• Zimlis

Vet du vad kugghjulsprincipen innebär?

Oavsett om det är kö till/hem från jobbet eller det är ett avslutat evenemang/event så är det ALLTID samma sak.

Alla på en gång - ingen släpper fram någon och vips så har det blivit en "kork" i bilkön.

Sen händer det att man upptäcker att _det finns_ folk som vet vad kugghjulsprincipen innebär och kör efter den - helt plötsligt så slipper man stanna och det rullar på.
    Det går kanske inte fort, men det rullar.

Har du koll på vad kugghjulsprincipen är?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-15 13:02
    Även kallat blixtlåsprincipen

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vet du vad kugghjulsprincipen innebär?
  • virre85

Har varken bil eller körkort men jag har för mig att det är en bil i taget? Fläta ihop två filer typ ? Eller e jag ute och cyklar

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • k girl

Ja. Fungerar utmärkt i Göteborg, men sämre i exempelvis Stockholm och där jag kommer ifrån.

• Zimlis
    virre85 skrev 2010-03-14 10:12:27 följande:
    Har varken bil eller körkort men jag har för mig att det är en bil i taget? Fläta ihop två filer typ ? Eller e jag ute och cyklar
    Nej du är helt rätt på det - som ett blixtlåst
  • Lejonninnan

Blixtlåsprincipen kallades den när jag tog körkort. Det var 20 år sedan. Hur som helst, den verkar inte fungera i rusningstrafik....

• Emerun

Blir oxå vansinning på det där, håll avståndet till bilen framför och ligg inte arslet på varandra så blir det inte kö på samma sätt, som du skriver, det rullar och blir inte tvärstopp, men sen blir man ju vansinnig på de där som kör i filen(om det finns någon) som det inte är kö i och sen ska slänga sig in i kön i sista sekund för att tjäna några bilar.

• Zimlis
    Lejonninnan skrev 2010-03-14 10:16:36 följande:
    Blixtlåsprincipen kallades den när jag tog körkort. Det var 20 år sedan. Hur som helst, den verkar inte fungera i rusningstrafik....
    Ja samma sak ju.
    Emerun skrev 2010-03-14 10:26:03 följande:
    Blir oxå vansinning på det där, håll avståndet till bilen framför och ligg inte arslet på varandra så blir det inte kö på samma sätt, som du skriver, det rullar och blir inte tvärstopp, men sen blir man ju vansinnig på de där som kör i filen(om det finns någon) som det inte är kö i och sen ska slänga sig in i kön i sista sekund för att tjäna några bilar.
    Mmm alternativt vägrenen - för att smita före *idioter*
  • Cloud Berry

Ja det borde det vara ett krav att veta och efterfölja.

• MysTic PrincesS

Japp trots avsaknad av körkort

Här i Jkpg vet de iofs inte vad det är, här gäller skygglappar, långfingret och argt tutande {#lang_emotions_dreamer}

• Zimlis
    MysTic PrincesS skrev 2010-03-14 11:12:43 följande:
    Japp trots avsaknad av körkort Här i Jkpg vet de iofs inte vad det är, här gäller skygglappar, långfingret och argt tutande
    Säger du det? Det märkte jag inte alls av igår när vi tog oss ifrån Kinnarps Arena och "Buddy Holly" {#lang_emotions_innocent}

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Om nån nu inte förstår så dryper ironin - jönköpingsborna (väldigt många) är egotrippade kräk när de hamnar bakom ratten
  • MysTic PrincesS
    Zimlis skrev 2010-03-14 11:23:04 följande:
    Säger du det? Det märkte jag inte alls av igår när vi tog oss ifrån Kinnarps Arena och "Buddy Holly" -------------------------------------------------- ------------------------------------------------ Om nån nu inte förstår så dryper ironin - jönköpingsborna (väldigt många) är egotrippade kräk när de hamnar bakom ratten

Svar på tråden Vet du vad kugghjulsprincipen innebär?