• J K

Bebisar i Borås hösten 2010

Lilla JJ skrev 2010-05-11 16:26:40 följande:
    Jag har inte hört att det görs på alla. Min bm har i alla fall inte sagt något och jag är i v.28+0 idag. Jag tror att det bara görs om man ligger i riskzonen. Jag håller med dig om att det är verkligen inget att ta för givet att bli med barn. Är så lyckligt lottad att jag kommit så här långt i min första graviditet.
    " Vissa Mödravårdscentraler gör rutinmässigt glukostoleranstest på alla kvinnor vid graviditetsvecka 28.". Från Babycenter.

Fick googla lite (för säkerhets skull, hihi). Då gör nog inte mödravårdcentralen i Borås det som rutin.

Ja, jag känner detsamma!
    BF 13 sept. 2010, längtar! - www.janejohansson.se/
  • J K
    tindratindra skrev 2010-05-11 17:27:37 följande:
    Okej =) Är det lite samma som när dom kollade blodsockret? För om man har bra sånt kanske man inte behöver göra något sånt test? Ja jag håller med dig om att man ärt lyckligt lottad som hittils har haft en så bra graviditet! Jag kan känna ibland att jag har så mycket kärlek i mig, är väl alla gravidhormoner.. Men ibland när jag tittar på min Tindra tex så kan jag nästa börja gråta för att hon är så fin haha :)
    Det vet jag inte, jag har hittills fått stick i fingret, lämnat urinprov och vanligt blodprov. Vet inte exakt vad de kollar faktiskt, haha...

Ja, det känner jag också. Jag är sådan mot våra katter, de är ju mina små bebisar.
  • J K
    Powerpill skrev:
    jag är också jätte törstig nu och funderade på hur jag skulle klara det men men  
    Jag hoppas verkligen INTE att jag ska göra det igen :-O det var inte så kul att sitta och slå ihjäl 2 timmar utan sällskap eller något 
    Men det gick bra då. Är den där sockerlösningen väldigt äcklig? Min BM "varnade" för det. :-P

Nej, det förstår jag verkligen... Peter ska försöka vara med under hela tiden, men han har ju ett jobb att sköta också, så. Får väl ta med mig lite roliga tidningar, någon bok och lite musik. Dessutom var min BM snäll och bokade in ett besök efter en timme, så väntan inte blir så himla lång.
  • J K

Cizza: Kan tänka mig det. Fy! Min BM rekommenderade att jag skulle ha med en färsk citron att pressa ner i kletet. :-P

I början av december 2009 vägde jag 75 kilo. När jag skrev in mig den 8 februari vägde jag 86, helt sjukt. Förstod inte hur det gått till!
    Men sedan gick jag ner snabbt och höll mig länge på 80. Men nu väger jag 84, så det är väl på väg uppåt igen.

Snacka om viktpendling.

• J K
    Lilla JJ skrev 2010-05-11 21:16:19 följande:
    Jag har gått upp 13 kg ungefär. Ska till min bm den 20:e så då har det nog blivit mer. Jag försöker strunta i det och tänka att det är naturligt. Men det ligger nog i överkant. Skitsamma, det går inte göra mycket åt det nu i alla fall.
    Äh, så länge du och bebis mår bra ser jag ingen "fara" i det. Min Mormor gick upp 27 kg. under sin första grav. Allt var perfekt och både Mormor och "bebis" mår bra än idag.
  • J K
    Annahp:

Så trist. :-/

Jag var ju där i måndags. Då kom läkaren aldrig... Men hon som skulle tränat på att göra ultraljud tränade själv utifrån beskrivningar på ett papper, så glada vi blev! Men det var nog mest för att vi redan satt där och väntade, det hade ju varit lite väl elakt att skicka hem oss.
  • J K
    OK... måndagen 17 Maj kl ? utanför min gård:
    ZbrushEr
    Powerpill (Jane)

Vart är det du bor nu igen? Så man vet vart din gård ligger?
  • J K
    ZbrushEr skrev 2010-05-13 13:13:31 följande:
    Vilken tid önskar ni att fika träffe ska vara?
    För mig spelar det absolut ingen roll.
  • J K
    cizza skrev 2010-05-17 10:03:06 följande:
    hej alla. I natt har jag inte sovit så mycket ont i ryggen som vanligt. Får se om min kära dotter kommer protestera att gå idag eller inte Ska vi ta med oss något?
    Vad tråkigt för dig. :-/ Jag sover faktiskt mycket bättre och har mindre ont på morgonen sedan jag började sova med den där gravidkudden från Babyproffsen. Bara ett tips.
    Lilla JJ skrev 2010-05-17 13:08:37 följande:
    Hej å hå! Tråkigt att du inte sover så gott cizza. Och att ryggen inte mår bra. Jag bakade lite banankaka igår så jag tar med mig den. Vi blir inte så många tror jag men det brukar ju vara väldigt trevlig ändå.
    Och jag har några muffins i ugnen jag tänkte ta med om de blir goda. Fast jag gjorde bara sex st. Tror inte vi blir fler än så va? Annars får jag väl lämna dem hemma, hihi.
    tindratindra skrev 2010-05-17 13:12:00 följande:
    Hoppas ni får trevligt på fikan idag! Jag är så förkyld fortfarande så jag stannar hemma...
    Åh, krya på dig!
  • J K

Ja, som sagt. Gravidkudden med stort G, så att säga, finns att köpa, eller bara titta på, på Babyproffsen. Finns på hemsidan också.

Den är jättehärlig!

Tack för en trevlig fika också, förresten!

• J K
    MammaVeronika skrev 2010-05-18 16:46:52 följande:
    Heej! Hoppas ni inte glömt av mig! Förlåt min frånvaro men får helt skylla på flytten samt allt plugg. Har helt enkelt inte hunnit med alls! Men nu börjar jag se ljuset i tunneln och börjar bli lite social igen hihi. Hur är det med er alla? Här är det bara bra, och bebis verkar också må bra för h*n kickar runt i magen hela dagarna nästan nu... Ska till BM imorgon med för en ny koll, ska bli roligt. Blev ju inget hjärt-ul för min del heller då läkaren som sagt var sjuk så ska bli mysigt att i alla fall få se om man får höra hjärtljuden.
    Hej igen, hehe.

Hoppas allt gått bra med flytten och att du inte är för utsliten. Låter som att ni haft riktigt mycket att göra. Härligt att känna bebis varje dag nu för tiden.
  • J K
    Lilla JJ skrev 2010-05-18 16:28:43 följande:
    Hallå på er! peggys: Härligt med havandeskapspenning. Jag är avis.. Känner att det börjjar bli tungt att jobba. Idag har ena armen strejkat helt och hållet. Tappade nästan duschslangen imorgse för att det gjorde så ont att bara hålla den. Frustrerande att veta att det beror på graviditeten och att det inte kommer att bli bättre med tiden utan snarare tvärtom.
    Usch vad hemskt för dig. :-/ Får försöka tänka positivt, graviditeten kommer ju inte vara för alltid. Men jag kan förstå om det känns som riktigt lång tid när du har så ont!
  • J K

Kul att det kikat in två nya, välkomna säger jag till er!

Hur har det gått för alla i värmen nu då? Jag lider! :-O

• J K
    Lilla JJ skrev 2010-05-20 17:34:43 följande:
    Mmmm värmen är jättejobbig. Måste ut och handla en TUNN klänning känner jag.
    Ja, jag köpte en klänning/tunika idag som var rätt tunn, annars får det väl duga med linne och kjol i sommar.
    bamse10 skrev 2010-05-20 17:36:29 följande:
    Tack:-P Jag lider jag med, men det är alltid jobbigt när det är så varmt som det var idag, varesig jag är gravid eller inte. Tacka vet jag åskan
    Ja, det är klart. Men jag upplever att jag är jättevarm nu under grav. även om det inte alls är särskilt varmt ute, så denna dagen har varit olidlig. Har haft 27 grader INNE i lägenheten, även om jag hade fönstren öppna, haha.

Ja, det var skönt att åskan kom, nu är det lite svalare igen.
  • J K
    Elin o Simons mamma skrev 2010-05-20 18:01:03 följande:
    Värmen håller på att ta kål på mig känns det som och då har sommaren inte börjat än -phuw. Var tvungen att gå och köpa mig ett par halvlånga byxor idag då jag höll på och flyta iväg när jag satt och väntade på min sambo i stan vid lunch. Men nu kanske det bli lite goare värme med tanke på åskovädret som varit i eftermiddags.
    Ja, nu är det lite svalare ute. Jag har på mig trekvartsleggins och en stor, flygig klänning idag. Egentligen hade jag nog velat gå hel-näck, haha! :-P
  • J K
    cizza skrev 2010-05-20 23:25:42 följande:
    Tänkte bara kollat med er om vi ska bestämma en dag i veckan med tid som vi ALLTID träffas? Lilla JJ tog upp det förra fikat och vi tyckte det var en bra deal FÖRSLAG!!!!!!!!!
    Ja, en riktigt bra idé! För min del fungerar tisdagar, onsdagar och torsdagar.
  • J K
    ZbrushEr skrev 2010-05-20 23:40:24 följande:
    Idag har varit väder a la duga... Före åksvädret picknickade vi på en filt på gräsmattan. Så himla gott..verkligen sommar i luften...Mina större söner ville ned till vattenverket och sola :) När de åska å regna som värst sov vi som stockar. Va inne å kolla på bt såg att åskvädret gjort sitt. Hur har er åskdag varit?
    Åh, låter härligt med picknick!

När det åskade som värst här hemma i Fritsla var jag ute och promenerade till bussen, haha. Hela marken skakade, kändes det som!!

Sedan hann jag vara en halvtimme-timme i Borås ungefär, sedan kom åskvädret dit. Men jag hann "sola" lite på stora torget i alla fall.
  • J K
    bamse10 skrev 2010-05-21 09:21:22 följande:
    Jag har aldrig varit med och träffats, hoppas det är okej om jag joinar ändå Går ni på något fik eller har man med fika eller hur brukar ni styra upp det? Jag är arbetslös så jag kan i alla fall när som helst.
    Klart att det är okej.

Vi har både varit på picknick, på fik och hemma hos varandra.
Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010