Skalkläder vs. fodrat regnställ.
Jag undrar bara, ni som har skalkläder, har ni fodrat regnställ också ibland?
Jag undrar bara, ni som har skalkläder, har ni fodrat regnställ också ibland?
Jag tycker att de fodrade regnställen är mer till hösten. Nu på vårkanten värmer solen mer och gör barnen svettiga.
Vi kör skalkläder på våren. Ska de ut och hoppa i vattenpölarna blir det ett par ofodrade regnbyxor med hängslen över.
Hej!
Hoppar in här jag med :)
Jag har använt polarn's skalkläder och ofodrade galonisar med fleece under åt min dotter nu i 2 år och tycker att det är toppen. Har även haft fodrade gummiställ men inte gillat dem eftersom hon blir så varm och det är svårt att reglera värmen.
Skalbyxorna från polarn är bäst tycker jag. Vattentäta och torkar otroligt snabbt utan torkskåp! Gick hem från dagis i fredags och då hoppade hon i stora vattenpölar, byxorna torkade på 10 min, alltså på vägen hem :)
Hej!
Förlåt TS om jag kapar din tråd, men ni verkar ha bra hum om PoP..
Tänkte bara fråga hur de är i storleken?
Min kille ligger precis på stl 86 nu, så jag funderar lite på vilken storlek som passar bäst nu under våren... Blir 86/92 lagom eller är risken stor att jag kommer behöva köpa en uppsättning till senare i vår?
Tack på förhand!
/Ida
Var emot fodrade regnkläder tills jag köpte det till barnen då det blev ett glapp mellan regnkläder och overall. Använder mycket lager på lager men tyckte ändå att det är lite kallt med bara regnbyxor och fleecebyxor. Just nu är det fodrat regnstället perfect. Har ett sådant som inte är fleesefodrat överallt, blir inte lika svettigt. Inköpt på GeKås :)