• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • NoahLeah

vad jag längtar till terapin börjar i höst. Imorse prasslade lillan med ngt o eftersom jag var lite sömndrucken lät det precis som hon kräktes. Fick världens hjärtklappning/panik och jag hatar den känslan.
    Sonen har ju även lite rethosta nu och är jättenervös att han ska kräkas av det och likaså när han har växtvärk o är jättegnällig (anledning till det är att han i vintras kräktes 2 ggr efter att han fått alvedon, både supp o flytande) så jag vågar inte sitta med honom o trösta, känner mig som världens sämsta mamma.

• isis bianco
    Lillave skrev 2011-07-20 23:41:54 följande:
    Du blir inte sjuk! Njut nu av din semester!

Åker själv på bilsemester, alldeles nygravid, i morgon. Tänk om jag mår illa i bilen??.... Fast varför skulle jag?
    Grattis till graviditeten
    bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • zasata

Varför kan man aldrig slappna av?"?"?" SKIT FOBI!!!

Var hungrig nu på kvällen och tog fram lite macka också. och sen får jag jätteont och bara bubblar i hela magen och mår illa. är så trött men vågar inte lägga mig. tog en råmjölkstablett..  fan fan fan... bara knipper bubblar och gör ont. jag orkar inte. Vill bara kunna njuta av livet, vara pigg ochglad. kom inte ihåg hur den känslan kändes. 

• zasata

Ååå jävla skit fobi! Hur orkar ni? Orkar inte. Så ont i magen :(:(:( vill ha semester och inget magont.

• Fridayyy
    zasata skrev 2011-07-25 07:47:53 följande:
    Ååå jävla skit fobi! Hur orkar ni? Orkar inte. Så ont i magen :(:(:( vill ha semester och inget magont.
    Har de utrett varför du får ont i magen? Tänk om det är råmjölkstabletterna som också ställer till det? Fick inte vissa barn dålig mage av dem??
  • Molina

Har just konstaterat att sommartid släpper jag fobin väldigt mycket :) har varit landet runt känns det som, barn som petar och pillar stoppar händer i munnen åt höger och vänster, jag har verkligen inte brytt mig så mycket, ätit buffe som jag annars aldrig gör, akutbesök hann vi också klämma in.

Zasata: Har du kollat upp en ev mjölk/glutenallergi för din magonda känns lite lik min egen med dessa kramper som kommer i tid och otid. och dessa råmjölkstabletter kan jag inte äta själv min mage blir 1000 gånger värre (har mjölkallergi) men vissa säger att man ska kunna äta dom men icke.
    En kram till dig iallafall, har du semester nu? Hoppas du kan få slappna av lite.

• middiz

Zasata, Jag håller med dom andra. Kolla upp om du är laktosintollerat. Jag hade exakt som du, det började knipa  magen och bubbla sen fick jag springa till toaletten. Mådde illa också. Efter att jag slutade äta/dricka laktos så har jag inte haft några problem alls (förutom när jag stressat för mycket men då blir det "bara" magont.

Köp bara hem laktosfritt ett tag och kolla om det hjälper.
    Hjälper det inte så kör på glutenfritt ett tag.

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • Anonym (emetofob)

Någon som testat det nya medlet som tydligen ska lindra IBS- Iberogast tror jag det hette?

• zasata

Jag har det, funkat om man tar det regelbundet!

Testat laktos o gluten.. Tror ibs magkatarr oro och stress inte hör ihop ;)

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5