• Anonym

Sån man har i halsen fast i underlivet.

Vet inte riktigt hur jag ska förklara men efter förlossningen så har jag en bit som hänger ser det ut som, mot mellangården fast inne i slidan då. Ser precis ut som den (vet inte vad det heter) som man har i halsen längre bak i mitten. Hoppas någon förstår, min fråga är om det är någon mer som har det såhär och går det göra nåt åt? Ta bort?

• Svar på tråden Sån man har i halsen fast i underlivet.
  • Anonym

Var sitter biten fast. Kan det vara framfall ni har? Jag skulle kolla med en gyneolog. Framfall kan ju dels vara att slidväggen buktar in fram eller bak i vissa fall så mycket att den trillar ut genom slidmynningen. Det ger en tyngdkänsla och känns som ett ägg var på väg ut om man känner med handen. Det kan dock även vara livmodertappen som är på väg ner (vet inte hur det känns)

• Anonym
    Anonym (trasig) skrev 2010-03-12 21:30:27 följande:
    Neeeeeeej va fan skriver jag? Gomspalten?? Så het de inte men jag vet vad du syfta på! *korkad*
    Gomsegel menar du
  • Anonym

Av era besrivningar av flikar som inte blivit ditsydda ordentligt så låter det som att läkare borde få utbildning i syslöjd. För en lekman framstår det som obegripligt hur de kan få en flik över.

• Anonym

Framfall skriver ni. Men trodde man alltid hade att det kändes som att det ramlade ut något och det gör det inte. Men kanske ett lättare framfall jag har då? Eller bara nåt dom missade att sy.

Mödomshinnan? Kan den bli så och hänga ut lite. Mycket får man lära sig här på fl

• Anonym

Jag får nog fråga min Bm, men kanske inte är någon ide att göra nåt åt det eftersom jag är gravid igen.

• Anonym
    Anonym (B. Wisser) skrev 2010-03-17 00:28:50 följande:
    Gomspene heter det faktiskt... Gomseglet sitter i samma region men är inte samma sak.
    Mjuka gommen (gomseglet) omfattar även gomspenen. Så det är visst samma sak, även om utseendet skiljer sig åt. 
  • Anonym

Nu har jag inte läst alla svar och vet inte om någon svarat vad det kan vara. Det låter som det jag hade och det var främre slidväggen som buktade ner. Det är inte framfall vilket innebär en mer total kolaps men däremot ska man inte negligera det utan göra knipövningar och dylikt

• Anonym
    Anonym (Jag med) skrev 2011-03-12 11:36:11 följande:
    Har också en flärp som hänger ut efter fl, det var enligt läkaren mödomshinnan som liksom drogs med och rev upp ett stort sår när bebis kom ut. Inte har det läkt som det ska utan revan är kvar och omöjliggör sex, ska till gyn i veckan. Bm trodde man måste skära upp och sy om eftersom det har läkt fel. Blä.
    Det lät inte alls kul fy :( Får gärna berätta hur det gick på gyn.

Jag har kvar detta än och fött ett barn till får se om jag vågar ta upp det med min bm.
  • Anonym

gomspenen/uvula heter det du menar i halsen....

Svar på tråden Sån man har i halsen fast i underlivet.