• Indianica

Min vidriga man

Anonym (Äcklad) skrev 2010-03-14 19:16:03 följande:
    Tack för alla svaren! Ja han visste att hon va 15 år och kände mycket väl till lagen om aexuellt utnyttjande av minderåriga för den lagen finns faktist, spelar ingen rollatt hon va 15 år lagen finns. Han påstår att han hela tiden kände att det va fel men att han inte kunde hejda sig från att göra det och att han hade ett jätte problem att få upp kuken eftersom att han inte tände på hennes kropp.  Men varför göra om det om han ångrade första gången, och varför vara inne och titta på hennes bilder på en sex sida för vuxna, varför ha kontakt med henne i 2,5år????? Jag må ju va dum i huvet men det är så jag tänker i allafall. Han hade tydligen även sagt till henne flera ggr att han tyckte att hon beteede sig som ett ludder och hon hade bara skrattat?? jooo tjenare. En annan sak jag blev riktigt förbannad över är att han hade berättat för henne om vad han fick göra i sängen, vad i helvete hade en liten flicksnärta med det att göra???? När jag frågade om det så säger han bara " jag ville att hon skulle få veta att jag var det bästa han har haft och att sexet med henne inte ens va i närheten av det han fick av mig"  Usch finns så jävla mycket frågor men tamej fan inga svar att få av han iallafall.  Hon blev så klart skit förbannad när jag kom in i bilden och han så småniingom slutade att höra av sig så hon har faktist hotat med att polisanmäla han för våldtäckt och sexuelltuttnyttjande och här står jag i mitten med en pojk på 8 år och en liten knodd på väg. Han fattar inte varför jag är så uppgiven om detta eftersom att det är ju bara mig han vill ha och att småtjejer inte lockar han ett dugg, men hur fasiken ska jag veta det efter det här. Hur ska jag veta att han inte fantiserar om småtjejer när han ligger med mig och önskar att jag hade varit yngre. Blir faktist riktigt knäpp av det här har aldrig nånsin haft dåligt självförtroende förrut men nu ligger det verkligen i botten. Tack för att man har nånstans att vända sig för att klaga.
    Han har ju valt dig nu. På något sätt måste du nog överlämna ansvaret för förhållandet med dig till honom, våga tro på att han hade inte haft sex med dig om han bara tänder på 15-åringar, han hade stuckit för länge sedan om han inte varit attraherad av dig.

Sedan tror jag rent krasst att trasiga självar dras till varandra. Du blev utnyttjad som ung tjej, mycket möjligt att du nu fått en kille med tveksamma värderingar på halsen, men värderingar kan man ändra på.

På vilket sätt är han bra och fin undrar jag?

Jag vill inte försvara honom, men han har nog velat visa sina bästa sidor för sig. Det gör väl de flesta. Antagligen älskar han dig och ville ansbolut inte skrämma iväg dig med denna story och nu känner du dig sviken och snuvad. Men jag känner nog att om han visar bra sidor för dig här och nu är han värd att ges en chans. Han är ändå pappa till ditt barn och har inte visat några dåliga pappasidor NU. Däremot är du gravid och i en väldigt känslig fas, du är i en fas när man till 110% ville garanteras att pappan är stabil och tänker stanna med en själv och bebis.

Jag kan berätta att jag vet att min sambo inte alltid varit ett helgon. Han har mobbat andra människor i sina dagar och till och med slagit en person, men det är inget han står för idag och tycker var bra. Människor förändras.
  • Indianica
    Anonym skrev 2010-03-15 10:00:17 följande:
    Men det värsta är ju inte att han haft se med en 15-åring. Det värsta är ju att han knullat henne och sedan kallar henne för luder! vad är det för en VUXEN man som kallar ett BARN för luder? Han har ju varit med och "skapat" henne då! Vad skulle han själv tycka om en 30-åring skulle sätta på hans 15-åriga dotter och sedan kalla henne luder?  Vad har man för kvinnosyn om man kallar en sexparter för dylikt? Oavsett om kvinnan ifråga är ett barn eller vuxen, så är det ännu värre när det är en vuxen som kallar ett barn så!
    Jag tror inte man ska dra för höga växlar på att han kallat flickan luder. För det första vet vi inte om han verkligen sa så till henne. Det kan lika gärna vara en efterhandskonstruktion. I verkligheten kanske han tyckte hon var en jättehärlig person, men det fattar han ju är olämpligt att säga till TS som är upprörd och kanske känner sig lite hotad av de facto att hennes man varit med en ung och antagligen vacker tjej, något TS aldrig kan konkurrera med (hon kan inte föryngra sig iaf).

Hur fult det än är är ju det mest brutala en man kan säga för att framhäva att han älskar sin kvinna att en annan kvinna var helt värdelös, t ex ett luder. Jag tycker inte man på grund av det kan utgå ifrån att hela hans kvinnosyn är helkass och att han borde leva i calibat och utan familj i resten av sitt liv på grund av det uttalandet!!! Om han däremot porrsurfar och kallar var och varannan kvinna för luder anser jag att det är befogat att ifrågasätta kvinnosynen.

Vill förtydliga att jag inte anser det vara OK att man kallar folk luder, men att det kanske är på plats med sans och balans.
  • Indianica
    Lavish skrev 2010-03-15 10:16:51 följande:
    Överlag är det väl väldigt osympatiskt att kalla folk man legat med för luder. Varför vill man ligga med någon man tycker är ett luder? Ärligt talat tror jag inte alls på förklaringen att han säger så för att få TS att känna sig bätter. Hela grejen med att sätta på en 15 åring som har en egen sexsajt och ligger med många äldre män gör det snarare mycket troligt att han tycker hon är ett luder. Om det mot förmodan är så att han sagt så för att få TS att känna sig bättre... då vet jag inte vilket som är värre. Då är han ju Dum I Huvudet? Med fetstil. Vem i hela helvettet skulle må bättre av en sambo man vet gillar att sätta på unga tjejer han tänker på som "luder"? Vem mer han ligger med tänker han på som ett luder liksom...
    Fast om man läser TS är det ju inte att han kallat henne luder som upprör henne, utan just sexet. Vi vet ju faktiskt inte om TS också kan ha den jargongen ibland? Det är klart att det är klumpigt och fult att kalla någon luder, men vi vet faktiskt inte hur dfiskussionerna gått och antagligen har känslorna svallat. Han kanske verkligen sagt att:

"Hon var en jättefin tjej fast hon bara var 15, men du är finare", vilket TS kanske inte godtagit som förklaring. Då kanske han drämt till med:
    "Jag ångrar mig det var otroligt dumt gjort", vilket kanske TS inte vågat tro på och tillslut efter sjuttioleva bedyranden kanske han i affekt hävt ur sig att
    " Men hallå, hon betydde ingenting, jag sa till och med till henne att hon var ett luder och hon var bara ett ligg och helt värdelös i sängen" osv...

Men ovanstående behöver väl för sjutton inte betyda att han är en pedofil med tvivelaktig kvinnosyn? Jag är lärare och hör ofta elever säga tvivelaktiga saker om tjejer. Nu är de yngre, men det betyder inte alls att de är äckliga personer generellt med värdelös syn på tjejer.

Man får väl skilja på sak och person? Om jag kallar min katt för kräk om den biter mig betyder inte det att jag har en urkass syn på djur och borde ha djurförbud.
  • Indianica
    Gravid2010 skrev 2010-03-15 10:38:09 följande:
    Alltså min egen personliga gräns går vid..: Kan jag vara mamma, lr pappa åt den här personen? Ja och det kunde ju han rent åldersmässigt vara... men som någon sa.. Olagligt är det ju inte. Sen kan man ju undra vad din man var för människa då som valt att agera på det sättet som han gjort och sen dessutom snackar skit om henne trots att han tydligen inte kan hålla fingrarna lr ögonen borta?
    Fast den gränsen är ju rätt snäv? Lite OT, men många tjejer får ju mens redan vid 10 och kan potentiellt bli gravida då, och du har då satt en spärr vid killar som är 9-10 år yngre än dig?
  • Indianica
    Lavish skrev 2010-03-15 10:48:44 följande:
    Jo visst jag tycker TS verkar störa sig på helt fel grejer. Ärligt talat, jag har svårt att tycka annat än att en 30 årig man som sätter på 15 åringar han kallar för luder har annat än en taskig kvinnosyn och en kass attityd. TS gör ju som hon vill men jag skulle nog inte kunna stå ut med en partner som gör så. Om han nu ljög betyder det ändå att han är osäker och kan säga precis vad som helst om andra människor för egen vinning. Att han säljer sig billigt. Hur man än vänder på steken är jag äcklad. Och det är en jävla skillnad på att omogna och rädda 15 åriga killar faller för grupptrycket ibland och kläcker ur sig mindre smarta grejer, mot att en vuxen man, snart pappa, gör det. Det han har gjort är inte olagligt. Det är bara osmakligt och osympatiskt.
    Jo, fast som sagt vet vi ju inte hur TS brukar uttrycka sig själv.

Sedan kan jag också erkänna att om min man skulle ha betett sig så där skulle jag bli orolig. Men man måste väl sätta det i sitt sammanhang? Om han i övrigt är en trevlig och bra person anser jag inte att hans förflutna ska riva sönder hela familjelivet. Det känns onödigt. Då var då och nu är nu.
Svar på tråden Min vidriga man