Inlägg från: Snuttan77 |Visa alla inlägg
  • Snuttan77

Nyinflyttad i Olofstorp...

Här är en till som idag skrivit kontrakt på ett hus i Olofstorp, vi får tillträde 1 juli så sen finns jag med där, har två barn, en dotter på 4 år och en son på 11 månader snart. Är väldigt social av mig och brukar gå på Öppna förskolan i Partille nu, ska bli kul att flytta och få nya vänner.

Ida 7:e mars-06 Hugo 11:e maj-09
  • Snuttan77

Vad finns i Olofstorp? Jag har nog oxå tänkt ha kvar BVC i Partille, har inte hittat nåt närmre. Finns det nån ÖF i Olofstorp?

• Snuttan77
    nilsson01 skrev 2010-03-31 15:51:27 följande:
    hej gosenjag vet inte hur det går om du får några svar. Men jag och min sambo har precis köpt ett hus i Olofstorp och har en bäbis i magen, beräknad i slutet av juni så om inte förr så kommer det en social småbarnsmamma finnas tillgänglig i sommar för prat och promenader i området.
    Var har ni köpt hus?
  • Snuttan77
    gosen skrev 2010-04-08 11:43:18 följande:
     men men men... Snuttgurka! Jag träffade på Siv idag och hon frågade om jag kände någon som bodde neremot Iglatjärnet och hade en Hugo... och en bäbis i magen... om det är du, då bor vi en 5-10 minuters promenad emellan bara :)
    Haha, nej det är inte jag! Vi har inte flyttat ännu och det blir inga fler bebisar här, tyvärr.. Får vara glad för mina två barn som jag har! Vi flyttar i början av juli, vet inte exakt när, beror på när vi får vårt hus sålt och de vill ha tillträde här.
  • Snuttan77

Vi har fått en plats på Fanjunkarens förskola till dottern med början i augusti, ska dit och titta imorn. Nån som vet nåt om det stället?!

• Snuttan77
    titti1 - kul att det är fler som kommer till tråden! Vi flyttar i mitten av Juli till Olofstorp, var bor ni? Jag har en dotter på 4 och en son på 1 snart.
  • Snuttan77

Kul med nya människor! Idag ska vi åka och titta på dotterns blivande förskola, blir spännande, jag är den kritiske av oss två, lite yrkesskadad kanske.

Jessika82 - bonussonen bor i Floda så vi är där titt som tätt.

• Snuttan77
    titti1 skrev 2010-04-29 14:02:19 följande:
    snuttgurka- vi bor på oskarsbergsvägen,,ganska högt upp...nybyggt förra sommaren, vart kommer ni bo? kul o lära känna nya människor...kanske våra döttrar kan lära känna varann oxå.gosen-tack för välkommnandet. jodå..det är mina alla 7 haha..jag är ensambarn, inga kusiner, vet ej men skyller på det, haha att jag valt o ha många kids,,,,alla gör vi våra val o detta valde jag...lite crazy tycker säkert många men, thats me.
    Då kommer vi bo ganska nära varandra, vi ska bo på Mellangärdet. Var går dina barn? Dottern träffar gärna nya kompisar! =)
  • Snuttan77
    titti1 skrev 2010-04-29 20:55:32 följande:
    ok,,min 4½  åriga dotter går på förskolan på saras väg, 15 tim/v. 1½ åringen e hemma med mej o lillasyster än så länge. ja då är det inte så långt ifrån varann, kanske kan gå till öppna fsk ihop om du har lust ngn ggn.
    Ja det vore trevligt, allt beror väl på vilka tider dottern får på förskolan, blir det värsta tiderna, de jag befarar så finns det inte mycket tid över, men jag håller tummarna för att det blir 3 dar i veckan 5 timmar istället. Var ligger den och finns det nåt schema?
  • Snuttan77

Angående tiderna så är det samma skit-tider, 8.30-11.30 5 dagar i veckan och ingen lunch, värdelöst! Blir förbannad!

• Snuttan77

Nu flyttar vi snart! Nästa fredag går flytten, ska bli så kul att flytta till ett nytt hus och en ny ort, har för övrigt fått plats på Lerumsvägens fsk till dottern, delät inte helt omöjliga med tiderna, men lovade inget, så jag hoppas hon får 3 dar i veckan.

• Snuttan77

Försöker få lite liv i tråden! Hur har ni andra mammor det? Nån som har lust att ta en promenad eller fika nån fm? Dottern går på förskolan 8.20-11.20 så efter lämning och innan hämtning är jag på för det mesta.

• Snuttan77
    camillaolsson2b skrev 2011-01-03 11:50:44 följande:
    Hej! Vet inte om denna tråd fortfarande är aktiv men jag chansar.. Jag och min sambo har en tjej på 6 månader och vi kollar på hus i olofstorp. Hur är det att bo där? Hur är deg attväxa upp? Kommunikationer till gbg? Vi känner inga där och jag hoppas ni kan hjälpa mig. Tack!!
    Hej! Olofstorp är kanon med barn! Vi flyttade hit i juli och trivs jättebra. Kommunikationerna är helt ok för att vara ute på landet och med bil kommer man till stan på 20 minuter. Var kollar ni?
  • Snuttan77
    camillaolsson2b skrev 2011-01-03 17:36:33 följande:
    Tack för ditt svar!! Ligger det nära Angered? Det har varit anledningen till att vi valt bort olofstorp tidigare. Vill inte bo nära Angered då jag inte gillar det vidare.. Hoppas du inte tar det fel...
    Jag känner ju inte till olofstorp alls och vet inte vad områderna heter riktigt. Vart bor ni? Jag vill gärna bo lite lantligt men ändå att det ska finnas buss tex inom bra håll till stan..
    Olofstorp hör ju till Angered.. Men sen måste man ju inte vara där, Partille ligger nära, Lerum och Gråbo oxå. Sen är det bara 15-20 minuter till Stan med bil. Det är lantligt men ändå mycket hus runtom. Enklast är att åka och titta, skaffa dig en egen uppfattning. Vad har du emot Angered?
  • Snuttan77
    Margill skrev 2011-01-25 18:51:30 följande:
    En fråga till er som redan bor i Olofstorp: var finns närmaste vårdcentral/BVC? Det verkar inte finnas nån jättenära, vart går ni med era barn?

Maria igen...
    Vi åker till Partille och går på BVC/VC/ÖF, började gå där när Hugo var bebis och har fortsatt eftersom jag lärt känna många mammor där, men jag kan mycket väl tänka mig att gå här i Olofstorp, har inte riktigt kommit in i det här känner jag.
  • Snuttan77

Jag menade såklart till ÖF..

Svar på tråden Nyinflyttad i Olofstorp...