• Wilmas mamma

Prickar i ansiktet...

Min lilla pojke på 4 veckor fick för ca 1 vecka röda prickar i ansiktet, antog att det var hormonplitar eftersom man läst att sånna är vanliga... Men prickarna på kinderna o pannan ser inte lika ut.
    Var in till bvc idag för att höra lite om det. Hon sa att det nog bara var hormonplitor/ värmeplitor, men att hon inte riktigt visste vad det kunde vara i pannan. Kanske en allregisk reaktion på vad man ätit? Skulle utesluta mjölk ett tag o se om det försvinner... Jag tror att det kan vara samma sak eftersom att de dök upp samtidigt, men kan hormonplitor se olika ut beroende på om de sitter i pannan eller kinderna...
    På kinderna ser det ut som typ finnar, o i pannan är det massor som knottror och känns väldigt mycket i huden jämfört med "finnarna"  Sen är det lite torrt. Vad tror ni det kan vara, någon som har sett något likande som jag beskriver. Eller har bilder?

• Svar på tråden Prickar i ansiktet...
  • Ida1990

Min bebis har också roda utslag,blemmor i ansiktet, tror det är värmeplitor. Min syster (mammas sladdis) hade också såna när hon var bebis och då sa dom att det var värmeplitor. Hormonplitor är ju röda utslag med en vit prick i mitten och ser ut som finnaar som du säger. Ska ner till BVC på måndag så ska höra med dom, Hoppas inte de har med nån allergi att göra:(

• Wilmas mamma

Hittade bild nu på vad som kan stämma in på vad det kan vara i pannan- Milier

• Millis 27

Våran son hade oxå såna han är 7 veckor nu,han fick dom när han var 4-5 veckor.

På BVC sa hon att det var värmeutslag o hormon plitar,funderade oxå på allergi men hon sa att då får dom oftast utslag på bröstet.

De försvann efter ca 2 veckor

Svar på tråden Prickar i ansiktet...