• logg81

Hur mycket kan man få till möbler från soc?

Jag sökte möbelbidrag när jag flyttade hem till min hemstad. Jag fick 900 kr till en 2-sitssoffa, 800 kr till en dammsugare, och 30-40 kr till 2 st lampor.

Vet inte riktigt hur hon tänkte med dammsugaren där för sånna kan man ju hitta för ett par hundra på ÖoB typ.

Det som gäller är blocket, loppisar osv. Jag tror bara att det är sängar man får nya och då de billigaste som går att få tag i... typ Ikeas 90-madrasser för 395 kr och 4 st ben till. Inget flådigt med andra ord...

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • logg81
    Anonym skrev 2010-03-13 08:03:07 följande:
    Du menar hur mycket av våra skattepengar kan du få använda för att inreda ditt nya hem?
    TS är väl en del av Sverige, svensk medborgare? En del av samhället och har förmodligen betalat skatt precis som du och jag. Hon använder väl "sina egna" skattepengar???

Jag ser hellre att den skatt som dras på mina pengar hjälper en människa till en ny start i livet när saker och ting inte blivit som man tänkt eller att mina skattepengar blir ett par matkassar än hamnar i div fallskärmar eller i kungahusets plånbok!
    Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
Svar på tråden Hur mycket kan man få till möbler från soc?