• Anonym

Sån man har i halsen fast i underlivet.

Vet inte riktigt hur jag ska förklara men efter förlossningen så har jag en bit som hänger ser det ut som, mot mellangården fast inne i slidan då. Ser precis ut som den (vet inte vad det heter) som man har i halsen längre bak i mitten. Hoppas någon förstår, min fråga är om det är någon mer som har det såhär och går det göra nåt åt? Ta bort?

• Svar på tråden Sån man har i halsen fast i underlivet.
  • Anonym (en med hål i)

Japp. förstår vad du menar. Jag har också en sån. Det är dessutom ett litet hål i mitten av den. Jag har aldrig reflekterat över att ta bort den eller nåt.. tycker inte den stör.

• versan

Låter som om du fått ett litet framfall då hänger det ut en liten bit av väggen.
    Vanligt att man får som kvinna.
    & rådet är att knipa flera ggr om dagen.
    har du försökt att trycka upp den i slidan tex.
    går det så är det definitivt framfall!
    Och det går att operera upp igen.
    Det gjorde jag förra året i Okt.

Är det inte framfall så kan det annars vara
    en skinnflik som hänger ned om dom ej har sytt ordentligt.

Mitt råd är att gå till Gynekologen/mödravården.
    & be att dom kollar vad det är.

• Anonym (trasig)

Du menar gomspalten. Låter som en bit de missat att sy fast, jag hade fera, bara att få bortknipsat hos gynekologen.

• Anonym (trasig)

Neeeeeeej va fan skriver jag? Gomspalten?? Så het de inte men jag vet vad du syfta på! *korkad*

• Anonym

Var sitter biten fast. Kan det vara framfall ni har? Jag skulle kolla med en gyneolog. Framfall kan ju dels vara att slidväggen buktar in fram eller bak i vissa fall så mycket att den trillar ut genom slidmynningen. Det ger en tyngdkänsla och känns som ett ägg var på väg ut om man känner med handen. Det kan dock även vara livmodertappen som är på väg ner (vet inte hur det känns)

• Anonym
    Anonym (trasig) skrev 2010-03-12 21:30:27 följande:
    Neeeeeeej va fan skriver jag? Gomspalten?? Så het de inte men jag vet vad du syfta på! *korkad*
    Gomsegel menar du
  • Swinghunny
    Anonym (trasig) skrev 2010-03-12 21:30:27 följande:
    Heter gomsegel   nästan rätt....
    Life is like a rollercoaster!
  • Anonym

Av era besrivningar av flikar som inte blivit ditsydda ordentligt så låter det som att läkare borde få utbildning i syslöjd. För en lekman framstår det som obegripligt hur de kan få en flik över.

• Anonym (trasig)
    Anonym skrev 2010-03-12 21:49:26 följande:
    Av era besrivningar av flikar som inte blivit ditsydda ordentligt så låter det som att läkare borde få utbildning i syslöjd. För en lekman framstår det som obegripligt hur de kan få en flik över.
    Det är nog lätt att missa någon flik när underlivet ser ut som hade det blivit utsatt för en mindre granatattack (sugklocka)
  • Anonym (trasig)
    Anonym skrev 2010-03-12 21:46:34 följande:
    Gomsegel menar du
    Juuuust det, just det {#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden Sån man har i halsen fast i underlivet.