Min vidriga man
Jag förstår vad Plutteli vill säga och håller med i frågan om pedofili. Men däremot att två personer blir kära i tonåren och håller ihop hela livet anser jag ändå som lite skillnad emot en 15 åring som aktivt söker sex med äldre män...av vilken anledning den aktuella tjejen gör det vet vi ju inte heller.
Oavsett mognad hos en 15 åring så borde en 30 årig man förstå att ha en sexuell relation med denne (och som det verkar på TS verkar inte maken direkt ha diskuterat Strindberg med tjejen när de inte hade sex) är något som man behöver fundera väldigt många gånger på innan man ger sig in i.
Jag var en promiskuös tonåring för att jag tyckte jag var för mogen för de jämnåriga killarna och även om jag som 15-16 åring ansåg att jag visste vad jag gjorde så kunde jag ju inte ana (även om jag blev varnad flera gånger) att jag djupt skulle ångra detta som 27 åring, som jag är idag. Jag är inte pryd, bara väldigt medveten om, av egna erfarenheter, att en 15-årings känsloliv är helt annorlunda än en 30-årings.