Inlägg från: La Lola |Visa alla inlägg
  • La Lola

Ja, barnbidraget kommer på fredag!

Som alltid när den 20:e är på en lördag eller söndag så kommer BB på fredagen.
    Informationen finns på FKs hemsida förövrigt.

"Är utbetalningsdagen en lördag får du pengarna på fredagen. Är utbetalningsdagen en söndag får du pengarna på måndagen.

Assistansersättning, barnbidrag, flerbarnstillägg, underhållsstöd och bostadsbidrag betalas alltid ut på fredagen om utbetalningsdagen är på lördagen eller söndagen."

www.forsakringskassan.se/nav/f8de504bcdb6075985a3a3eeacc5d66e

Spara denna tråd till kommande månader.

*mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-17 13:33
    www.forsakringskassan.se/privatpers/bra_att_veta/handlaggning_utbetalningsdagar
  • Svar på tråden Ja, barnbidraget kommer på fredag!
  • La Lola
    Hannah76 skrev 2010-03-15 13:17:20 följande:
    Hahahah. Känns som en sån här ts behövs varje månad... En egen kategori på fl?
    ja varje månad som den 20:e infaller på en helg så.
  • La Lola

*puffar*

• La Lola
    {#lang_emotions_money_mouth}
  • La Lola
    Twilight skrev 2010-03-17 16:07:53 följande:
    Hahahaha! Så fort jag såg rubriken så visste jag att det var du som var TS Jag vet att du och jag gillar "När kommer barnbidraget-trådar" ungefär lika mycket
  • La Lola
    {#lang_emotions_cool}
  • La Lola
    Kaxelina skrev 2010-03-18 13:59:43 följande:
    Knasigt system ni har i Sverige. Här på Åland kommer barnbidraget den 26:e varje månad men om det infaller på helg så betalas det alltid ut på fredagen. Alltså pengarna kommer senast den 26 och aldrig efter.
    Har du läst trådstarten?
  • La Lola
    Little Ms Chatterbox skrev 2010-03-18 14:36:01 följande:
    Ja-men det blir ju FEL! *kliar mig i huvudet* Är utbetalningsdagen en lördag får du pengarna på fredagen. Är utbetalningsdagen en söndag får du pengarna på måndagen. = kan bli den 19:e-21:e (eller ett annat datum när det är storhelger, orkar inte räkna efter) Assistansersättning, barnbidrag, flerbarnstillägg, underhållsstöd och bostadsbidrag betalas alltid ut på fredagen om utbetalningsdagen är på lördagen eller söndagen.= 18:e. Vad jag vet så har pengarna alltid kommit senast på fredagen. Vi har köpt en ny soffa och behöver ett nytt soffbord. Soffan kommer väldigt snart och man vill ju klart ha ett bord till den. Tänkte åka till IKEA men har f*n ingen lust att åka i helgen. Vi hade ju åkt nu i helgen även om det inte hade varit BB-utbetalning.
    Fel?
    ja...det kommer alltid innan den 20 oavett om den 20 är på en lör eller sön.
    eller vad menar du?
  • La Lola
    Kaxelina skrev 2010-03-18 15:32:59 följande:
    Jo jag har läst trådstarten. Om den 20 infaller på en söndag så blir utbetalningen på en måndag i Sverige. På Åland så är det fortfarande fredagen som pengarna kommer om det infaller en söndag.
    Då har du nog inte läst ordentligt.
    Det kommer på fredan oavsett om den 20 är på lördag eller söndag.
  • La Lola
    Little Ms Chatterbox skrev 2010-03-18 16:08:09 följande:
    Nää, asså, F-kassan har fel i sin text. Glömde lägga till det att de säger emot sig själva. Det var sånt kaos här.
    Hur menar du då?
    Första delen av texten gäller ju bara vissa utbetalningar o sen har de specificerat vilka som inte har just de utbetalningsdagarna.
Svar på tråden Ja, barnbidraget kommer på fredag!