• gosen

Nyinflyttad i Olofstorp...

Gör ett försök med ny tråd ang. småbarnsföräldrar boende i eller i närheten av Olofstorp. Hittade en annan men den var från förra året...

Har en liten pojk på snart 2 månader och tänkte "ragga" lite kompisar till både honom och mig då vi inte känner någon här (förutom de närmsta grannarna men de är barnlösa)

Har luskat lite om öppen förskola och det skall tydligen finnas en vid brandstationen... är den bra? Tänkte ta mig en titt där när han blivit 3 månader plus.

Så finns det några snälla och intresserade mammor i krokarna får ni gärna höra av er... ( det där lät nästan som en kontaktannons.. å andra sidan är det ju typ det ;)

• Svar på tråden Nyinflyttad i Olofstorp...
  • titti1

hej,,,,,hoppar gärna in här oxå...har ett helt dagis själv hemma haha...minstingen födds nu 13.e april..har snart bott här o olofstorp i1 år men känner ingen...jo mina grannar haha,,,tänkte höra om de finns ngn/några mammor som är mammalediga med bäbis o kanske en 1-2 åring el 4-5 åring....hade vart skoj o lära känna ngn o kanske ses ibland o fika eller bara ta regelbundna promenader med vagnarna. har en tjej på 1½ o en tjej som blir 5 i aug. + ett större gäng hihi. kul om ngn hör av sej. ha det bra.

• Snuttan77
    titti1 - kul att det är fler som kommer till tråden! Vi flyttar i mitten av Juli till Olofstorp, var bor ni? Jag har en dotter på 4 och en son på 1 snart.
    Ida 7:e mars-06 Hugo 11:e maj-09
  • gosen

Titti1 - välkommen :) om det är dina barn allihopa vill jag bara säga: WOW! Jag hade aldrig klarat av så många men beundrar dem som har 2 eller fler! Jag håller på att slå knut på mig själv med bara 1 barn och 2 hundar :S som sagt! jag har två hundar, så jag är ute och traska varje dag (på både gott och ont) oavsett väder. Vart i Olofstorp bor du? nere i själva byn eller högre upp? själv bor jag på vägen ner mot sjön    mvh R

• Snuttan77

Kul med nya människor! Idag ska vi åka och titta på dotterns blivande förskola, blir spännande, jag är den kritiske av oss två, lite yrkesskadad kanske.

Jessika82 - bonussonen bor i Floda så vi är där titt som tätt.

• titti1

snuttgurka- vi bor på oskarsbergsvägen,,ganska högt upp...nybyggt förra sommaren, vart kommer ni bo? kul o lära känna nya människor...kanske våra döttrar kan lära känna varann oxå.

gosen-tack för välkommnandet. jodå..det är mina alla 7 haha..jag är ensambarn, inga kusiner, vet ej men skyller på det, haha att jag valt o ha många kids,,,,alla gör vi våra val o detta valde jag...lite crazy tycker säkert många men, thats me.

• Snuttan77
    titti1 skrev 2010-04-29 14:02:19 följande:
    snuttgurka- vi bor på oskarsbergsvägen,,ganska högt upp...nybyggt förra sommaren, vart kommer ni bo? kul o lära känna nya människor...kanske våra döttrar kan lära känna varann oxå.gosen-tack för välkommnandet. jodå..det är mina alla 7 haha..jag är ensambarn, inga kusiner, vet ej men skyller på det, haha att jag valt o ha många kids,,,,alla gör vi våra val o detta valde jag...lite crazy tycker säkert många men, thats me.
    Då kommer vi bo ganska nära varandra, vi ska bo på Mellangärdet. Var går dina barn? Dottern träffar gärna nya kompisar! =)
  • titti1

ok,,min 4½  åriga dotter går på förskolan på saras väg, 15 tim/v. 1½ åringen e hemma med mej o lillasyster än så länge. ja då är det inte så långt ifrån varann, kanske kan gå till öppna fsk ihop om du har lust ngn ggn.

• Snuttan77
    titti1 skrev 2010-04-29 20:55:32 följande:
    ok,,min 4½  åriga dotter går på förskolan på saras väg, 15 tim/v. 1½ åringen e hemma med mej o lillasyster än så länge. ja då är det inte så långt ifrån varann, kanske kan gå till öppna fsk ihop om du har lust ngn ggn.
    Ja det vore trevligt, allt beror väl på vilka tider dottern får på förskolan, blir det värsta tiderna, de jag befarar så finns det inte mycket tid över, men jag håller tummarna för att det blir 3 dar i veckan 5 timmar istället. Var ligger den och finns det nåt schema?
Svar på tråden Nyinflyttad i Olofstorp...