Här är en till syskonammare. Jag tycker också det låter intressant med att kolla om Draken kommer att vilja pröva och om det kommer att funka - skriv gärna här och berätta sen när det blir dags!!
Själv var jag en "vanlig" syskonammare med barn 1 och 2 - de föddes med 1,5 års mellanrum och det kändes onaturligt att sluta amma barn 1 bara för att det skulle få ett syskon och det på nåt sätt "skulle vara så". Så vi fortsatte. Allteftersom de blev äldre blev amningstillfällena glesare och minskade i betydelse, isynnerhet för ettan.
Sedan blev jag gravid med barn nr 3 och då hade barn 1 i princip slutat (förutom en smakslurk högst en gång i månaden eller så). Barn 2 tyckte fortfarande att det var viktigt med mammamjölk.. och tur var väl det. Det visade sig nämligen att barn 3 hade gomspalt och "inte skulle kunna bli ammad" enligt experterna. Som tur var fick jag trots allt tips om hur ett spaltbarn kan ammas och vi körde "hobbyamning" och mjölkproduktionen hölls igång genom pumpen och barn 2. 
När barn 3 var ungefär året gammal blev han opererad och sedan kunde han suga på ett helt annat sätt och vi fick en sorts omstart med amningen. Därför tror jag att du och Draken har en chans (plus alla framgångssagor man hört om adopterade barn som kan bli ammade.) Han har koll på tekniken nu och blir ammad, men eftersom han är så pass stor är det förstås bara något amningstillfälle om dagen.
Nu väntar jag barn 4, ammar barn 3 och barn 2 håller på också, även om det är väldigt utglesat nu (men hon tycker inte att hon är "för stor" ännu och vill hålla på ett tag till, vi får se vad jag tycker om det strax när bebisen är född).
Man FÅR ju faktiskt styra det hela som mamma också, jag tror att det är naturligt att liksom tappa tålamodet med de lite äldre barnen på något sätt.
Fördelarna har varit att amningen faktiskt har givit mina barn väldigt djupa band till varandra, genom den lugna mysstund som de haft. De har legat och klappat varandra och hållit varandra i handen, och ibland har amningsstunden urartat i en rolig busstund. Men, barn nr 2 säger också att hon allrahelst vill bli ammad samtidigt som ett syskon - och har sagt så så länge hon har kunnat uttrycka sig någorlunda tydligt.
För mig har det också varit bra, för det ger en lugn stund, när man har fler större syskon som annars kanske springer runt och hittar på hyss. Vid bröstet har man koll på dem
. Det kan annars vara lite kruxigt att få amningen att funka för t ex ett tredje barn, när man har två andra småbarn hemma också.