Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Jag hatar hundar!!!!

Ja så brukar det allt som oftast låta här på FL nu för tiden... Folk som i tid och otid gnäller på lösa hundar, bajshögar på gatan osv. Ja inte ens under en buske i skogen ska man kunna få låta bli att plocka upp. En del tar steget längre och kan inte förstååååå varför vännerna inte kan hålla hunden instängd när de är på besök. Man ska sätta ett nackskott på grannens hund som råkade smita över i ens trädgård. Och det jävla tjatet om kamphundar osv. hur vissa raser borde förbjudas.

Och jag blir så jävla less.

Man känner sig ju pestsmittad för att man råkar älska dessa fyrfota, underbara djur. Alla hundägare låter inte sina hundar springa vind för våg TROTS att de ibland är lösa. Alla hundägare lämnar inte bajshögar på trottoaren.

Det är ju tur att den här mentaliteten inte råder ute på gatorna. Jag förstår inte vart ni negativa jävlar bor? Som ser den här misären? Jag ser det aldrig.
    Och varje dag får jag glada leenden och snälla blickar från människor när Kenzo går bredvid mig och bär sitt koppel under promenaderna. Så hoppet är väl inte helt ute antar jag....

Så, dagens gnällinlägg ;) Men hörrni...försök att inte generalisera när det gäller hundar. Be positive!

• Svar på tråden Jag hatar hundar!!!!
  • enlitenbitkaka

Ja jag har upplevt det negativa med den andra sidan av myntet också. Jag har en ras som förvisso är stor och svart men även känd som en GLAD ras som älskar alla och som man kan göra vad man vill med utan att den svarar emot. Detta resulterar i att han ses som allmän ägodel och päronen skickar glatt iväg sina telningar för att klappa. Jag blir den elaka häxan som säger nej. Så kort sagt är jag arg på alla som inte kan med att visa respekt för hundar - åt båda håll.

• enlitenbitkaka

Då är vi två :) men tycker allt dragits till sin spets. Jag plockar upp i samhällen men inte i skogen och då får hag skit för det. Jag låter honom inte springa lös hur so helst, han får gå fot brdvid mig och bära på sitt koppel. Då får man skit för det :) tillslut orkar man inte bry sig

• enlitenbitkaka

Jag känner att jag måste förtydliga mig

Jag är som sagt hundägare till ett underbart monster och jag lägger stor ära i att få ha en väluppfostrad hund. Jag avskyr lösspringad hundar bortom sina ägares kontroll. Jag avskyr att få bajs under skon.

Men man blir så jävla less ibland. Jag rastar min hund enbart i skogen, han sätter sig alltid under buskar. Och nej, där plockar jag inte upp. Men har nu fått höra att visst fan ska man plocka upp där också - någons barn kanske kryper under just den busken.
    Och om han sätter sig och bajsar i ett dike bredvid en väg...då kan jag stå där med påsen i näven och vänta på att han blir klar. Då kan det komma nån surkärring och bjäbba "du ska väl plocka upp det där". Just DÅ känner jag för att lämna kvar det. Pga henne. Men gör det aldrig.
    Och när han går lugnt, lös bredvid mig och bär på sitt koppel. Skiter i hundar, ungar och cyklar...och någon kommer gapandes om att hundar, de ska fanimej vara kopplade här. Då tröttnar man.

• enlitenbitkaka
    Anna o Leia skrev 2010-03-17 19:46:19 följande:
    haha nää... va trist! hoppas dom skäms när dom ser att det är en tik då
    Även hanar kan huka sig Min lyfte på benet först när han var 2år och kan än idag sitta ner och kissa...
Svar på tråden Jag hatar hundar!!!!