Indianica skrev 2010-03-15 10:35:19 följande:
Fast om man läser TS är det ju inte att han kallat henne luder som upprör henne, utan just sexet. Vi vet ju faktiskt inte om TS också kan ha den jargongen ibland? Det är klart att det är klumpigt och fult att kalla någon luder, men vi vet faktiskt inte hur dfiskussionerna gått och antagligen har känslorna svallat. Han kanske verkligen sagt att:"Hon var en jättefin tjej fast hon bara var 15, men du är finare", vilket TS kanske inte godtagit som förklaring. Då kanske han drämt till med:"Jag ångrar mig det var otroligt dumt gjort", vilket kanske TS inte vågat tro på och tillslut efter sjuttioleva bedyranden kanske han i affekt hävt ur sig att" Men hallå, hon betydde ingenting, jag sa till och med till henne att hon var ett luder och hon var bara ett ligg och helt värdelös i sängen" osv...Men ovanstående behöver väl för sjutton inte betyda att han är en pedofil med tvivelaktig kvinnosyn? Jag är lärare och hör ofta elever säga tvivelaktiga saker om tjejer. Nu är de yngre, men det betyder inte alls att de är äckliga personer generellt med värdelös syn på tjejer. Man får väl skilja på sak och person? Om jag kallar min katt för kräk om den biter mig betyder inte det att jag har en urkass syn på djur och borde ha djurförbud.
Jo visst jag tycker TS verkar störa sig på helt fel grejer. Ärligt talat, jag har svårt att tycka annat än att en 30 årig man som sätter på 15 åringar han kallar för luder har annat än en taskig kvinnosyn och en kass attityd.
TS gör ju som hon vill men jag skulle nog inte kunna stå ut med en partner som gör så. Om han nu ljög betyder det ändå att han är osäker och kan säga precis vad som helst om andra människor för egen vinning. Att han säljer sig billigt.
Hur man än vänder på steken är jag äcklad. Och det är en jävla skillnad på att omogna och rädda 15 åriga killar faller för grupptrycket ibland och kläcker ur sig mindre smarta grejer, mot att en vuxen man, snart pappa, gör det.
Det han har gjort är inte olagligt. Det är bara osmakligt och osympatiskt.