• Anonym

Mitt barn blöder ur tandköttet

Mitt barn på 2,5 år blöder i tandköttet och detta oroar ju förstås mig som mamma.
    Jag har kontaktat FTV som sa att jag skulle fortsätta borsta med mjuka tag lite extra på området där det blöder, men dom sa inget mer än så.

Mitt barn blöder på högra sidan i överkäken i närheten där hon har ett litet hål i en tand, och det blöder inte ur tanden det har jag sett, utan ur tandköttet.
    Men jag blir ju rädd att det är orsaken till att mitt barn blöder. Jag bad om att få träffa en tandläkare eller en hygienist men dom sa att jag först kan få en tid i april.

Hon klagar ett tag efter att jag har borstat tänderna och att hon säger: - Aj och tar sig på kinden. Hon äter och dricker annars normalt och så, men jag skulle ju vara glad om man fick hjälp av vården men det verkar som det måste vara akutfall!

Vad ska jag göra? Jag vill inte att mitt barn ska lida!

/ Orolig mamma

• Svar på tråden Mitt barn blöder ur tandköttet
  • The Black Lady

Jag hade ringt tillbaka till FTV och KRÄVT en tid inom kort!

• Birgitta2

Troligen har hon en liten inflammation. Inte så mycket att göra åt det, utom att hålla rent och borsta med mjuk borste. Dock - om det fortsätter så ta kontakt igen. Det KAN behövas antibiotika.

• Anonym

Min dotter har också varit öm i tandköttet men det gick över. Bara att borsta på, tandköttet också. Det är tydligen vanligt med inflammation i tandköttet, det behöver "motion" och daglig rengöring det också - inte bara tänderna. Att ha blödande tandkött kan vara ett tecken på att man inte borstat ordentligt/rensat med tandpetare. Lycka till!

• Anonym

Tack för era svar! Ringde tillbaka till FTV och fick en tid imorgon så dom får titta på lillans tänder.

• Anonym (Tandkött)

Hej Hur gick det med tandkötet och vad sagt dok till er för min dotter också blöder från tänderna

• Anonym (A)

Tråden är 15 gammal så det är tveksamt att man får svar

Svar på tråden Mitt barn blöder ur tandköttet