• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Anonym (antikräk)

Jag mår lite bättre nu när våren är på väg men kan inte helt slappna av. Det kan man väl aldrig.
    Min äldsta dotter kommer hem på måndag efter en resa med sin pappa upp till fjällen. Är så rädd at hon kommer med någon magsjukebakterie eftersom dem är rätt många i stugan och mestadels barn. Det är inte så stor stuga heller...
    Usch orkar inte med detta fobi längre. Tar sån jävla energi!!
    Ska till bvc imorgon med minstingen och jag hatar bvc för där finns säkert smittan oxå. Mina händer kommer bli helt torra pga att jag kommer att sprita dem heladagen imorgon....

• middiz
    zasata skrev 2010-04-06 21:30:10 följande:
    ucsh, ja jag vill bara has sommar juni juli aug men då är  det matförgiftningar i stället :(
    Du behöver inte vara rädd för matförgiftningar om maten är tillagad rätt. Äter du på restaurang så ska maten vara så varm att du måste blåsa på den.
    Lukta på den med och smakar den illa så spotta ut den!
    Matförgiftningar smittar ju inte heller...
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • Fridayyy

Helvete här med, barnen är på inskolning och det går magsjuka. Det tar ALDRIG slut. Är bombsäker på att mina barn kommer bli smittade eftersom vi varit förskonade. Det kommer bli superjobbigt, känner mig orolig och ledsen. Jävla ångest!

• Anonym

Vad heter den där sidan där man kan kolla olika rapporter om magsjukan? Skulle bli glad om någon kunde ge mig en länk dit
    Annars så hör jag många i min omgivning som fortfarande har det och när jag är i affären så kollar jag vad de andra i kön handlar och om det då är morotspuré, sockerdricka, skorpor, rostat bröd, klorin m. m så får jag ångest och tror att det är magsjuka som de lr personerna hemma har=(.
    Glömde att ta med mig min handsprit idag till skolan och fick noja men jag överlevde....mår inte heller så bra nu=(...

• milla2

just nu vill jag har sommar,men jag är lika rädd på sommaren med på nått konstigt vis..

• zasata
    Anonym skrev 2010-04-07 19:08:50 följande:
    Vad heter den där sidan där man kan kolla olika rapporter om magsjukan? Skulle bli glad om någon kunde ge mig en länk dit Annars så hör jag många i min omgivning som fortfarande har det och när jag är i affären så kollar jag vad de andra i kön handlar och om det då är morotspuré, sockerdricka, skorpor, rostat bröd, klorin m. m så får jag ångest och tror att det är magsjuka som de lr personerna hemma har=(. Glömde att ta med mig min handsprit idag till skolan och fick noja men jag överlevde....mår inte heller så bra nu=(...
    www.smittskyddsinstitutet.se/publikationer/smis-nyhetsbrev/norovirusrapporter/sasongen-2010/

kanske måste trycka F5
  • Anonym
    Läkemedel mot vinterkräksjuka
    Ett läkemedel mot vinterkräksjuka kan vara i sikte. En avhandling från Sahlgrenska akademin visar att viruset för vinterkräksjukan invaderar cellen genom att fästa till särskilda sockermolekyler på dess yta. De här upptäckterna är alltså ett viktigt steg på vägen mot ett vaccin.
    2009-06-05 04:40
    Lite uppmuntran till er kanske...
  • zasata
    Anonym skrev 2010-04-07 22:40:54 följande:
    Läkemedel mot vinterkräksjuka Ett läkemedel mot vinterkräksjuka kan vara i sikte. En avhandling från Sahlgrenska akademin visar att viruset för vinterkräksjukan invaderar cellen genom att fästa till särskilda sockermolekyler på dess yta. De här upptäckterna är alltså ett viktigt steg på vägen mot ett vaccin. Lite uppmuntran till er kanske...
    Låter underbart. vet även att dom provat något i USA..
  • Molina

Skuttar in här lider av kräkfobi och sitter just nu och inte mår så bra, jag går inte in på detaljer eftersom tråden har ett syfte att peppa andra, men lider av både IBS&Magkatarr och hoppas att min mage reagerat på mina pepparchips jag åt igår.

Åhh ett vaccin kan säga att det är väldigt välkommet för mig,

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5