• Lavish

Min vidriga man

Det är ganska äckligt faktiskt . Inte så mycket den stora ålderskillnaden som hans syn på henne. Att hon är ett ungt luder. Som han utnyttjat. En liten 15 åring.

Hade deras relation sett annorlunda ut, där han respekterade  henne och satte henne högt hade jag nog kunnat stå ut med det. Inte i det här fallet. Tyvärr

• Lavish
    Pochahontas skrev 2010-03-15 08:29:27 följande:
    Snacka om att överdriva! Ja, visst är det fel och jäkligt olämpligt det han har gjort, men pedofil??? Nu får ni ge er!!!Det är en jäkla skillnad mellan att vara pedofil och att ha sex med en som är 15 år. Inte är det rätt, men nån måtta får det vara!Jag har själv inte varit tillsammans med nån så mycket äldre, men ett par av mina kompisar - som då var 15 år - hade förhållanden med killar som var närmare 30. Lämpligt - Nej! Pedofiler - Nej!!!Det är STOOOR skillnad!
    Jag tycker inte heller att TS karl kan kallas för pedofil. Men jag hade nog inte kunnat stanna i en relation med en sådan person som han.

Det är en sak att han legat med en 15 åring när han själv var 30. Det hade varit svårt att acceptera, men hade han förklarat det med att han var väldigt förälskad och att det gick lite fel (dom hade sex) hade jag nog kunnat stå ut med det.

Att han sätter på 15 åriga tjejer som han själv tänker på som "luder" är en helt annan historia. Hade tänkt likadant om en 30 årig kvinna låg med killar i yngre tonåren som hon tänkte på som "sina små horor". Jag har nämligen svårt att tro att en 15 årig tjej som ligger med många män som är dubbelt så gamla som henne och som tänker på henne som "ludret" mår särskilt bra. Att utnyttja en så ung flicka som säkert mår väldigt dåligt... det är inte OK.
  • Lavish
    Unex skrev 2010-03-15 01:28:33 följande:
    Du är enbart svartsjuk, ty det finns inget moraliskt förkastligt om båda var med på den och ingen skadades.
    Ursäkta men hur vet du att ingen kom till skada? Jag tycker det låter som det finns en ganska hög risk att den där tjejen verkligen kommer till skada.
  • Lavish

Överlag är det väl väldigt osympatiskt att kalla folk man legat med för luder. Varför vill man ligga med någon man tycker är ett luder?

Ärligt talat tror jag inte alls på förklaringen att han säger så för att få TS att känna sig bätter. Hela grejen med att sätta på en 15 åring som har en egen sexsajt och ligger med många äldre män gör det snarare mycket troligt att han tycker hon är ett luder.

Om det mot förmodan är så att han sagt så för att få TS att känna sig bättre... då vet jag inte vilket som är värre. Då är han ju Dum I Huvudet? Med fetstil. Vem i hela helvettet skulle må bättre av en sambo man vet gillar att sätta på unga tjejer han tänker på som "luder"? Vem mer han ligger med tänker han på som ett luder liksom...

• Lavish
    Anonym (vadådå??) skrev 2010-03-15 10:14:16 följande:
    och ts vet väl inte ATT hon kom till skada??? Ni har fanimej ingen aning om vad ni pratar om. Kan man inte vara 15 år och älska sex på ett sunt vis??? jösses.....
    Det är möjligt. Men vi tänker oss alla 15 åriga tjejer som ligger med ett stort antal äldre män som hon vet tänker på henne som ett luder. En 15 årig tjej som har en sexsajt.

Hur många av tjejerna som beter sig så tror du mår bra, och har en sund relation till sin sexualitet? De kanske existerar, men jag tror fan inte det är många. Däremot tror jag det finns många sådana tjejer som mår dåligt och blir utnyttjade.
  • Lavish
    Indianica skrev 2010-03-15 10:35:19 följande:
    Fast om man läser TS är det ju inte att han kallat henne luder som upprör henne, utan just sexet. Vi vet ju faktiskt inte om TS också kan ha den jargongen ibland? Det är klart att det är klumpigt och fult att kalla någon luder, men vi vet faktiskt inte hur dfiskussionerna gått och antagligen har känslorna svallat. Han kanske verkligen sagt att:"Hon var en jättefin tjej fast hon bara var 15, men du är finare", vilket TS kanske inte godtagit som förklaring. Då kanske han drämt till med:"Jag ångrar mig det var otroligt dumt gjort", vilket kanske TS inte vågat tro på och tillslut efter sjuttioleva bedyranden kanske han i affekt hävt ur sig att" Men hallå, hon betydde ingenting, jag sa till och med till henne att hon var ett luder och hon var bara ett ligg och helt värdelös i sängen" osv...Men ovanstående behöver väl för sjutton inte betyda att han är en pedofil med tvivelaktig kvinnosyn? Jag är lärare och hör ofta elever säga tvivelaktiga saker om tjejer. Nu är de yngre, men det betyder inte alls att de är äckliga personer generellt med värdelös syn på tjejer. Man får väl skilja på sak och person? Om jag kallar min katt för kräk om den biter mig betyder inte det att jag har en urkass syn på djur och borde ha djurförbud.
    Jo visst jag tycker TS verkar störa sig på helt fel grejer. Ärligt talat, jag har svårt att tycka annat än att en 30 årig man som sätter på 15 åringar han kallar för luder har annat än en taskig kvinnosyn och en kass attityd.

TS gör ju som hon vill men jag skulle nog inte kunna stå ut med en partner som gör så. Om han nu ljög betyder det ändå att han är osäker och kan säga precis vad som helst om andra människor för egen vinning. Att han säljer sig billigt.

Hur man än vänder på steken är jag äcklad. Och det är en jävla skillnad på att omogna och rädda 15 åriga killar faller för grupptrycket ibland och kläcker ur sig mindre smarta grejer, mot att en vuxen man, snart pappa, gör det.

Det han har gjort är inte olagligt. Det är bara osmakligt och osympatiskt.
  • Lavish
    Shadilly skrev 2010-03-16 01:07:54 följande:
    Jag äcklas av människor som vill verka öppna, fördomsfria och intelligenta genom att utmana sociala förhållningsregler av typen "knulla inte barn, för det mår de i allmänhet dåligt av både före och efter de fått hår i underlivet".Jag har ingenstans sagt att det absolut inte är möjligt att det någonstans finns ett förhållande mellan en brådmogen femtonåring och en barnslig 30-åring som är baserat på kärlek och respekt. Men det är inte hur det brukar se ut när en vuxen man sätter på en promiskuös 15-åring ett par gånger och sedan kallar henne luder. Att då börja snacka om en "tråkig och passiv bild av kvinnor" och att vi inte ska lägga oss i när vuxna män knullar småtjejer, för det är inte fult att vara kåt hade varit skrattretande om man inte sett hur de flickorna i allmänhet mår. Jag vänder i alla fall inte ryggen till och hoppas att hon njuter.
    Jag håller helt med. Chansen att den där tjejen mår bra av sitt sexliv är så liten att den knappt behöver tas med i beräkningen. Hade hon vart 18 eller 20 hade det vart en annan sak. Jag hade fortfarande misstänkt att hon mått dåligt, men åtminstone gett det benefit of doubt. Man undrar faktiskt vart föräldrarna är när en 15 åring blir påsatt av en rad äldre män som ser henne som ett luder
  • Lavish
    BlommyNess12 skrev 2010-03-16 09:45:17 följande:
    Problemet här är ju att definera barn. Är det en person under 18 år? En person under 15 år? Det verkar vara godtyckligt i den frågan. För mig är det en STOR skillnad att tända på ett barns kropp, och en tonårings kropp.I mitt fall träffade jag min sambo när jag var 15, han var 22, han fyllde 23 ett halvår efteråt. Han trodde till 100 % att jag var runt 18-19 år, och att tända på någon man tror är 18-19 när man är 22 är ju inte särskilt konstigt, eller hur?Vi träffades i ett sånt sammanhang (föreningsliv, spelade i samma teaterpjäs i en teaterförening) att åldrarna sträckte sig från ca 5 år till 70 år. Han hade ingen aning om hur gammal jag var förrän han berättade för en gemensam vän att han blivit förälskad i mig och hon berättade om min ålder. Tro mig om han blev chockad. Men ibland är kärlek starkt, och jag ser inte riktigt varför någon av oss skulle avstått varandra, vi har haft ett underbart liv tillsammans hittills och många fina år, och jag hoppas på att vi får ha lika mycket fint tillsammans för resten av livet.
    Jo det är en helt annan sak. Dels för att det var kärlek och din kille respekterade dig (inte såg dig som ett luder). Men allvarligt tycker jag det är en jävla skillnad på en 22 åring som gillar en 15 åring och en 30 åring som gör det.
  • Lavish

För mig är en pedofil en person som tänder på förpubertala kroppar. Alltså personer som ser ut som barn. De flesta 15 åriga tjejer har en kvinnas kropp med bröst och höfter. De flesta 15 åriga tjejer är könsmogna i betydelsen att de kan bli gravida och föda barn. Att tända på könsmogna individer, med ett vuxet utseende, räknar inte jag som pedofili.

Att en betydligt äldre man vill ligga med en 15 åring är gubbsjuka, inte pedofili. Och i övrigt håller jag med de andra som skrivit, en vuxen som har sex med en mindreårig har ett stort ansvar. Det är INTE en rakt igenom jämlik relation. Att kalla den mindreåriga man legat med för luder är att misslyckas att ta det ansvaret totalt.

Om TS känner att det finns en chans att fortsätta med karln så är det väl mer samtal som behövs. Hon måste gå till botten med det. Problemet är väl hur hon ska lägga upp det hela så att han inte ljuger och vänder kappan efter vad han tror hon vill höra. Att han är kapabel och villig att ljuga för att göra henne nöjd är ju redan bevisat.

Svar på tråden Min vidriga man