Tack för era svar!
Vi är nu inne på tredje dagen med Laktulos (också 5 ml dagligen; vi blandar det i en liten skvätt ersättning i nappflaska) och än har det tyvärr inte hjälpt. Nu på morgonen kom en liten stenhård klump igen, så hon blev jätteledsen.
Hoppas det släpper snart!
Emma mamman:
Vad jobbigt det måste vara för er och din tjej! Hoppas att det blir bättre snart!
feather:
Det med potta har vi redan funderat på! Mest för att hon alltid är med oss i badrummet när vi är där inne längre stunder. Ja, kanske inte när man sitter på toa och vill vara i fred, men när man duschar, gör sig i ordning, rakar sig (min sambo) o.s.v. Så det kändes som, varför kan hon inte få ha en liten potta att sitta på då? Det är ganska lätt att läsa av henne när hon ska bajsa, så det borde funka då ock¨så. Men vi får nog vänta några veckor till, tills hon sitter lite stadigare.
Det som känns mest frustrerande är att vi inte vet varför hon fick förstoppning. Det började när hon åt rätt mycket banan och det har jag lärt mig efteråt att det är rätt stoppande... Så nu får hon inte banan. Men i övrigt äter hon bara bröstmjölk, minimala smakisar av gröt, majs- eller potatispuré och fruktpuré (mest päron, katrinplommon och mango) och en flaska ersättning varje kväll.