• HeleneG

Vanligt att barnet svettas när det sover?

Min kolt på 2 år svettas ofta mycket när hon sover, både på dagen och natten. Hon sover i regel i pyjamas (en del) med täcke (IKEAs vanliga). Ska jag ha mindre kläder på henne, eller vad gör man? Svettas era barn? Ser det oftast om huvudet, att hon är blöt i håret när hon vaknar och kudden är blöt. 

• Svar på tråden Vanligt att barnet svettas när det sover?
  • SIN74

Båda mina har svettats på natten, både med och utan täcke och med eller utan pyjamas. De är rätt varma av sig. Täcket åker alltid av.

• JMSR

Har oxa en 2aring som svettas mycket nar hon har tacket i paslakarnet. Vi har bytt fran IKEAS vanliga till en fleecefilt i de funkar kanon.
    Lycka till!

• Flickan och kråkan

Vår kille gör också det, framför allt på dagen. Han är drygt 2 år nu och det är mindre nu än tidigare tycker jag. Han har aldrig haft täcke, sover i pyjamas.

• BrejkStyle

Min guldklimp svettas massa under natten så blir oftast bara att sova i blöjan! {#lang_emotions_baby}

• malinkat

Vår kille med, han är nu 4 år. Mycket svett i huvudet, håret kan vara BLÖTT! Men han kastar av sig täcket och kan därför ändå vara kall och känna sig lite frusen när han vaknar - så vi har tunn pyjamas på.

• marilin

Min son svettas kopiöst mycket när han sover, ofta är han helt blöt. Tidigt började han sova bara med kalsonger på sig, pyjamas går bara inte, och han har ett tunt tunt täcke. En stund efter att han somnat går jag in och viker ner täcket också annars kan han ibland vakna av att han är blöt och svettig. Han har alltid varit sån.

Svar på tråden Vanligt att barnet svettas när det sover?