• Sjöstjärnan

Tandsten

Hej,

I går var jag hos en tandhygienist och tog bort tandsten *huga vad ONT det gjorde* Det kändes som om hon slet ut varenda tand.

I alla fall nu ser jag värre ut i munnen/tandköttet än vad jag gjorde INNAN behandlingen. Det är knallrött och ömmar *aj aj*

Är det normalt att det gör ont efter att de har tagit bort tandsten? I såfall hur länge brukar det göra ont?

Hon skrämde upp mig rejält, tandhygienisten. Hon sa att "det var värre än vad jag trodde" och innan jag gick fick jag en broschyr som handlar om tandlossning.

Ser nu framför mig hur jag om några år kommer att vara tandlös.

Jag som alltid har varit så noga med min munhygien, röker inte, snusar inte, Buuhuuu, det är synd om mig nu

• Svar på tråden Tandsten
  • MissDecember

Jag var också och tog bort tandsten förra veckan. Men inte gjorde det ont. Tandhygienisten körde med en liten slip över tänderna och det gick rätt så fort. Ingen vidare när tandköttet ömmar...

• Sjöstjärnan

Tracy

Du hade kanske inte så mycket tandsten?

Jag hade mycket och den satt väldigt hårt. Det var svårt för tandhygienisten att få bort den. Hon håll på ganska länge och då endast underkäken. Ska tillbaka om två veckor och ta överkäken.

Det kändes som om hon verkligen tryckte ner den där maskinen ner i tandköttet och sedan vred och vände och slet runt på mina stackars tandhalsar. Blev verkligen förundrad över hur hårt tänderna egentligen sitter fast

Svar på tråden Tandsten