Får man stanna kvar på NEO?
Baby Doll skrev 2010-03-15 22:32:30 följande:
Hmm.... Tack för alla era svar jag hoppas att man inte blir "Tvungen" att åka hem utan sitt barn ändåJag fick lämna min lilla varje kväll under 8 veckor för att åka hem därför att det inte fanns något annat än en fåtölj att sitta i. Jag bor i Göteborg och mitt barn vårdades på Östra och sedan Mölndal. Eftersom vi bodde i Göteborg fick vi inte bo på RonaldMcDonald (huset bredvid) utan åka hem. Det jag är besviken över är att de endast gick på geografi och inte på restid. De som bodde i eller utanför Borås kunde ta sig till sjukhuset hemifrån på ungefär 1h, de fick bo på RonaldMcD. Jag som bodde i Göteborg hade en restid till sjukhuset på 55 minuter enkel väg, jag fick inte bo på RonaldMcD. På Östra (intensivvårdsneonatal) där dottern låg i 5 veckor fanns det endast några få väldigt obekväma fåtöljer på salen, alternativt skrivbordsstolar. Jag hade väldigt svårt att sitta i fåtöljerna dagtid och nattetid hade inte funkat. När vi sedan flyttades till Mölndal så fanns det familjerum men vi var inte prioriterade då S inte skulle hem och eftersom jag inte ammade. Så vi fick vänta ytterligare några veckor innan vi fick stanna första gången.
Eller fick, vi var inte förbjudna att stanna men de på avdelningarna möjliggjorde det inte.