• Jojo77

Karlstad soffa från IKEA

Hej! Var på IKEA igår och tittade på soffor och funderar på vad ni som har Karlstad soffa i tyg tycker om den. Tittade på de i tyget Korndal, tyckte den röda såg fin ut.

• Svar på tråden Karlstad soffa från IKEA
  • Bine78

Jag funderade på att skaffa en Karlstad hörnsoffa. Men när jag satt i en sådan hos en bekant tyckte jag inte den var så bekväm. De stora 3-sits sofforna är dock fina och prisvärda.

• Missy M

vi har en tresitts med shefong eller va fasiken det heter. Vi har det mörka tyget och färgen är ju super ifall man råkar spilla något tex syns inget. (vi har bland annat spillt te och choklad i soffan) men däremot så är jag lite besviken på kvaliteten vi har haft våran i lite mer än 2 år och den känns rätt sliten redan men så är det väl med ikea....

BF 14 april
  • Jojo77

På vilket sätt är den sliten? Tyget? Eller nedsutten?

• Missy M

nedsutten.. shefongen är bättre känns bättre stoppad i kuddarna ändå har vi bytt en del mellan kuddarna så att dom ska slitas mer jämt men det är svårt... tyget är fortfarande superfint!!

BF 14 april
  • Freiya

min syster har en karlstad hörnsoffa. jättesnön att sitta i, om man har lite extra kuddar i den! utan kuddar är den inte speciellt mysig. den är också kanonbra som extrasäng! tar man bort ryggkuddarna så är den typ 80 bred, har man då en hörnsoffa kan man ligga två stycken i den. kanon!

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Jojo77

Ja jag tänkte ha extra kuddar i så den blir lite mysigare om vi köper den. Har hört så olika om IKEAs soffor. Vissa tycker de är jättebra och andra inte.

• Lilla trynet

Jag tycker den är jätteskön (hörnmodell), men vi har så stort vardagsrum och har soffan som lite rumsavdelare så vi sitter i den delen som står fritt i rummet och det kan bli lite jobbigt att inte kunna lägga en kudde som nackstöd mot väggen. Annars gillar jag den verkligen och den är suverän att sova på! Vi har det mörkgrå ulltyget Ullevi? och det är snyggt men det blir fläckar av snorig ettåring som har näsan i sitshöjd och använder den som näsduk... Numer ligger plädar över sittkuddarna. Går ju att tvätta, men det är kemtvätt så vi väntar nog till värsta snor- och drällperioden är över....

• Mamsis

Jag hade en sån förut, jag chansade och tvättade i maskin, fungerar utmärkt, dock får man dra i tyget innan man hänger det till tork. Det kan var alite tajtare men när man suttit i den så blir det bra. Jag färgade också tyget, det blev himla bra.

• Lilla trynet
    Mamsis skrev 2010-03-16 19:41:52 följande:
    Jag hade en sån förut, jag chansade och tvättade i maskin, fungerar utmärkt, dock får man dra i tyget innan man hänger det till tork. Det kan var alite tajtare men när man suttit i den så blir det bra. Jag färgade också tyget, det blev himla bra.
    Vilket tyg hade du? Det lät ju intressant...
Svar på tråden Karlstad soffa från IKEA