Inlägg från: Little Ms Chatterbox |Visa alla inlägg
  • Little Ms Chatterbox

Ja, barnbidraget kommer på fredag!

Ja-men det blir ju FEL! *kliar mig i huvudet*

Är utbetalningsdagen en lördag får du pengarna på fredagen. Är utbetalningsdagen en söndag får du pengarna på måndagen. = kan bli den 19:e-21:e (eller ett annat datum när det är storhelger, orkar inte räkna efter)

Assistansersättning, barnbidrag, flerbarnstillägg, underhållsstöd och bostadsbidrag betalas alltid ut på fredagen om utbetalningsdagen är på lördagen eller söndagen.= 18:e.

Vad jag vet så har pengarna alltid kommit senast på fredagen.

Vi har köpt en ny soffa och behöver ett nytt soffbord. Soffan kommer väldigt snart och man vill ju klart ha ett bord till den. Tänkte åka till IKEA men har f*n ingen lust att åka i helgen. Vi hade ju åkt nu i helgen även om det inte hade varit BB-utbetalning.

• Little Ms Chatterbox

Aaaah :-9 nu har jag läst en gång till på F-kassans sida. alla ANDRA utbetalningar kommer fredagen om utbetalningsdatum är lördag och måndag om utbetalningsdatum är på söndagen.
    Undantagna är Assistansersättning, barnbidrag, flerbarnstillägg, underhållsstöd och bostadsbidrag.

Hmm... Vad blir kvar? Vårdbidrag (får man ett papper i början av året vilka utbetalningsdatum som gäller.) och FP, TFP vad mer?

• Little Ms Chatterbox

Den här tanden gick sönder för ett tag sen men jag valde att vänta till en tidigare tandläkarräkning var helt betald. Men för en stund sen så tuggade jag på en lite hård lakritsnapp, den var torr och legat öppet i skafferiet någon vecka och gottetarmen ville ha sitt, men synden straffar sig själv. Lossnade en stor bit.
    Är nog bara en stor bit lagning och lite tand kvar. Tror det är en tand med amalgamrester kvar i också så kommer bli dyrare att laga.
    Lite ironiskt är det också, jag har varit hos tandläkaren med ena barnet idag. Hon har klagat på öronont i flera veckor, inte så det verkar vara öroninflammation. Man kan ta ordentligt på öronen och har bara besvär ibland. Var hos läkaren för några veckor sen med henne, då hade hon vätska bakom trummhinnan men det var borta nu när vi var till läkaren i måndags. Allt annat såg bra ut också så läkaren ville utesluta bettfel eller annat från munnen.
    Så nu är vi tillbaka på ruta ett med hennes örononda.

• Little Ms Chatterbox

OJ! gör det?! Jag har haft så mycket runt mig så för mig är det fortfarande början på februari. Jag har koll på händelser på torsdag, den 17 men det är ju många dagar kvar till 20:e då, "kan väl aldrig vara dags för pengar än."

Överraskande rik denna månaden också!

Svar på tråden Ja, barnbidraget kommer på fredag!