiden så hann inte komma

Idag har vi fått nycklarna och jag har börjat flytta in, pilla lite och såtta upp gardiner mm... såå mysigt... hemma en sväng för att äta lite mat nu bara hihi

• MammaVeronika

Sedan när vi kommit iordning lite så är ni alla varmt välkomna på en mammafika hos oss... Jag måste ju se till att jag kan vara med på en fika snart juh!

• MammaVeronika

Tindra tindra: åhh vad bra tips, älskar deras kläder så ska ta en tripp dit upp idag och se om dem har öppet. Ska ju ändå till bosättningspiraten och kika så det är ju ändå på vägen!

Igår var en fullspeckad dag som slutade med en helkväll på IKEA med min mamsing så i eftermiddag blir det att montera möbler och flytta all mat för imorgon går hela stora flyttlasset så efter imorgon så bor vi i huset helt hihi...

Just det, ska ner till gubbens jobb med och snoka reda på nya gardiner...

Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010