• Loween

Bedövande gel vid tandsprickning?

Har läst på internet att det ska finnas nån bedövande gele som man kan stryka på tandköttet vid tandsprickning, någon som vet?? Är i stort behov av det idag då min son har VÄLDIGT ont nattetid. Jag har provat allt, men det verkar som att inget hjälper speciellt bra :-/. Han vaknar nätterna igenom 1-2 ggr i timmen och har så ont stackarn . Snälla hjälp tack!

• Svar på tråden Bedövande gel vid tandsprickning?
  • mikalala

det finns en gel som heter aftemed som fungerar bra vid blåsor i munnen tror att den även fungerar vid tandsprickning, det står också i bipacksedeln att den får användas till spädbarn då den är ofarlig och kan smörjas på så ofta det behövs. Använde den själv när en flaska fick baksug och sprutade kokande mjölk rakt upp i min mun och den lindrade verkligen.

• Flisastina

Vi har samma problem.......har oxå funderat på om man kan göra något....Vi har gett alvedon och har bitleksaker i sängen.

Loween skrev 2010-03-14 09:31:40 följande:
    Har läst på internet att det ska finnas nån bedövande gele som man kan stryka på tandköttet vid tandsprickning, någon som vet?? Är i stort behov av det idag då min son har VÄLDIGT ont nattetid. Jag har provat allt, men det verkar som att inget hjälper speciellt bra :-/. Han vaknar nätterna igenom 1-2 ggr i timmen och har så ont stackarn . Snälla hjälp tack!
  • MysTic PrincesS
    Gummsan skrev 2010-03-14 09:33:29 följande:
    xylocain
    Smakar apa, huggorm, blä och äckelpäckel {#lang_emotions_throwup}

Flytande alvedon kan man gnugga på också
  • mellieB

Hej, köpte aftermed idag till Min son,, inget har hjälpt innan verken alvedon eller flytande alvedon,, strök på aftermed och tror de tog bort mkt av smärtan dock inte kliandet,, men nu gallskriker han inte i alla fall peppar peppar utan bara gnäller,, så förhoppningsvis funka krämen=)

• Loween
    mellieB skrev 2010-03-14 16:27:36 följande:
    Hej, köpte aftermed idag till Min son,, inget har hjälpt innan verken alvedon eller flytande alvedon,, strök på aftermed och tror de tog bort mkt av smärtan dock inte kliandet,, men nu gallskriker han inte i alla fall peppar peppar utan bara gnäller,, så förhoppningsvis funka krämen=)
    Jag köpte den också, men vågade inte ta på så mycket. Hur mycket tog du? Jag tror att det hjälpte lite iallafall. Det visar sig till kvällen/natten om det fungerar bättre än alvedon...
  • mellieB

jag tog två små klickar så som de stod har gett han 3ggr idag sen i morse,, de står ju på förpackningen att den inte e farlig osv,, och sen står de ju inte hur många ggr man får ge så då antar jag att man kan ge lite när som,, fast kanske inte hela tiden haha=),. Fråga också på apoteket de sa att den var helt ofarlig.

• Snart vår tur

Weleda har oxå en pasta man gnuggar på tandköttet.

• Loween

OJ! Jag har fått en ny son . Den där gelén gjorde verkligen susen. Han är inte gnällig längre utan skrattar bara hela tiden haha . Tack för tipset!

• mellieB

Mm Mio har också börjat bli på bättre humör visst kliar de som sjutton men han gallskriker inte längre vid sova dags och han gnäller inte lika mkt men däremot äter han lite dålitg=(

• Loween
    mellieB skrev 2010-03-15 16:06:29 följande:
    Mm Mio har också börjat bli på bättre humör visst kliar de som sjutton men han gallskriker inte längre vid sova dags och han gnäller inte lika mkt men däremot äter han lite dålitg=(
    Det kliar på Loui också, önskade att man kunde göra något åt det också . Han äter lite sämre han med, hoppas att tänderna tittar ut snart. Vilka tänder är på G för din lilla?
Svar på tråden Bedövande gel vid tandsprickning?