Tandemamning.
Kali B skrev 2010-03-14 08:47:23 följande:
Tyvärr ammar jag inte Draken.Hon föddes förtidigt och orkade inte dra i sig den fetare mjölken så jag var tvungen att ta till tillägg.Jag pumpade som en galning, kunde sitta mitt i natten och pumpa och grina för att jag så fruktansvärt gärna ville amma.Jag hade gjort mig en föreställning om att amma länge, och jag älskade verkligen att amma. När grannungen grinade så sprutade mjölken. Jag var rena rama Milky way!Nu i efterhand så borde jag ha köpt en bättre pump, för det fungerade bara att pumpa ibland, och det håller ju inte. Så därför funderar jag nu på tandenamning då hon säkert kommer att vilja smaka.Det är intressant att se era erfarenheter eftersom jag bara kan läsa mig till en viss information på nätet.
Jag slutade amma min 1a när hon var 14 månader. När lillasyster föddes var 1an 2 år. Hon ville amma vid flera tillfällen och jag lät henne, men hon hade ingen aning om hur hon skulle göra. Jag mjölkade ur och gav lite bröstmjölk i ett glas. Men hon tyckte att det var äckligt.. ha ha