• Shadilly

Min vidriga man

Astarte skrev 2010-03-16 00:28:44 följande:
    Men det hade han kanske gjort vilken ålder hon än haft. . .
    Så du skulle tycka att en man i trettioårsåldern bara var ful i mun om han  knullade din femtonåriga dotter och sedan sade att hon var ett luder?
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Shadilly
    BlommyNess12 skrev 2010-03-16 00:37:44 följande:
    Jo det är klart. Men jag skulle också tycka att en 16åring var lika ful i mun om han knullade min femtonåriga dotter och kallade henne luder.
    Så det är alltså endast en fråga om artighet för dig?
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Shadilly
    Astarte skrev 2010-03-16 00:39:25 följande:
    De här problemen finns naturligtvis, jag har aldrig påstått annat. Min erfarenhet av tjejer 15-18 är dock att de knappast behöver ha blivit utnyttjade för att de har sex, ens med någon som är äldre. Precis som killar, med andra ord. Det är en tråkig och passiv bild av kvinnor du målar upp. Man kan mycket väl vara kåt, aktiv och ta för sig i den åldern, och det borde vara tillåtet utan att någon försöker lägga en passivitets-och-uttnyttjad stämpel på det. Vi vet inget om vad TS man egentligen tänkte just inför att hon var så ung, det är väl allt jag vill ha sagt. Det man verkligen kan reagera på är vad han säger om henne efteråt, och det är inte ok.
    Vet du vad, jag skiter faktiskt fullkomligt i om du tycker att det är mer härligt och livsbejakande att läsa om lyckliga småtjejer som inget hellre vill än att knullas och sedan kastas bort av vuxna män som utnyttjar det faktum att de här småtjejerna är sårbara och lätta byten.
    Moralkortet kan du stoppa upp någonstans, jag har inte några som helst problem med människor som njuter av sex frivilligt och på lika villkor. Men jag har sett tillräckligt för att veta att vuxna män som knullar småflickor inte gör det av giftaslystnad.

När man är 15 år är man ett barn, och om ett barn (även om barnet har hår i underlivet) tycker att en vuxen ska knulla det har den vuxne ansvaret att säga stopp.
  • Shadilly
    BlommyNess12 skrev 2010-03-16 00:43:34 följande:
    Ja pretty much. Är man 15 år så vet man vad man gör, man är byxmyndig och det är fritt fram att ha sex med vem man vill. Den åsikten står jag för. Handlar det däremot om att någon blir sexuellt utnyttjad så ska det såklart anmälas (oavsett ålder).
    Härligt för dina döttrar att de kan lita på att du finns där och sätter stopp i god tid.
  • Shadilly
    Astarte skrev 2010-03-16 00:55:28 följande:
    Men herregud, hur läser du? Allt jag sagt är att vi inte kan veta något om varesig hans eller hennes avsikter genom den information som finns. Att jag skulle "tycka om att läsa om det" tyder bara på din bristande läsförståelse. Du går igång väldigt på det här, jag vet inte varför, men det får stå för dig. Din erfarenhet stämmer inte riktigt med min. Det är allt jag säger.
    Jag äcklas av människor som vill verka öppna, fördomsfria och intelligenta genom att utmana sociala förhållningsregler av typen "knulla inte barn, för det mår de i allmänhet dåligt av både före och efter de fått hår i underlivet".

Jag har ingenstans sagt att det absolut inte är möjligt att det någonstans finns ett förhållande mellan en brådmogen femtonåring och en barnslig 30-åring som är baserat på kärlek och respekt.
    Men det är inte hur det brukar se ut när en vuxen man sätter på en promiskuös 15-åring ett par gånger och sedan kallar henne luder.

Att då börja snacka om en "tråkig och passiv bild av kvinnor" och att vi inte ska lägga oss i när vuxna män knullar småtjejer, för det är inte fult att vara kåt hade varit skrattretande om man inte sett hur de flickorna i allmänhet mår. Jag vänder i alla fall inte ryggen till och hoppas att hon njuter.
  • Shadilly
    BlommyNess12 skrev 2010-03-16 00:56:31 följande:
    Jag har inga döttrar, jag har bara en son, och planerar inga fler barn. Men visst var det superhärligt när jag flyttade hemifrån i vredesmod och gav min mamma fingret för att hon försökte "sätta stopp" för min och min sambos relation. Jag tyckte det var super! Och det gör jag ju såklart idag också (not)
    Jag tycker fortfarande inte att det är sunt med vuxna som knullar småtjejer bara för att just du var en flicka som hittade en vuxen man på samma mentala nivå.
  • Shadilly
    Astarte skrev 2010-03-16 01:13:17 följande:
    Nja, men det var mer ditt språkbruk och ordval i passivum som fick mig att skriva om det. Vi är byxmyndiga vid 15, träffar min ev. dotter en idiot kommer jag försöka få henne ur det, men då har det inte med åldern att göra, utan just att han är en idiot. Att han kallar henne luder nu säger en hel del om honom, och det har jag också skrivit.
    Ålder är bara en siffra så småningom. Men det är mentalt en jävla skilland på någon som är 15 och en som är 17. Mellan 15 och 25 är det en ännu större skillnad. Mellan 35 och 45, inte nämnvärt.

En vuxen man som vill knulla en 15-åring är som regel en idiot. Även om det finns de som kan hitta en femtonåring på samma mentala nivå och därför utgör ett undantag.
  • Shadilly
    Astarte skrev 2010-03-16 01:26:08 följande:
    Jag har inte sagt att det inte finns problem med det, visst kan det göra det. Jag gick in i tråden för att kommentera ett visst inlägg och den personens syn, sedan rullade det på här. Det kan vara så på FL.
    Och jag säger att det är mest troligt att det föreligger ett problem. Att det är så pass ofta förekommande att det föreligger problem att man faktiskt ska utgå ifrån att det gör det och sedan bli glatt överraskad om man råkar stöta på någon vuxen som sätter på en flicka som inte gör det av egoistiska skäl.
  • Shadilly
    Astarte skrev 2010-03-16 08:21:29 följande:
    Ja, men då ligger du ju ändå en bit ifrån det argumentet jag gick in i tråden för att bemöta, vilket var: "Och de som säger att de själva blev tillsammans med 30 nånting män när de var 15-16 själva och har barn med dom osv nu hade jag rekomenderat att hålla ett öga på era män, de verkar ju dras till barn. Kanske låter taskigt, men ni verkar ju inte inse det själva att ni inte var mentalt (och fysiskt) vuxna vid den åldern". Det är skillnad på att det är något sjukt i att unga har sex med äldre och att det är ett tecken på att något formodligen är fel, om än aldrig så starkt. Det är det här och endast det här jag valt att bemöta, att det med nödvändighet skulle vara något fel.
    och jag tycker som sagt att man ska utgå ifrån att det är något fel eftersom det endast är i undantagsfall det inte är det.
  • Shadilly
    Anonym skrev 2010-03-16 14:26:06 följande:
    Men ge dig...   Jag är SÅ trött på folk som låter viktiga i trådar och verkligen inbillar sig att dom vet en massa. Kolla här: Substantiv Böjningar av pedofil  Singular Plural utrum Obestämd Bestämd Obestämd Bestämd Nominativ pedofil pedofilen pedofiler pedofilerna Genitiv pedofils pedofilens pedofilers pedofilernas pedofil vuxen person som känner stark sexuell attraktion till barn Man behöver verkligen INTE ha sex med barn för att vara pedofil. Det handlar om att man attraheras av barn. Det finns många många pedofiler i samhället som faktiskt aldrig har sex med barn, men däremot innehar bilder, filmer och annat. Menar du att en man som sitter och onanerar till en film med barnporr inte är pedofil om han inte haft sex med ett barn? Dumt och fel i så fall... Sen påtalar jag igen att jag inte tycker det är bra eller rätt att en 30-årig man har sex med en 15-årig flicka, men att han egentligen inte begår något brott så länge flickan frivilligt deltar. En sida som informerar yngre: VAD SÄGER LAGEN? Är jag gammal nog för att få ha samlag/sex? Att bli vuxen kan vara ett juridiskt ”minfält” och du kommer att försiktigt tassa på tå genom en stor del av din tonårsperiod, mot den dagen när du helt lagligt kan dricka alkohol, köra bil och rösta (… men inte samtidigt så klart!! :)) Den lagliga åldern när man officiellt får ha samlagssex varierar i olika länder. I Sverige är det 15 år som gäller, för både tjejer och killar. Lagen finns främst för att skydda barn och unga ungdomar från att bli sexuellt utnyttjade, men även för att barn och unga ungdomar inte anses vara mogna nog att riktigt förstå, inse och kunna ta ansvar för de konsekvenser som kan följa av att ha samlag. Man har valt åldern 15 år, då det anses vara ungefär då som ungdomar börjar kunna ta fullt ansvar för sin sexualitet. Naturligtvis kan man inte dra alla över en kant – en del kan ta ansvar tidigare än i femtonårsåldern, medan andra inte är mogna förrän flera år senare. Och en del, tyvärr, verkar aldrig lära sig att ta ansvar, oavsett hur gamla de är … När du väl har fyllt femton är det ”fritt fram” att ha samlag – utom med personer som du står i ”beroendeställning” till, t.ex. en lärare eller vårdgivare. De får inte ha en sexuell relation med sina elever eller patienter. Och det gäller inte bara samlag utan även andra former av sexuella handlingar. -------------------------------------------------- ----------------------------------------------
    Å andra sidan spelar det mindre roll vad vi kallar barnaknullarna för, pedofil, hebefil, krokus eller badbollar. Eftersom ingen i den här tråden ska rehabilitera mannen i fråga är benämningen pedofil mest ett uttryck för att han har knullat en flicka. Mest semantik alltså.
    Poängen är att vuxna män har alltid ansvar över sin egen sexualitet, och vuxna män ska inte knulla barn.
    Det är en väldigt stor skillnad på sex mellan två 15-åringar och sex mellan en vuxen och en 15-åring.
  • Shadilly
    Anonym skrev 2010-03-16 21:35:45 följande:
    Hur länge är man barn enligt dig, då?
    Vad vill du med din fråga? Ha en ålder där det som vuxen är OK att knulla tonåringar?
  • Shadilly
    Anonym skrev 2010-03-16 21:46:38 följande:
    Jag bara undra lite hur du tänkte. Om åldersgränsen 15 år är för låg, eftersom man är barn, när anser du då att man kan ta ansvar för sin sexualitet, eller om du så vill, när kan man ha sex med en 30-åring?
    Det beror på 30-åringens avsikt och hur manipulativ han/hon är.

Som jag sade, att två 15-åringar har sex med varandra är en helt annan sak.

Det finns inga 30-åringar som är så efterblivna att de ligger på samma nivå som en femtonåring, oavsett hur fantastiskt mogen 15-åringen är eller vill vara.

Det finns nog de som ligger på samma nivå som en 18-åring, även om det inte är så vanligt.
  • Shadilly
    cornelia90 skrev 2010-03-16 21:57:59 följande:
    Och jag säger att du kan köra upp moralkortet där solen inte skiner.

Jag har vänner som gör saker sexuellt som du troligen inte ens kunde drömma om existerade, och jag har inga problem med det. Men jag här jävligt stora problem med att man ska titta bort och låta barnaknullarna hållas.
  • Shadilly
    Anonym skrev 2010-03-16 22:40:51 följande:
    Varför är ålder viktigt om man vill samma saker i livet, har roligt ihop och tycker om varandra? Jag tycker att vid sådär 17-18 år kan man ha förhållanden med vem man vill, även äldre. Jag tänker på en av mina bästa vänner som blev mamma när hon var 17, visserligen med en jämnårig. Hon hade jobb och sin son att ta hand om. Man kan alltså vara mamma och ta hand om någon annan, men man kan inte själv avgöra om man vill inleda ett förhållande med någon som är äldre? Barn och tonåring är för mig två olika saker. "Tonåring" är föresten lite tokigt att tala om, det är enorm skillnad på en trettonåring och en nittonåring. Ta ansvar för sitt liv tycker jag de flesta verkar klara när de är just 17-18 år. Sedan har vi ju ofta små sidor av vår personlighet som vi aldrig riktigt får bukt med. Jag är 29, snart 30.
    De förhållanden som jag har sett mellan folk som är 22-23 och runt 35 har inte funkat för att den yngre parten blir ett av barnen.

Killarna skiljer sig och raggar på tjejer i tjugoårsåldern, flashar sina nya unga flickvänner litegrann för exet och tröttnar när det visar sig att hon inte tar samma ansvar som mamman till hans barn gjorde.

Det har inte samma potential att skada dock, så det är bara att låta dem hållas.
  • Shadilly
    Anonym skrev 2010-03-16 23:06:14 följande:
    Jag menar inte att "käfta", men jag förstår verkligen inte argumentet. Visst kanske hon inte riktigt vet vad hon vill, men det kan väl vara många situationer i livet när man inte gör det? Det kanske inte han gör heller? Så länge det bygger på ärlighet och öppenhet från båda ser jag inget fel i det. Återigen talar jag om förhållanden, inte bara sex. Folk kan ju bli kära och intresserade av varandra, menar jag. Visst kan man tänka att de nog inte har så stor chans att "lyckas", men att utmåla det som fel tycker jag är att gå för långt. Att tala om pedofili är bara töntigt.
    Är det någon som sagt att en 30-åring med en 18-årig flickvän är pedofil? Isf har jag nog missat det inlägget...
  • Shadilly

SÅ ÄR DÅ ÄVEN DETTA EN TRÅD OM SEMANTIK. DET ÄR JU HELT ONÖDIGT ATT DISKUTERA TRÅDENS ÄMNE NÄR MAN KAN HÄVDA SIG MED ATT MÄRKA ORD. 

• Shadilly
    Plutteli skrev 2010-03-18 15:01:25 följande:
    Trådens ämne handlar om huruvida TS borde gå vidare med denna man, eller dumpa honom. Samt att hans sätt att uttrycka sig om tjejen är väldigt låg. Den handlar inte det minsta om pedofili egentligen. Vad jag sett har du inte heller varit direkt duktig på att hålla dig till trådens ämne?
    TREVLIGT ATT DU TOG ÅT DIG, HAR INTE DU REDAN FLERA ANDRA TRÅDAR PÅ SEMANTIKTEMAT SOM DU KAN GÅ LOSS I? DET BLIR SÅ LÅNGTRÅKIGT NÄR ALLA TRÅDAR HARVAR SAMMA SAK OCH DET ÄR INTE ENS VIKTIGT I SAMMANHANGET. 
Svar på tråden Min vidriga man