• KajsaOskar

Börja dricka hallonblads the?!

Hej alla glada!

Någon som har erfarenhet av hallonblads the ?
    Vilken veckan är de rekommenderat att börja dricka det i?

Vart får jag tag i de som är hallonBLADS the och inte bara hallonthe?

• Svar på tråden Börja dricka hallonblads the?!
  • lumewi

Jag tror jag läst att man ska börja i v36 men får man starka sammandragningar ska man sluta och börja i v 38

Örtagubben på odenplan har hallonblad the.

• lia76

Du ska inte börja dricka det före graviditetens två sista månader, eftersom det har en stimulerande effekt på livmodern.
    Börja med en kopp örtté per dag och öka gradvis till max fyra koppar té per dag.
    Hallonbladsté används för att göra förlossningen lättare och förloppet snabbare.

=)
  • KajsaOskar

Känns som det kan vara en myt men det är lika bra att testa om det sägs göra förlossningen lättare och snabba på förloppet! hihi!

tack för tipsen!

• mormia

Dricker en kopp te om dagen och har märkt att magen är lite hårdare nu. v37

• lia76

Allt i stort sett är väl myter, men hallonbladste är framforskat att göra förlossningen lättare. Inte att det hjälper alla, men värt att testa iallafall.
    Allt annat dock som säger sej starta en förlossning är myter... Såsom gå i trappor, äta färsk ananas, putsa fönster, ha sex osv. Det KAN fungera, men då ska både kroppen och bebis vara redo (=

=)
  • KajsaOskar

Okej, spännande! 
     lika bra att testa allt! 

jag är i vecka 31, kanske för tidigt att börja med the redan? Eller vad tror ni? Vad finns de för rekomendationer ang de?

• lia76

Ja det har vi skrivit ;)
    Du ska inte börja dricka det före graviditetens två sista månader, eftersom det har en stimulerande effekt på livmodern.

Och som lumewi skriver: Börja i v36 men får man starka sammandragningar ska man sluta och börja i v 38

=)
  • natha87

Jag va inne på en hemsida och läste om de och där stog de att man inte skulle börja dricka förens vecka 35.
    www.re-fresh.se, sök på hallonbladste.
    Där finns även så man kan beställa och få de hem i brevlådan

• mikaeyla
    KajsaOskar skrev 2010-03-15 15:59:05 följande:
    Okej, spännande!  lika bra att testa allt!  jag är i vecka 31, kanske för tidigt att börja med the redan? Eller vad tror ni? Vad finns de för rekomendationer ang de?
    Inte innan vecka 36.
  • oväntatväntatgravid

Hej,
    Tänkte fråga, kan man plocka bladen från vanliga hallonbuskar och sen torka dem? Har nämligen sådana på gården.... eller måste det vara någon speciell hallonsort???

Känns onödigt att åka in till stan för att fixa det.

• Madzo
    natha87 skrev 2010-03-16 09:49:15 följande:
    Jag va inne på en hemsida och läste om de och där stog de att man inte skulle börja dricka förens vecka 35. www.re-fresh.se, sök på hallonbladste.Där finns även så man kan beställa och få de hem i brevlådan
    Jag har köpt från den sidan, fick hem allt i brevlådan dagen efter jag beställt Supersmidigt!

Är i v 35 & har precis börjat dricka :)
  • natha87
    Madzo skrev 2010-03-16 17:55:50 följande:
    Jag har köpt från den sidan, fick hem allt i brevlådan dagen efter jag beställt Supersmidigt! Är i v 35 & har precis börjat dricka :)
    Jag beställde igår och fick på mailen idag att det var skickat =) Jag har gått 35 + 1 idag så såfort jag fått hem de ska jag börja tänkte jag, har läst att de är bra mot foglossning också =)
  • Mammi1982

Åh de verkar funka :)
    Ja ska oxå prova de.. ja e i vecka 35 :)
    Ska beställa nu :D

• Isabelsmamma

skulle beställa men det verkar löjligt med så dyr frakt kostad ovanpå priset
    ska kolla runt i hälsokost affärerna här i stället tror jag :)
    kanske ändå är försent för min del, BF om 2 dagar!

Svar på tråden Börja dricka hallonblads the?!