• hadhouda

Vilken bank får man lättast bolån hos?

Hej.
    Det är så att vi börjat fundera på att köpa ev. radhus.
    Min man har en fast anställning med normallön, är fotbollstränare vid sidan om och får in lite pengar den vägen också.
    Jag jobbar som timmis och kommer upp i ca 75% arbetstid per månad.
    Vi tänkte först prata med vår egen bank, men tänkte att det är bra att ha en plan B om vi inte skulle få lån.
    Jag har ju ingen fast anställning och därför tvivlar jag.
    Så min fråga är. Vilken bank ger lättast bolån enligt er uppfattning?
    (Vill helst slippa bluesteps höga räntor.)

• Svar på tråden Vilken bank får man lättast bolån hos?
  • S a n n e

Jag tror inte det finns ngn bank som generellt beviljar bolån lättare än andra.
    Det handlar om att ni har en redan befintlig bank och en god kontakt med denna.
    Vi (jag och min man) har lån hos Handelsbanken och det är också den bank vi båda haft i många år där vi har våra sparkonton och får in lön samt sköter räkningar via.
    De vet vår historik, känner oss som kunder och det är A och O i dagens läge.
    Ta kontakt med den bank du/ni har och bokanin ett möte som första steg.
    Lycka till!

• hadhouda
    S a n n e skrev 2010-03-15 09:45:32 följande:
    Jag tror inte det finns ngn bank som generellt beviljar bolån lättare än andra.Det handlar om att ni har en redan befintlig bank och en god kontakt med denna.Vi (jag och min man) har lån hos Handelsbanken och det är också den bank vi båda haft i många år där vi har våra sparkonton och får in lön samt sköter räkningar via.De vet vår historik, känner oss som kunder och det är A och O i dagens läge.Ta kontakt med den bank du/ni har och bokanin ett möte som första steg.Lycka till!
    Tack, ja det ska jag göra. ...
  • loffes

Har man skött sig så är befintligt bank bäst.

Om ni inte har ett månadsspar börja med detta.

Betala gärna in krediter, om ni har det.

Vid lån till bostad så "måste" man använda någon av de etablerade bankerna, möjligtvis kan man använda Bluestep som någon fom av överbryggningslån.

Lycka till

• hadhouda

Vi har inga betalningsanmärkningar, månadsspar har vi....
    Tack för era svar! Vi får se vad de säger. Tid har jag bokat i alla fall.

Svar på tråden Vilken bank får man lättast bolån hos?