• Sophiebysophie

didrikson ruskeman eller slaskeman?

Någon som kan förklara skillnaderna på didriksons ställ ruskeman eller slaskeman?

Vi har en son på 1 år, som snart kommer kunna gå, tycker didriksons ställ är så fina, men har hört att dom är stora i storlekarna också..

Vilket ställ tycker ni är bäst av didrikson? Att ha nu i vår.

• Svar på tråden didrikson ruskeman eller slaskeman?
  • JWM

det är olika tryck och färger därav olika pris på kläderna
    samma sak i plaggen men olika färger som man betalar för

ska ert lilla barn bara ha dagiskläder går MAXI:s lika bra och är billigare...

--

använder blandat mellan MAXI och didriksons
    barnen är 6 & 7 år och har så kört sedan dom var små

• Agamemnon

Didriksons slaskemanställ var stort och förblev nästan oanvänt här. Det andas ju inte så dottern toksvettades i jackan. Byxorna använde vi lite mer men bara tills vi köpte typ fodrade skalbyxor, också från Didrikson (och de var inte sååå stora i storleken).

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Sophiebysophie

OM jag köper didriksons så blir det nog ett skalset, inte regnställ. Blir nog mer användbart, han är ju så liten än också. Har sett ett ljusblått som är såå fint

• EnilemmE

Hur håller sig ett skalset mot vätan??! Nu när all snön smälter bort här är det sååå slaskigt, men fortfarande ganska kallt, så det borde vara bäst med ett boardman för vår del tror jag..

♥ LOVA & STINA ♥
  • sarsparis
    EnilemmE skrev 2010-03-19 06:52:46 följande:
    Hur håller sig ett skalset mot vätan??! Nu när all snön smälter bort här är det sååå slaskigt, men fortfarande ganska kallt, så det borde vara bäst med ett boardman för vår del tror jag..
    Köper du ett skalsett så kolla hur mycket vattenpelare det har, en del didriksson kläder har bara 2000 vilket är lite, när jag köpte min skalljacka sa försäljaren att man bör minst ha 5000 för att det ska vara helt vattentät.

Lindex fix har tex 6000 vattenpelare. PoP tror jag har 10000.
  • ulligulli

Kolla Nanooks skalplagg, då behöver man aldrig mer galonisar
    Det både andas och är vattentäta

Svar på tråden didrikson ruskeman eller slaskeman?