Inlägg från: Annanym |Visa alla inlägg
  • Annanym

    Vi som hängt ihop sen graviditeten -06.

    Jo. De har fyllt tre de flesta och vi är fortfarande starka. Starka och lite oroliga ibland.

  • Svar på tråden Vi som hängt ihop sen graviditeten -06.
  • Annanym

    Jo, han har totalkoll på när han är kissnödig och han kan hålla sig riktigt bra. Ja, ja. Whenever...

  • Annanym

    Bestämd? Ha, ha, ha, haaaaaa! Jo, det kan man nog säga. *fnissar fortfarande lätt hysteriskt*

  • Annanym

    Ni som åtminstone får se Laban och Loranga om och om igen - var tacksamma! Själv torteras jag (Ja, jag tvekar inte att använda detta starka ord.) med "Stora maskiner". Efter 300 gånger SKITER jag i hur stor schaktmaskinen är jag vill ändå köra den där skivan i mikron tills den blir sörja. Och igår kom ungen hem från sina barnvakter med tidningen Trucking. Gissa hur många gånger vi har läst den? Allvarligt, det ÄR INTE kul med en tidning som ägnar seriösa reportage åt hur man drar upp en skördare ur en isvak eller vad som är den bästa timmeravverkaren.

  • Annanym

    Oh! Det är DET det är! Nostalgi. "Mamma, när jag var en bebis så..." Ett uttjatat, men fortfarande populärt, nummer.

    Och blöjor ja... Försökte luras med kalsonger i helgen. Sonen fick köpa nya, välja själv. Med traktorer förstås. Vill han ha dem? Njäää. Hellre blöja. Nu har vi ett nästan tomt paket hemma och jag funderar på att säga "Nä tyvärr, blöjorna är slut. Du måste sluta med dem nu för vi har inte råd att köpa nya." (Dessutom bara delvis en lögn efter tre veckors vab och egen sjukdom.) Men det kanske bara skulle skapa trauma? Ibland tror jag att det här med blöjorna är en helt egen lite maktdemonstration och inget annat. "Se på mig mamma, se vem som bestämmer hos oss!"

  • Annanym

    Och när vi ändå är inne på HATA... Vem har bestämt att röster i barnprogram ska låta som kastratsångare på speed? Här är min lista över mest illa omtyckta just nu:

    Ruby i Max och Ruby
    Elisabeth i Clifford - den stora röda hunden
    (Jag misstänker starkt att ovanstående är samma person)
    Lilla prinsessan
    Eloise

    Jag gillar nog egentligen bara Häxan Surtant. Undrar varför..?

  • Annanym

    Ahrodie: Du måste inte ta på dig det. Låt dem hantera sin egen ångest. Kram!

  • Annanym

    Men jösses, vad är detta? Vintern från helvetet eller?? Vi har klarat oss från magsjukor, men är mer eller mindre konstant förkylda. Det handlar om några dagar mellan varven som vi är någotsånär friska.

    Inatt drömde jag en knasig dröm. Eller två faktiskt. Den ena var att jag hade gått upp 43 kilo under veckan hos mina föräldrar, den andra att Snorkel skulle ha barnvakt på kvällen och att jag glömde hämta honom på dagis innan dess. Satt i godan ro på restaurang och missade helt alla samtal från dagis innan jag insåg att jag hade glömt min raring. Vaknade ganska svettig. Kastade mig på vågen och lade mig hos sonen. Sedan lugn igen till klockan ringde alldeles för tidigt.

  • Annanym

    Nä nu blir jag så avis så jag blir alldeles grön! Vad härligt för er alla resenärer att få komma iväg på romantiska weekends och allt möjligt skoj. Jag vill också resa!!

    Vilket härligt vårväder vi har. Snöblandat isregn och en vind från vintertundran. Sådär skoj va? Iallafall hoppades jag på lite mer av det som var förra veckan - sol och många plusgrader.

    Nu duschen! Ciao my ladies!

  • Annanym

    Inte död, men kanske lite avslagen. Ja, tråden alltså.

    Som de flesta noterat via Fejjan är vi på gång att flytta och det bär av till en trea i Årsta under oktober nån gång. Tillträde 1 okt men dubbelt boende hela månaden så jag tänkte ta flytten i lugn tempo, plus att vi ska få alla rum målade/tapetserade och nya golv. Hoppas de kan göra det i början av månaden så att vi kan börja flytta in sen. Snorkel ska få fondvägg med fototapet: http://www.photowall.se/photo-wallpaper/bulldozer Dessutom ska de göra maskinen rosa, så han är omåttligt nöjd! Själv vet jag inte ens vilken färg jag vill ha, men ska titta på tapeter och färgprover imrogon.

    Annars är det rätt tufft just nu. Eller det har varit en tuff vår/sommar. Mina föräldrar är helt nergågna, mamma dessutom på väg in i demens. Nu har de lagt ut vår sommarstuga till försäljning utan att ens informera mig och min bror om att de ska sälja. Svårt att orka leka familj när det bara är jag som drar lasset. Antar att man inte är familj då. Tur jag har en egen familj som är mycket bättre trots sina brister.

    Sommaren har varit bra, men vi har prickat allt dåligt väder! Det brukar vara så, så i år bestämde jag mig för att det inte skulle spela så stor roll. Vi var iallafall lediga och hade det mysigt och skönt. Synd bara att fyra veckor går så fort!

Svar på tråden Vi som hängt ihop sen graviditeten -06.