• första pyret

sanning eller myt, rakt blir lockigt

Har ni som haft rakt hår innan grav. fått lockigt efter, eller tvärt om?

Jag tappade ganska mycket hår efter ammning och det som nu växer ut är lockigt, frågan är om det är bara för att det är kortare än resten o "orkar" locka sig...

• Svar på tråden sanning eller myt, rakt blir lockigt
  • Skumboll

Ingen skillnad. Hade lockigt innan och har lockigt nu med... tyvärr, för jag hade gärna bytt ett tag. 

♥ Simon ♥
  • Cecese

Jag har lika rakt nu efter fjärde barnet som jag hade innan första barnet.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Teskedsmamman

När jag väntade min första son blev håret lockigt! Jag har alltid haft rakt hår.... jag klippte mig kort i vecka 28 och då drog det upp sig ganska ordentligt i hårbotten....

När jag väntade andra sonen var hela jag som Ronja rövardotter, i de två efterkommande graviditeterna har håret normaliserat sig och håller en jämn nivå av lockighet....

3 killar & 1 i magen ☆ Virkaholic ☆ tesked.blogspot.com/
  • 071001

Lockigt innan och lockigt nu.

• SunnyBunny

Jag har konstigt hår! Mitt hår kan vara lockigt ett par år och sen helt plötsligt är det spikrakt en tid! Innan jag blev gravid var det lockigt, och nu har det hållt sig rakt i 2 år. Så det har inget med grav. och göra för min del, det har hållt på så hela livet!

• Allrona

Efter första barnet - lika rakt som innan.
    Efter andra barnet - lockigt, och inte bara det korta som har växt ut utan hela håret är lockigt.

• auryn80

Hade väldigt lockigt innan jag blev gravid, blev "rakhårig" under graviditeten... fick en dotter (myten säger ju att flickor tar sin mors skönhet){#lang_emotions_wink}Efter förlossning har jag tappat massor av hår, men det är bara när det är nytvättat som mina lockar kommer tillbaka annars är jag ganska rakhårig fortfarande!

p.s det är sex veckor sen jag födde henne! d.s
  • Eqz
    första pyret skrev 2010-03-17 13:18:50 följande:
    konstigt det här... min son är ett år nu, o jag har 4 cm "utväxt";)
    Det fick jag med, en massa "nytt" hår runt hårfästet, såg väldigt konstigt ut vid öronen innan det växte ikapp resten. Mitt underhår bak har också blivit lockigare, om inte direkt krulligt...
  • Dixie

hade lockigt innan graviditeterna och har lockigt hår nu också!

Svar på tråden sanning eller myt, rakt blir lockigt