• enlitenbitkaka

Jag hatar hundar!!!!

Ja så brukar det allt som oftast låta här på FL nu för tiden... Folk som i tid och otid gnäller på lösa hundar, bajshögar på gatan osv. Ja inte ens under en buske i skogen ska man kunna få låta bli att plocka upp. En del tar steget längre och kan inte förstååååå varför vännerna inte kan hålla hunden instängd när de är på besök. Man ska sätta ett nackskott på grannens hund som råkade smita över i ens trädgård. Och det jävla tjatet om kamphundar osv. hur vissa raser borde förbjudas.

Och jag blir så jävla less.

Man känner sig ju pestsmittad för att man råkar älska dessa fyrfota, underbara djur. Alla hundägare låter inte sina hundar springa vind för våg TROTS att de ibland är lösa. Alla hundägare lämnar inte bajshögar på trottoaren.

Det är ju tur att den här mentaliteten inte råder ute på gatorna. Jag förstår inte vart ni negativa jävlar bor? Som ser den här misären? Jag ser det aldrig.
    Och varje dag får jag glada leenden och snälla blickar från människor när Kenzo går bredvid mig och bär sitt koppel under promenaderna. Så hoppet är väl inte helt ute antar jag....

Så, dagens gnällinlägg ;) Men hörrni...försök att inte generalisera när det gäller hundar. Be positive!

• Svar på tråden Jag hatar hundar!!!!
  • Rottis77

Heja!

Det är helt okej att älska våra underbara hundar....dom är bättre än många tvåbenta!
  • Buster78

hmmm undra om inte hundägare och kattägare har samma funderingar??
    ja kan inte för mitt liv förstå varför vissa ska reta sig på att någons katt går över deras tomt?? då har man ingen hobby! ja älskar katter, och är inte främmande för hundar då ja är uppväxt med schäfer! på min tomt är alla djur välkomna, oavsett art!! *helst inte spindlar, men till och med dom börjar ja fixa nu* ) räddade kopparormar ur käkarna på min katt ett par gånger i somras, ja och barna smög på iggelkotten som kom och hälsade på på kvällskvisten, och kika på räven som smög förbi på kvällen, även rådjuren smyger fram ibland, och för att inte tala om älgmamman med kalv som vi haft gått här hela vintern. Och då bor vi i bostadsområde!!  Älskar alla dessa djur som kommer på en visit, även granngatans hund som går på egen promenad ibland!

• Lathundarna

Jag har börjat uppleva två olika världar bland "icke-hundmänniskor". Går jag med den 'gamle' av mindre ras, mer päls och ett (framavlat) vänligt uttryck möts jag av trevliga människor som gärna står och pratar en stund om både det ena och det andra och det ska skämtas och hållas på. Men! Går jag med unghunden av mellanstor ras, kort, svart päls och intensiv blick på allt och alla (typisk vallhund) tittar folk plötsligt mer... negativt (?) på oss. Ska de prata med mig så är det sällan något positivt jag får höra och naturligtvis tillhör jag i och med att jag har denna hund skaran som inte plockar upp skiten han lämnar efter sig. Går jag med bägge verkar inte folk veta riktigt hur de ska bemöta oss (vilket de inte ens behöver göra då vi sällan är intresserade av att stanna och prata). What?! Varifrån kommer denna delade attityd?

• WPmamman

Det man inte har kunskap om brukar reultera i "hata objektet"
    Undrar också var dessa människor bor...

• enlitenbitkaka

Ja jag har upplevt det negativa med den andra sidan av myntet också. Jag har en ras som förvisso är stor och svart men även känd som en GLAD ras som älskar alla och som man kan göra vad man vill med utan att den svarar emot. Detta resulterar i att han ses som allmän ägodel och päronen skickar glatt iväg sina telningar för att klappa. Jag blir den elaka häxan som säger nej. Så kort sagt är jag arg på alla som inte kan med att visa respekt för hundar - åt båda håll.

• Liselottang

När jag såg rubriken tänkte jag "Yes, äntligen någon att hålla med, istället för alla hundälskande trådar här på fl!".

Min son och jag får sicksacka till dagis mellan hundskitarna. Men det säger ju mer om deras ägare än om hunden i sig.

• enlitenbitkaka

Då är vi två :) men tycker allt dragits till sin spets. Jag plockar upp i samhällen men inte i skogen och då får hag skit för det. Jag låter honom inte springa lös hur so helst, han får gå fot brdvid mig och bära på sitt koppel. Då får man skit för det :) tillslut orkar man inte bry sig

• shpongle

Fast både sidorna har väl rätt, visst jag kan tycka att folk kan vara lite överdrivet otrevliga ibland, t.ex fräser till "du plockar väl upp efter dig!!!" på ett otrevligt sätt trots att hunden inte ens är halvklar och man också redan tagit upp rullen med påsar. Mjeo, det tycker man ju syns att jag ska, men jag väntar gärna till hunden har skitit klart innan jag börjar plocka.

Men samtidigt ser man ju rätt ofta stora skitar mitt i gångbanor, på busshållplatser osv där det verkligen är mycket folk som kan trampa på det. Så irritationen har ju en grund, men otrevligt att formulera sig sådär iaf.

Och det är lätt att glömma av sig och göra något respektlöst som hundägare/hundvat också..
    Jag har en granne som har en stor kuperad dobberman, och hon är verkligen så jäckla duktig på att visa respekt för andra på massa olika sätt som man själv kan komma på att man nog inte alls gör i samma utsträckning för man inte tänker på det på samma sätt.

När hunden väl har gjort något dumt, så tycker jag det är rätt irriterande när hundägare ursäktar med "han är så snäll"/"han ville bara hälsa" , det är väldigt sällan man får en _ursäkt_ och löfte om mer visad hänsyn eller att hundägare till inte ryter till ordentligt när sin hund gör något de inte får... utan lite halvlamt säger med en berömande ton "nej, chico, nej" efteråt mest för att rädda sitt eget ansikte....

Svar på tråden Jag hatar hundar!!!!