• Naura

Vi som vill plussa i juni!

Vi ska också börja försöka i Juni, det blir våran första. Det bestämdes redan i december 2008 att vi skulle börja denna sommar. :) Känns svårt att vänta till juni, men vill verkligen ha störst chans på en mars-maj bebis.

• Naura

Jag försöker fokusera på andra saker, men som ni säger, man tänker ändå på det hela tiden. :) Vi har inte berättat till nån om våra planer, men jag vill bara prata om det hela tiden med alla jag känner. Får bita sig i tungan ibland. :)

Vi ska åka o resa på semestern så vi börjar på resan, så får man se hur fort det går. Förhoppningsvis jättefort! :)

• Naura

Skriver en rad för att puffa upp tråden lite. Än är det inte juni, men ack så nära ändå! Spännande tider har vi för oss. :)

• Naura

Jag kommer ha mens i slutet på maj och då även i slutet på juni. Är lite osäker på om vi ska börja före eller efter den... Börjar vi före och det skulle ta sig direkt så kanske barnet redan föds i slutet på februari enl grav kalendern här på familjeliv. Men man kanske ska börja redan då iallafall eftersom det mest troligt INTE tar sig på första?

Jag vill gärna ha ett vårbarn, inte föda mitt i smällkalla februari när det är -27 ute och 2 meter snö överallt.

Åh denna eviga väntan....och längtan!

• Naura
    BIM 1/6       Havsklippan -  PLUSSAT 2/6 !!!
    BIM 3-4/6   Lollo14           PLUSSAT 2/6!!!
    BIM 5 /6      MJF -              PLUSSAT 3/ 6 !!!
    BIM 9/6       myessence
    BIM 10/6    Caroline1985
    BIM 12/6    Sooff
    BIM 13/6    Frida1985
    BIM 15/6    Ärtan2010
    BIM 18/6    Ella30
    BIM 20/6    Lilla Emma
    BIM 24/6    Lissabon
    BIM 29/6  
     linslus80
    BIM 2/7       AronsMamma
    BIM 2/7       09 11 22
    BIM 3/7       delight87
    BIM 3/7       Silverjag
    BIM 9/7       Frokenfina
  • Naura

Nu blir det att köra med äl-stickor framöver för att pricka rätt. Har haft det väldigt trevligt nästan varje dag sen mensen slutade, men har inte äl förrän i veckan så nu blir det att lägga i en extra växel. ;) Hoppas bara inte mannen blir sjuk, verkar lite krasslig idag, men jag får väl ta extra hand om honom då... :D

Lycka till allihopa!

• Naura

BIM 1/6       Havsklippan -  PLUSSAT 2/6 !!!
    BIM 3-4/6   Lollo14           PLUSSAT 2/6!!!
    BIM 5 /6      MJF -              PLUSSAT 3/ 6 !!!
    BIM 9/6      myessence
    BIM 10/6    Caroline1985
    BIM 12/6    Sooff
    BIM 13/6    Frida1985
    BIM 15/6    Ärtan2010
    BIM 16/6    Pikkumamma
    BIM 18/6    Ella30
    BIM 20/6    Lilla Emma
    BIM 24/6    Anneh
    BIM 24/6    Lissabon
    BIM 29/6  
     linslus80
    BIM 2/7       AronsMamma
    BIM 2/7       09 11 22
    BIM 3/7       Emau
    BIM 3/7       delight87
    BIM 3/7       Silverjag
    BIM 9/7       Frokenfina

Lägger in mig igen, verkar har försvunnit nånstans på vägen.

Testar med testlagrets äl stickor för fullt nu, vill verkligen pricka äl direkt fastän det bara är vårt första försök! :)
  • Naura
    annakohler skrev 2010-06-12 16:10:57 följande:
    fick LH stegring idag med men idag känns det i äggstockarna och ner emot livmodern kan ju knappt stå utan att känna av det...någon mer som känner så??

är det ägget som vandrar neråt nu eller vad???
    Jag känner oxå så. Hade starka utslag på äl-testet både torsdag och fredag, och idag är det tomt igen. Hade svagt streck imorse, men inget nu på eftermiddagen.

Har värk i äggstockarna, och inte speciellt sugen på sex om jag ska vara helt ärlig då det kanske kommer göra ont. Men hade sex både tis, ons, tors och fre så nog borde det väl finnas spermier som kan träffa ägget ändå idag???
  • Naura
    anneh skrev 2010-06-16 12:35:27 följande:
    Bim 24/6 o jag känner ingenting alls. Det är iofs väldigt lång tid kvar, så vi får se.

Grattis till alla som har plussat!
    Samma här...ingenting. Kanske om jag anstränger mig och tänker riktigt mkt så kan jag få både det ena och andra symptomet, men inget tydligt. Jag är lite fundersam på mina flytningar och har lite molvärk, men det kanske är precis som vanligt, bara det att jag tänker på det så himla mkt nu. Jag tänker att ägget har väl inte ens fäst ännu, så det kan ju inte vara nå symptom.

Men har 4 test från testlagret och ett cb-digital redo hemma. Ska testa sön-ons med testlagrets och sen ta till cb-digital under midsommarhelgen om ingen mens dyker upp. :)

Annakohler Jag tror du ligger fel i BIM-listan om du bara har 8 dagar kvar? Spelar ju ingen roll, men tänkte bara säga så du vet! Glad
  • Naura

Jag har inte BIM förrän den 24, men har haft sån otrolig mensvärk nu ett par dagar, och det blir bara mer o mer. Kommer inte ihåg att jag har haft sån här mensvärk på många många år.... Hoppas det är ett litet frö som börjat gro, vi får väl se om några dagar. Inte länge kvar nu! Skrattande

• Naura

Fasen, gick in på min äglossningskalender här på FL, och jag har ju inte BIM förrän den 25:e! Jag har räknat fel...men ärs, det är bara en dag til. Testade neg idag, men det är ju BIM-5 så kanske inte så konstigt.... Ska nog vänta till tisdag och testa nästa gång, och så fortsätter jag varje dag fram till fredag. Vill veta så fort som möjligt om man råkar plussa före BIM! :)

• Naura

Uppdaterar listan

BIM 1/6      Havsklippan - PLUSSAT 2/6 !!!
    BIM 3-4/6   Lollo14           PLUSSAT 2/6 !!!
    BIM 5 /6     MJF -              PLUSSAT 3/ 6 !!!
    BIM 10/6    Caroline1985   PLUSSAT 13/6!!!
    BIM 12/6    Sooff              PLUSSAT 10/6 !!!
    BIM 13/6    Frida1985
    BIM 15/6    Ärtan2010       PLUSSAT 18/6!!!
    BIM 16/6    Pikkumamma
    BIM 18/6    Ella30
    BIM 18/6    nike81
    BIM 20/6    Lerumstessan PLUSSAT 16/6!!!!
    BIM 20/6    Lilla Emma
    BIM 20/6    Ernlia03
    BIM 24/6    Anneh
    BIM Midsommarafton   MammaE2011
    BIM Midsommarafton   Lissabon
    BIM 24/6    annakohler
    BIM 27/6    AronsMamma
    BIM 28/6    Emau
    BIM 28-29/6 Veronica83
    BIM 28/29-6 Monique
    BIM 29/6    Linslus80
    BIM 30/6    Starklängtan
    BIM 2/7      09 11 22
    BIM 3/7      delight87
    BIM 3/7      Silverjag
    BIM 9/7      Frokenfina
    BIM 12/7   myessence

• Naura

Idag välkomnar jag ännu en dag av molvärk och ömma bröst, men idag har de bjudit med en kompis, nämligen illamåendet. Bara några dagar kvar till BIM.... har inte testat idag, men hoppas på goda nyheter imorgonbitti. :D

• Naura

Tisdagens test är negativt. Vaknade med världens mensvärk i magen, men ingen mens. Nu har värken släppt för en stund iaf. Har ju haft värk varje dag i minst 5 dagar nu. Är på BIM-3 idag. Brösten är nog inte lika ömma nåmer.

Jaja...den som lever får se! Men nog är det jobbigt att vänta.

• Naura

Mina symptom har idag nästan försvunnit...inte mått illa alls. Bröstvårtorna ömmar inte alls lika mkt nåmer, och molvärken har avtagit. Var verkligen hemsk värk på morgonen när jag klev upp, men under dagen har jag inte blivit besvärad nästan alls. Måte lite illa när jag blir hungrig, men det är nog bara jag som tänker för mkt.

BIM-2 imorgon, tar ett nytt test och håller tummarna på att det visar nåt.

• Naura

Grattis Anneh! 

Jag hoppades oxå på att få svaga pluss före BIM, men det har ju inte visat nånting på varken BIM-5 eller BIM-3. Imorgon blir det ett nytt försök.

• Naura

Idag på eftermiddagen kom mensen  2 dagar för tidigt. Känns jätte trist, men samtidigt jätte skönt att slippa vänta till fredag. Testade ju imorse och när det blev neg igen så är jag inte förvånad över att mensen kom. Men har mått så himla konstigt, vet inte om det är nu första riktiga cykeln som gått efter att jag tog ut spiralen....

Men ikväll ska jag ut o äta gott o ta mig ett glas rött tror jag!

Plockar bort mig från listan och satsar på Juli istället!

BIM 1/6      Havsklippan - PLUSSAT 2/6 !!!
    BIM 3-4/6   Lollo14            PLUSSAT 2/6 !!!
    BIM 5 /6     MJF -                 PLUSSAT 3/ 6 !!!
    BIM 10/6    Caroline1985  PLUSSAT 13/6!!!
    BIM 12/6    Sooff                  PLUSSAT 10/6 !!!
    BIM 13/6    Frida1985
    BIM 15/6    Ärtan2010         PLUSSAT 18/6!!!
    BIM 16/6    Pikkumamma
    BIM 18/6    Ella30
    BIM 18/6    nike81
    BIM 20/6    Lerumstessan PLUSSAT 16/6!!!
    BIM 20/6    Lilla Emma
    BIM 20/6    Ernlia03
    BIM 24/6    Anneh                PLUSSAT  19/6!!!
    BIM Midsommarafton   MammaE2011
    BIM 24/6    annakohler
    BIM 27/6    AronsMamma
    BIM 28/6    Emau
    BIM 28-29/6 Veronica83
    BIM 28/29-6 Monique
    BIM 29/6    Linslus80
    BIM 30/6    Starklängtan
    BIM 2/7      09 11 22
    BIM 3/7      delight87
    BIM 3/7      Silverjag
    BIM 9/7      Frokenfina
    BIM 12/7   myessence

Svar på tråden Vi som vill plussa i juni!