• Anonym (pricken)

Vita prickar i underlivet?

Upptäckte nu av en händelse att jag har en massa små vita prickar på insidan av de yttre blygdläpparna, precis vid slidmynningen. De gör inte ont, kliar inte och är inte upphöjda, jag har bara aldrig sett dem innan.
    Är det ngn som vet vad det kan vara? Är lite rädd för att det skall vara kondylom eller svamp men då borde jag väl haft andra symtom? Även om kondylom kan ligga latent så gör det väl ont när man har ett utbrott?
    Tänkte att det kanske är talgkörtlar men har ju som sagt aldrig sett dem innan...

• Svar på tråden Vita prickar i underlivet?
  • Anonym (pricken)

ingen som vet?

• Anonym (pricken)

Puff...

• Anonym

Hur ofta tittar du dig i underlivet???

Jag är 35 år och har bara tittat mig i underlivet några veckor efter mina förlossningar för att se om det ser normalt ut eller inte...

• Anonym (pricken)

Inte särskilt ofta men håller på att träna bort vaginism och i början (för kanske 3-4 månader sedan) visade gynekologen ett par inflammerade punkter i en spegel när jag undersöktes och då såg jag inte de här vita prickarna. Och nu skulle jag kolla om de inflammerade punkterna var kvar och då såg jag de här vita prickarna.
    Men annars är det väl bara bra att slänga ner ett öga och kolla efter förändringar så man inte springer omkring med vulvacancer eller nåt

• Tittij

Jag tycker det låter som kondylom. Kondylom kan se ut som små vita prickar och känns inte och kliar inte. Gå iväg på en gång och kolla. Är du snabb att börja pensla prickarna så försvinner de jättelätt. Väntar du så är risken stor att de sprider sig och blir mångdubbelt fler..

• Anonym

alla har dem vita prickarna. jag fick ocksa panik nar jag sag dem men sen sa pa nagon forfest med mina tjejkompisar tog jag upp detta och alla har sanna! oroa dig inte!

• Anonym (pricken)
    Tittij skrev 2010-03-14 16:51:30 följande:
    Jag tycker det låter som kondylom. Kondylom kan se ut som små vita prickar och känns inte och kliar inte. Gå iväg på en gång och kolla. Är du snabb att börja pensla prickarna så försvinner de jättelätt. Väntar du så är risken stor att de sprider sig och blir mångdubbelt fler..
    Mjo, jag tänkte ju på det men kondylom brukar ju kännas när det är aktivt... och när jag läser på står det att det tar upp till ett år mellan smittotillfälle och symtom (vårtor) och jag har inte haft ngn ny partner (eller sex öht) på ett år och har ju varit hos gyn många gånger pga mina andra problem. Vet att de även penslat på ngt vid ett par tillfällen för att se om jag har kondylom men de har inte sett ngt.
  • Anonym (pricken)
    Anonym skrev 2010-03-14 16:54:19 följande:
    alla har dem vita prickarna. jag fick ocksa panik nar jag sag dem men sen sa pa nagon forfest med mina tjejkompisar tog jag upp detta och alla har sanna! oroa dig inte!
    Jo jag tänker också att det säkert är ngt slags talgkörtel eller så Men undrar ju just eftersom jag inte sett dem innan...
  • Anonym (pricken)

Jag tycker dom är väääldigt lika sambons talgkörtlar som han har på ollonet (och ja, vi vet att det är talgkörtlar ). Men man vet ju aldrig... ska boka tid till VC imorgon för säkerhets skull.

• Anonym
    Anonym (pricken) skrev 2010-03-14 19:10:27 följande:
    Jag tycker dom är väääldigt lika sambons talgkörtlar som han har på ollonet (och ja, vi vet att det är talgkörtlar ). Men man vet ju aldrig... ska boka tid till VC imorgon för säkerhets skull.
    Ja det är lika bra att ta det säkra före det osäkra. Jag upptäckte en liten vit prick när jag tvättade mig. Gick iväg på en gång men fick till svar att det inte var nåt att oroa sig för. En månad senare hade jag massor och gick då till venersiak mottagningen på KS som konstaterade kondylom. Jävla vårdcentraler... Ingen som kan nånting om nåt där..
  • Anonym (pricken)
    Anonym skrev 2010-03-14 19:41:10 följande:
    Ja det är lika bra att ta det säkra före det osäkra. Jag upptäckte en liten vit prick när jag tvättade mig. Gick iväg på en gång men fick till svar att det inte var nåt att oroa sig för. En månad senare hade jag massor och gick då till venersiak mottagningen på KS som konstaterade kondylom. Jävla vårdcentraler... Ingen som kan nånting om nåt där..
    Uh-oh! Hoppas de har bättre koll på min VC då... jag har ju många vita prickar så det syns ju iaf tydligt... Vägrar gå till gyn, har jobbat på KK så känner ju läkarna där genom jobbet...
  • Anonym (pricken)

Blev uppringd av VC (de har sånt där system där man knappar in sitt telnr) ganska sent och blev direkt hänvisad till en gynmottagning. Var för sent för att ringa dem igår, idag har jag haft annat för mig och imorgon med, men ska se om jag kan få komma dit på torsdag.
    Har börjat skava lite i underlivet idag, vet inte om det är för att jag går och känner efter eller om det är prickarna... har dock tittat mer på dem och de är snarare gula än vita... kanske är talgkörtlar ändå?

• Anonym ("alla har det")
    Anonym (pricken) skrev 2010-03-16 20:55:50 följande:
    Blev uppringd av VC (de har sånt där system där man knappar in sitt telnr) ganska sent och blev direkt hänvisad till en gynmottagning. Var för sent för att ringa dem igår, idag har jag haft annat för mig och imorgon med, men ska se om jag kan få komma dit på torsdag. Har börjat skava lite i underlivet idag, vet inte om det är för att jag går och känner efter eller om det är prickarna... har dock tittat mer på dem och de är snarare gula än vita... kanske är talgkörtlar ändå?
    Anledningen till att det skaver ar sakert for att du ar dar och pillar for att kontrollera att du inte har kondylom. Jag var helt nojig pa herpes ett tag (vet inte varfor) och satt jamt och pillade mig sjalv for att kolla om jag hade herpes. Till slut fick jag sar i underlivet for att jag var dar och pillade sa mycket och da rodde jag verkligen att det var herpes (men det var det inte. det var mitt fel).
    Du har inte kondylom: alla har vita prickar! Jag hade inte heller upptackt att jag hade vita prickar m jag inte hade undersokt mig sjalv for herpes (och da trodde jag ocksa att jag hade kondylom, men det hade jag inte heller... jag ar besatt av konsjukdomar, har for i ovrigt gjort 5 HIV-test i mitt liv. men nu ar jag "etablerad" med man och barn och haller pa och slutar att oroa mig da jag bad de kolla ALLt nar jag var gravid).
    ALLA har vita prickar!
    (jag skrev i ett tidigare inlag om att alla har det och mina tjejkompisar).
    sluta oroa dig!
  • Anonym111111

Jag har fått gula prickar på mina blygläppar, både på insidan och utsidan och det känns som det bara blir mer!

Blev tillsammans med min nuvarande kille för några månader sedan och efter att jag haft sex med honom så fick ja dessa prickar..

Jag vet om att ha har herpes och har därför kollat mig mot detta. När jag kollade mig först visste de inte riktigt va det va men de sa att de trodde att det va svamp. Andra gången jag var där för att kolla upp det igen (är lite rädd av mig när jag inte vet vad det är) och då sa hon att hon inte heller visste, antingen så var det talgkörtlarna eller kondylom. Hon sa också att det inte är något att oroa sig över för att det går bort av sig själv och att det är viktigt att gå på cellprovstagningarna var tredje år.

Går kondylom att behandla? Någon annan som haft samma sak?

*det konstiga är att jag bara har haft sex med min nuvarande kille och han har herpes och har därför testat sina prickar och de har inte sagt att han har kondylom*

HJÄLP!!

Svar på tråden Vita prickar i underlivet?